Co warto sprzedawać?
Każdy właściciel sklepu chce, co jest oczywiste, osiągnąć jak największe zyski z tytułu prowadzonej przez siebie działalności. Do tego potrzebny jest duży obrót, a można osiągnąć go dzięki sprzedaży produktów, które chętnie i często nabywane są przez klientów.
Pewniakiem w tej dziedzinie są artykuły spożywcze oraz środki czystości. Rynek artykułów spożywczych w Polsce osiągnął wartość prawie 250 mld zł, co oznacza wzrost o ponad 2% w stosunku do roku 2014 i nic nie wskazuje na to, aby trend wzrostowy miał wyhamować w 2016.
Towary szybko zbywalne, czyli FMCG (więcej informacji o fast-moving consumer goods znajdziesz na stronie Eurocash.pl) to produkty pierwszej potrzeby, czyli podstawowe artykuły spożywcze dla każdego człowieka. Ich sprzedaż nie przynosi dużego zysku jednostkowego, jednak ilości, jakie codziennie nabywają konsumenci, to już pokaźny przychód. Ponieważ dzisiejsze czasy nie sprzyjają samodzielnemu, czasochłonnemu szykowaniu posiłków, klienci chętnie nabywają gotowe, pokrojone na plastry i zapakowane mięso, ser oraz wędliny, a także różnego rodzaju sałatki i dania gotowe (zarówno w słoikach, jak i w proszku).
Dużym powodzeniem w tej ostatniej kategorii cieszą się paczkowane pierogi, krokiety i naleśniki. Jeśli chodzi o napoje i podobne produkty, to tutaj od lat popularnością cieszą się kawa, herbata oraz napoje smakowe. Warto odnotować fakt, że wielu konsumentów odchodzi powoli od zbytnio przesłodzonych i często sięga po wody mineralne, aby uniknąć chemicznych „ulepszaczy”, jakie dodawane są do tzw. „napojów kolorowych”.
Jeśli chodzi o środki higieny osobistej i chemiczne, tutaj duży zbyt mają mydła, pasty do zębów oraz proszki do prania i środki do ręcznego zmywania naczyń. Środki te muszą znajdować się w każdym gospodarstwie domowym, a na ich dużą sprzedaż ma też wpływ fakt, że klienci chętnie kupują mniejsze opakowania, które zużywają się szybciej niż większe, co wymaga od nich dokonania kolejnego zakupu. W ten sposób koło obrotu samo się napędza, a sklep zyskuje obrót oraz swoją marżę. Miesięczna sprzedaż samych popularnych produktów może zapewnić dobry zysk każdej placówce handlowej.
Może to Ci się spodoba
I co dalej z kursem funta?
Polacy zarabiający w Wielkiej Brytanii niecierpliwie czekają na unormowanie się kursu funta brytyjskiego. Niestety, jak się okazuje, trzeba będzie na nie jeszcze poczekać. Jak długo? – Na dzień dzisiejszy widoków
Branża meblarska rośnie w siłę. Polskie meble cenione na rynkach europejskich
Dobra sytuacja branży meblarskiej. Rośnie produkcja i eksport. Szacuje się, że w skali roku branża urośnie o ok. 13 proc., a eksport przekroczy 9 mld euro. Najważniejsze dla polskich producentów są kierunki europejskie, przede
Ubezpieczenia coraz ważniejsze dla gospodarki
Branża ubezpieczeniowa odpowiada za 2 proc. polskiego PKB i 225 tys. miejsc pracy – wynika z raportu Polskiej Izby Ubezpieczeń, przygotowanego we współpracy z Deloitte. Sektor ma jednak znaczenie nie tylko dla gospodarki, lecz także
Wysyłamy życzenia imienionwe w sieci
Imieniny to nadal prawdziwie polska tradycja, do której nasi rodacy są mocno przywiązani. Dlatego nie powinno być zaskoczenia, że składanie życzeń z tej okazji i wręczanie sobie podarunków nadal jest
Polski rynek tłumaczeń jednym z najszybciej rozwijających się w Europie
Polski rynek tłumaczeń, wart ok. 1 mld zł rocznie, rozwija się prężnie, ale jest bardzo rozdrobniony. W ciągu kilku najbliższych lat czeka go nieuchronna konsolidacja, podobnie jak dzieje się to
Poczta Polska przeznaczy na inwestycje ponad miliard złotych do 2021 roku
Do 2021 roku Poczta Polska przeznaczy ponad miliard złotych na inwestycje. Najważniejsze projekty to budowa Centralnego Hubu Logistycznego oraz rozwój infrastruktury logistycznej w całym kraju. Ich celem jest poprawa jakości i szybkości usług.
3 komentarze
arnold
02 lutego, 08:11papeż
04 lutego, 15:23Dawid
12 lutego, 16:07