Płatność typu mikro czyli wszystko o mikropłatnościach

Płatność typu mikro czyli wszystko o mikropłatnościach

Normalną i oczywistą koleją rzeczy jest poszukiwanie nowych form pozyskiwania kapitału. Ze względu na możliwości, które otwiera przed użytkownikami internet, faktem jest, że pojawia się chęć zarobienia w sieci. Dotychczas bardzo popularne było uzyskiwanie dochodu z reklam. Odpowiedzią jednak na natarczywe reklamy, utrudniające normalne i swobodne przeglądanie treści zamieszczonych w internecie, były programy blokujące aplikacje i niechciane, wyskakujące w najmniej odpowiednim momencie okienka. Ostatnimi czasy pojawiła się więc inna tendencja a mianowicie pobieranie należności za funkcje, które do tej pory były całkowicie bezpłatne.

Czym więc są mikropłatności?

Mikropłatnościami nazywamy opłaty o niewielkiej wartości. Do tej grupy możemy zaliczyć na przykład internetową dystrybucję prasy – dostęp do archiwalnych wydań czy pełnych artykułów, transmisji wideo o podwyższonej jakości, płatną subskrypcję oraz dostęp do stron www, sprzedaż znaczków pocztowych, skarbowych, biletów np. na koncerty, spektakle, do muzeów czy galerii sztuki, zamieszczanie drobnych ogłoszeń, płatności w grach internetowych. W odniesieniu do tegoż tematu uwagę zwracają wirtualne portfele oraz karty płatnicze (zob. tutaj) specjalnie przystosowane właśnie do tego typu płatności. Popularną formą dokonywania opłat są również SMS premium o podwyższonej płatności, których dokonuje się za pomocą telefonu komórkowego. W odpowiedzi użytkownik otrzymuje specjalny kod, który umożliwia mu uzyskanie dostępu do konkretnej usługi.

Ciekawym precedensem jest wprowadzenie mikropłatności na blogach, dzięki czemu możemy umieścić na nim konkretną treść. Właściciele stron oferują również drobną korektę oraz redakcję czy moderację np. dyskusji, która rodzi się w komentarzach. Opłaty pobiera się również za notki premium – szerokiemu odbiorcy udostępniony jest jedynie artykuł podstawowy, jeśli chce on szerzej zapoznać się z tematem, musi uiścić niewielką kwotę, która otwiera mu dostęp do dodatkowej treści. Dzięki takiemu rozwiązaniu, bez wychodzenia z domu mamy pełen dostęp do interesujących nas informacji.

Długofalowe skutki wprowadzenia mikropłatności

Użytkownik, który ma dostęp do pełnej treści nie ma zbyt dużych wymagań odnośnie do jego wartości merytorycznej. Sytuacja ulega zmianie, w przypadku, gdy konkretna usługa objęta zostaje systemem opłat. Wówczas roszczenia w stosunku do jakości publikowanych treści znacznie wzrastają. W odpowiedzi na wymagania czytelnika, poziom artykułów, notek na blogach wzrasta.  I o ile opłaty na blogach i prywatnych stronach tematycznych wciąż należą do nowości, a przeważająca większość woli nadal korzystać z usług bezpłatnych, o tyle istnieją w sieci miejsca, w których mikropłatności są swojego rodzaju normą. Mowa tutaj przykładowo o serwisach społecznościowych i komunikatorach tj. Facebook, Twitter, Nasza Klasa, Gadu-Gadu czy platforma VoD, iTunes a także grach typu free to play. System ten opiera się na założeniu, że większość opcji świata gry czy rozgrywki jest dostępna za darmo. Dodatkowo płatnymi elementami w takim przypadku są często umiejętności, fragmenty uzbrojenia lub np. możliwość przyspieszenia pewnych procesów jak zdobywanie doświadczenia. Zapłacimy także za funkcje, z punktu widzenia gry, nie odbijające się na fabule jak np. nowy ubiór postaci, niestandardowy kolor włosów czy wyposażenie domu. Nie tylko uatrakcyjni to naszą grę, ale również zachęci do dalszego grania i poznawania wirtualnego świata, co jest bardzo ciekawą formą rozrywki i spędzania wolnego czasu.

Czy mikropłatności mają przyszłość? My zapatrujemy się na ten fenomen optymistycznie.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Inwestycyjne „ABC”
Next Obligacje korporacyjne - Śmieciowe, czy wysokodochodowe?

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Polski rynek turystyczny jest jednym z najszybciej rozwijających się w Europie

W ciągu kilku lat na polskim rynku turystycznym może się pojawić kilka milionów nowych potencjalnych klientów. Zdecydowana większość turystów wybiera biura podróży, jednak 600–700 tys. osób wyjazd organizuje samodzielnie. Jest

Wiadomości 0 Comments

Nieterminowe płatności utrudniają ekspansję zagraniczną polskich firm

Rośnie skala opóźnień w płatnościach w krajach Europy Zachodniej, czyli u głównych partnerów handlowych Polski – wynika z danych firmy Atradius. Problem z nieterminowo opłacanymi fakturami ma 41 proc. przedsiębiorstw. Firmy muszą też coraz

Wiadomości 0 Comments

Allianz Polska chce być w trójce najczęściej wybieranych ubezpieczycieli

Allianz Polska poprzez innowacje technologiczne chce przyciągnąć nowych klientów, przede wszystkim z pokolenia millenialsów. Ubezpieczyciel w nowej strategii zapowiada inwestycje w rozwój cyfrowych kanałów sprzedaży i budowę nowych placówek w mniejszych miastach. Produkty mają być

Wiadomości 3 komentarze

Czy po 50. roku życia można dobrze zarobić?

Mediana wynagrodzeń osób po pięćdziesiątym roku życia wyniosła 4 100 PLN brutto miesięcznie. Z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń przeprowadzonego przez Sedlak & Sedlak w 2014 roku wynika, że pracownicy, którzy nie

Wiadomości 0 Comments

Zagraniczni inwestorzy idą w Polsce na rekord. Pojawiają się zainteresowani z nowych kierunków

Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych w Polsce obsłużonych przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu wzrosła po trzech kwartałach tego roku o 70 proc. rok do roku. Największymi inwestorami w tym roku są Belgowie, ale rosnące zainteresowanie

Wiadomości 0 Comments

Rząd i branżowi eksperci o przyszłości polskiego rynku mieszkaniowego

Deweloperzy szukają rozwiązań jak budować taniej. Czy możliwe jest budowanie za 2,5 tys zł/m2? Ile regulacji prawnych trzeba zmienić, żeby można było to osiągnąć? To wybrane zagadnienia, które 6 października

1 Comment

  1. milena
    05 lutego, 14:52 Reply
    Dobrze, że coś takiego jak mikropłatności istnieje. Dobrze wiedzieć, że takie pojęcie też się przewija w biznesie.

Zostaw odpowiedź