Platforma polskiego start-upu ułatwi sprawdzanie partnerów biznesowych

Firmom brakuje wiarygodnych informacji o kondycji finansowej ich kontrahentów. W momencie podpisania długoterminowych umów kluczowa jest wiedza, czy dostawca dostarczy towar, a odbiorca będzie w stanie za niego zapłacić – mówi Anna Gałązka, współtwórca start-upu ZweryfikujFirmę. Spółka rozwija rozwiązanie, które umożliwia ocenę finansową firm na podstawie danych z jednolitych plików kontrolnych.

 JPK ma niesamowity potencjał. Od tego roku praktycznie wszyscy przedsiębiorcy w Polsce co miesiąc wysyłają swoje JPK do organów podatkowych. Co jest dla nas szczególnie istotne jako dla biegłych rewidentów, to wiarygodność tych danych – przedsiębiorcy wysyłają je do organów podatkowych, więc dane są wiarygodne – mówi agencji Newseria Biznes Anna Gałązka, prezes start-upu ZweryfikujFirmę.

ZweryfikujFirmę to start-up, który zajmuje się analizą danych z JPK w sposób w pełni automatyczny. Dedykowana platforma umożliwia ocenę finansową przedsiębiorstw na podstawie danych z jednolitych plików kontrolnych. Pozwala to zweryfikować jej kondycję na podstawie aktualnych i wiarygodnych informacji.

– Tym, na czym chcemy się skupić i na czym nam bardzo zależy, jest stworzenie produktu dla przedsiębiorców – ratingu, certyfikatu, który zapewni możliwość weryfikowania kontrahenta. Obecnie nie mamy wiarygodnych informacji finansowych o przedsiębiorcach. My chcemy te informacje wyciągać z JPK i stworzyć rzetelny rating, bazujący na wiarygodnych danych finansowych. Przedsiębiorcy mają z tym problem, ponieważ nie wiedzą, co dzieje się u kontrahentów, a w momencie podpisania długoterminowych umów jest to kluczowe, aby wiedzieć, czy dostawca dostarczy towar, a odbiorca będzie w stanie za niego zapłacić – tłumaczy Anna Gałązka.

Z jednej strony firma może uwiarygodnić się w oczach kontrahentów, zamawiając analizę własnych danych i uzyskując certyfikat na jej podstawie. Z drugiej strony może zbadać kondycję finansową potencjalnego partnera biznesowego na podstawie udostępnionego przez niego JPK.

Od stycznia 2018 roku obowiązek sporządzania comiesięcznego Jednolitego Pliku Kontrolnego, który zawiera ewidencję zakupu i sprzedaży VAT, mają już wszystkie przedsiębiorstwa. Łącznie dotyczy on ponad 1,6 mln podmiotów.

Start-up tworzy m.in. produkt dla instytucji finansowych. Współpracuje z największym bankiem w Polsce – PKO BP nad pilotażowym programem, którym testuje, jak dane z JPK można wykorzystać w ocenie kredytobiorców. Obok współpracy z PKO BP, start-up chce również nawiązać partnerstwo z firmami leasingowymi czy firmami faktoringowymi.

 Pliki JPK nie są ogólnie dostępne. Pozyskują je instytucje finansowe, a nasze rozwiązanie jest zainstalowane w systemie bankowym, więc wszystko pozostaje po stronie banku. W przypadku produktu dla przedsiębiorców – będziemy musieli stworzyć platformę, na którą będziemy ściągać JPK. Poszukujemy partnera, który by nas uwiarygodnił. Rozmawialiśmy już z przedsiębiorcami, którzy ocenili pozytywnie ten pomysł. Chodzi tylko tak naprawdę chodzi o wiarygodność start-upu, który te dane analizuje i później wystawia certyfikat – podkreśla prezes start-upu ZweryfikujFirmę.

Previous Jak rozkręcić biznes hafciarski w domu? Kredyt 60 tys. złotych
Next Polacy nie zapłacą więcej za prąd. Rekompensaty popłyną z nowego funduszu

Może to Ci się spodoba

Polskie firmy produkcyjne z sukcesem konkurują na zagranicznych rynkach

Polskie małe i średnie przedsiębiorstwa produkcyjne są w większości oparte na polskim kapitale, a zaledwie co dziesiąta firma korzysta z zagranicznego finansowania. Mimo to skutecznie konkurują na międzynarodowych rynkach. Są też otwarte na

Firmy uczą się zarządzać pracownikami różnych płci, narodowości i w różnym wieku

Z prognoz demograficznych wynika, że osoby 50+ będą coraz liczniejszą grupą pracowników. Będą tworzyć zespoły razem z przedstawicielami pokoleń X,Y i Z, z których każde ma całkiem odmienne oczekiwania i podejście do pracy. Duże

Czy warszawski rynek public relations różni się od pozostałych miast w Polsce?

Branża PR w Polsce ciągle znajduje się na etapie rozwoju. Wielu przedsiębiorców wciąż jeszcze nie docenia znaczenia public relations, niektórzy mylą te usługi z marketingiem, reklamą czy nawet doradztwem. Jednocześnie

Właśnie powstało nowe centrum współpracy dużych firm ze start-upami

Zarówno rząd, jak i środowisko biznesowe w Polsce coraz bardziej doceniają rolę małych, nowoczesnych firm w zwiększaniu innowacyjności i konkurencyjności, tworzeniu nowych miejsc pracy i przyspieszaniu wzrostu gospodarczego. Właśnie ogłoszono powstanie w Warszawie nowego centrum wspierania

Leasing napędza inwestycje mikro- i małych firm

Branża leasingowa sfinansowała w ubiegłym roku aktywa warte 58,1 mld zł. Popularność tej formy finansowania inwestycji rośnie, a leasing jest wybierany najczęściej przez mikro- i małe przedsiębiorstwa. Oprócz samochodów czy ciężkich maszyn można

Firma

Czy smartfony na pewno obniżają koszty w twojej firmie?

– Warto przypomnieć sobie, że smartfony powstały nie tylko jako narzędzia do rozrywki, ale przede wszystkim instrumenty pomocne w prowadzeniu biznesu –  zauważa Mateusz Pośpieszny z myPhone. Czy polskie firmy

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź