Pozytywna obecność w mediach przekłada się na reputację mark
Pozytywna obecność marki w mediach, na którą składa się wyrazisty, wiarygodny przekaz i współpraca z blogerami czy influencerami, to dziś jeden z podstawowych elementów budowania jej reputacji. Ta przekłada się na konkretne korzyści finansowe i sprzedażowe, dlatego coraz więcej firm przykłada wagę do tego obszaru. Marki i przedsiębiorstwa cieszące się najlepszą reputacją w oczach polskich konsumentów wyłania ogólnopolskie cykliczne badanie Premium Brand. W tegorocznej edycji została wyłoniona najlepsza czternastka.
– Reputacja ma wyjątkowo duże znaczenie dla budowania i funkcjonowania marki na rynku, gdyż buduje zaufanie i wiarygodność wśród konsumentów. Powoduje, że klienci mogą z pełnym poczuciem odpowiedzialności i wiarygodności sięgać po produkty danej marki – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Agata Jasińska, marketing manager marki Goplana.
Dobra reputacja marki w oczach konsumentów i zewnętrznych interesariuszy to wymierny kapitał. Pozwala jej wyróżnić się na rynku, zbudować grono lojalnych klientów i zaufanie inwestorów, zwiększyć sprzedaż i poprawić wyniki finansowe. Stąd coraz więcej firm przykłada wagę do tego obszaru. Budowanie dobrej reputacji to jednak ciągły proces, który wymaga zaangażowania w wielu obszarach: od jakości samego produktu czy usługi po relacje z pracownikami i dbałość o pozytywną obecność marki w mediach.
– Obecność marki w mediach bardzo silnie przekłada się na jej reputację. Z naszych badań wynika, że istnieje ścisła korelacja pomiędzy pozytywnym wizerunkiem marki w prasie, radiu, telewizji czy w dyskusjach w mediach społecznościowych a tym, jak postrzegają ją konsumenci czy odbiorcy, do których ona kieruje swój przekaz – mówi Sebastian Bykowski, dyrektor generalny PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. – Marki, które mają silny, wyrazisty przekaz, cechuje to, że dociera on szerzej, ma więcej odbiorców. Marki, które takiej renomy nie mają, zazwyczaj giną gdzieś w szumie medialnym.
Jak podkreśla, marka może zadbać o swój pozytywny wizerunek w mediach przede wszystkim poprzez odpowiednią współpracę z otoczeniem medialnym. Jednak obecnie to nie tylko dziennikarze i media tradycyjne, lecz także media cyfrowe, influencerzy, blogerzy, z którymi marka może nawiązywać współpracę, a przez to prezentować się w bardziej atrakcyjny, realistyczny i budzący zaufanie przekaz.
Reputację działających na polskim rynku firm i marek od 2006 roku sprawdza ogólnopolskie, cykliczne badanie Premium Brand. W tym roku objęło zasięgiem niemal 300 takich podmiotów w różnych kategoriach, przypisanych konkretnym produktom i usługom. Badanie sprawdza pięć wskaźników: zaufanie, jakim cieszy się firma, atmosferę medialną, jaka ją otacza, referencyjność (lojalność klientów), CSR, czyli zaangażowanie społeczne, oraz employer branding, czyli wizerunek firmy jako pracodawcy. Na tej podstawie wyliczany jest wskaźnik reputacji, który mieści się w skali od 1 do 100. Podmioty, które uzyskają najlepsze wyniki, mogą się pochwalić tytułem Marki/Firmy Wysokiej Reputacji Premium Brand.
W tegorocznej, 14. edycji badania wyróżniono łącznie 14 marek i firm, które według Polaków cieszą się najlepszą reputacją. Uhonorowano marki Lotto, Drutex, RTV EURO AGD, Apap, Inpost, Ibuprom, Polpharma, naturalna woda mineralna Cisowianka, Goplana, Śliwka Nałęczowska, Nestlé Pure Life, Oponeo, Oranżada Hellena oraz Europejski Fundusz Leasingowy. Statuetkę w kategorii Osoba Wysokiej Reputacji Premium Brand 2019 odebrała dziennikarka i podróżniczka Martyna Wojciechowska, z kolei tytuł Miasta Wysokiej Reputacji trafił do Wrocławia.
Jak podkreśla zastępca dyrektora Biura Promocji Miasta i Turystyki UM Wrocławia Alfred Wagner, dbałość o dobrą markę miasta wymiernie przekłada się na liczbę turystów, którzy je odwiedzają.
– W ciągu ostatnich kilku lat ta liczba się podwoiła. Dziś mówimy o około 5,5 mln turystów i odwiedzających miasto w ciągu roku. Zakładamy, że ten trend będzie rósł. Z drugiej strony nie zależy nam na tym, aby ten przyrost dokonywał się zbyt szybko i intensywnie. Zarówno miasto, jak i mieszkańcy są przygotowani na stopniowo zwiększającą się grupę turystów i odwiedzających. Jest to konkretny czynnik, który wskazuje na wysoką reputację Wrocławia – mówi Alfred Wagner.
Może to Ci się spodoba
Firmom brakuje rąk do pracy
Ochotnicze Hufce Pracy – które zajmują się aktywizacją zawodową i pośredniczeniem w znalezieniu zatrudnienia dla młodych pracowników – będą mieć w tym roku nawet 70 tys. ofert pracy z całego kraju. Zapotrzebowanie jest dwukrotnie większe
Większość firm nie obniża kompleksowo kosztów energii
W przypadku co trzeciej firmy energochłonnej koszt energii stanowi powyżej 7 proc. ceny końcowej produktu. Wprowadzenie odpowiedniej polityki zarządzania energią elektryczną może poprawić wyniki finansowe przedsiębiorstwa. W ramach oszczędności ponad
GPW uczestniczy w pracach nad strategią dla rynku kapitałowego
Ubiegły rok był udany dla warszawskiej giełdy pod względem debiutów, wyników indeksów i wyników finansowych – podkreślają przedstawiciele GPW. Warszawski parkiet chce jednak trwale stać się źródłem finansowania pierwszego wyboru dla inwestorów. Stąd
Wynajem i leasing. Dlaczego warto z nich korzystać?
Prowadzenie praktycznie każdego biznesu wymagania korzystania z samochodu. Nie jest jednak koniecznością kupować pojazdu, równie dobrym rozwiązaniem może być leasing lub wynajem. Zarówno wynajem jak leasing w większości przypadków odciążają
Tani skuteczny sposób na rozkręcenie swojego małego biznesu
Aby rozpocząć własną działalność, musisz opracować solidny biznesplan, który pomoże Ci w pełni zrozumieć możliwości i wyzwania, przed którymi stoisz, oraz wyjaśnić inwestycje i pracę wymaganą do uruchomienia nowej firmy.Formalności
Czy warto założyć agencję banków?
Ze względu na ciągły rozwój rynku bankowego sieci franczyzowe rozbudowują się w zastraszającym tempie. Nowe placówki powstają w niewielkich miejscowościach i na peryferiach większych metropolii. Czy agencja banków jest w

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post