Producenci świń i tytoniu mogą się ubiegać o pomoc finansową z tytułu niezapłaconych faktur
Do 20 tys. euro dla producentów świń i tytoniu oraz do 200 tys. euro dla grup producentów suszu tytoniowego – tyle może wynieść maksymalna, jednorazowa pomoc Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa dla tych podmiotów, jeżeli w latach 2014–2017 nie otrzymały one zapłaty za sprzedany towar bądź zwierzęta. Aby się o nią ubiegać, należy złożyć wniosek i udokumentować go, przedstawiając niezapłacone faktury. ARiMR będzie przyjmować je od 1 do 14 sierpnia br.
– Producenci i grupy producenckie suszu tytoniowego mogą składać wnioski o pomoc w biurach powiatowych ARiMR właściwych ze względu na miejsce zamieszkania. Taki nabór odbył się już w styczniu tego roku. Natomiast w wyniku nowelizacji rozporządzenia Rady Ministrów wprowadzono zmiany w przepisach umożliwiających skorzystanie z pomocy producentom świń i tytoniu, którzy w latach 2014–2017 nie otrzymali zapłaty za sprzedany tytoń i świnie od podmiotów będących w likwidacji. Taki nabór został ogłoszony 25 lipca i odbędzie się w dniach od 1–14 sierpnia – tłumaczy w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Bożena Polak, dyrektor Departamentu Wsparcia Krajowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
ARiMR udziela w tym roku jednorazowej pomocy finansowej z tytułu niezapłaconych należności za sprzedany tytoń i świnie. O pomoc mogą się ubiegać producenci, którzy w latach 2014–2017 nie otrzymali zapłaty za sprzedany tytoń i świnie od podmiotów znajdujących się wówczas w upadłości, restrukturyzacji bądź likwidacji.
– Warunkiem otrzymania pomocy jest w tym przypadku utrzymywanie stada świń przez rok w siedzibie położonej na obszarze zapowietrzonym, zagrożonym w wyniku wirusa afrykańskiego pomoru świń lub na obszarze wskazanym w decyzji komisji wykonawczej Unii określającej strefy. Jest to strefa I, II i III obejmująca województwa, m.in. podlaskie, podkarpackie, mazowieckie, lubelskie, warmińsko-mazurskie czy świętokrzyskie – mówi Bożena Polak.
Jednorazową pomoc finansową mogą otrzymać również grupy producentów suszu tytoniowego, które w latach 2014–2017 co najmniej raz nie otrzymały zapłaty za sprzedany tytoń od podmiotów będących w upadłości, restrukturyzacji lub likwidacji. Aby się o nią ubiegać, obie grupy producentów muszą w pierwszej połowie sierpnia złożyć odpowiednie wnioski w ARiMR i udokumentować je, przedstawiając niezapłacone faktury.
– Jest to termin jednokrotny. Po jego upłynięciu wnioski nie będą już niestety rozpatrywane – mówi Bożena Polak.
Wysokość należnej pomocy finansowej jest różna dla obu grup producentów. W przypadku producentów świń nie może przekroczyć kwoty utraconego dochodu z produkcji świń w danym roku i jednocześnie 80 proc. kwoty wynikającej z niezapłaconych należności. Z kolei w przypadku producentów tytoniu pomoc nie może przekroczyć iloczynu powierzchni upraw i stawki dopłat do 1 ha, która wynosi 15 tys. zł, a jednocześnie 80 proc. kwoty wynikającej z niezapłaconych należności.
– Pomoc dla grup producentów suszu tytoniowego, jak i producentów świń i tytoniu jest udzielana w formule pomocy de minimis. I w przypadku producentów świń i tytoniu jest to formuła pomocy de minimis w rolnictwie, a więc maksymalny limit dla jednego beneficjenta może wynieść 20 tys. euro. Natomiast w przypadku grup producentów suszu tytoniowego jest to pomoc na zasadach ogólnych. W związku z tym maksymalna pomoc może wynieść dla jednego beneficjenta 200 tys. euro – mówi Bożena Polak.
Jak podkreśla – pracownicy biur powiatowych ARiMR na bieżąco rozpatrują wnioski o pomoc finansową i wydają decyzję administracyjną, która jest podstawą do wypłaty zapomogi.
– Pomoc jest wypłacana w tym roku, na bieżąco – mówi Bożena Polak, dyrektor Departamentu Wsparcia Krajowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
Może to Ci się spodoba
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością a odwołanie prokurenta
O spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością można mówić wiele. Są bardzo popularne w Polsce i chętnie wybierane przez samych przedsiębiorców. Okazuje się jednak, że nie wszystkie kwestie formalne są jasne i
Korupcja coraz mniejszym problemem w polskim biznesie
20 proc. kadry zarządzającej w polskich firmach uważa, że korupcja jest powszechnym zjawiskiem na polskim rynku – wynika z 15. Światowego Badania Nadużyć Gospodarczych firmy EY. To znacznie mniej, niż wynosi średnia
Klauzula o zakazie konkurencji – forma i skutki prawne klauzuli
Klauzula o zakazie konkurencji jest stosowana przez przedsiębiorców, którzy chcą zabezpieczyć się na wypadek „podkupienia” pracownika przez inną firmę lub próby wykorzystania wiedzy zdobytej w trakcie trwania stosunku pracy na
W 2022 roku zmienią się zasady urlopu rodzicielskiego
Polska ma czas do sierpnia przyszłego roku, aby wdrożyć zapisy unijnej dyrektywy work–life balance. Regulacja, która dotyczy równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, wprowadzi ważne zmiany dla rodziców i wymusi przebudowę Kodeksu
Trwają prace nad projektem przepisów ograniczających sprzedaż alkoholu
Projekt przepisów dotyczących sprzedaży alkoholu ma pozwolić samorządom na regulowanie miejsc i godzin, w których sprzedaż będzie zakazana. Samorządy będą mogły też decydować o liczbie sklepów monopolowych na określonym terenie. Obecnie szara strefa
Czy istnienie Państwowej Inspekcji Pracy jest uzasadnione?
Zgodnie z postanowieniami znajdującymi się w Kodeksie pracy muszą istnieć instytucje, które nadzorują przedsiębiorców oraz jakość na miejscach pracy. Wśród nich jest Państwowa Inspekcja Sanitarna, która posiada szeroki zakres zobowiązań

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post