Przyszłość należy do firm potrafiących przetwarzać i wykorzystywać dane

W perspektywie pięciu lat 71 proc. firm planuje inwestować w analizę danych – wynika z badań MicroStrategy. Eksperci podkreślają, że firmy muszą się przekształcić z organizacji, które tylko posiadają dane, w takie, które potrafią je wykorzystywać do podejmowania decyzji biznesowych. Analiza i łączenie danych z rożnych źródeł może przynieść firmom wzrost efektywności, lepsze wyniki finansowe i nowych klientów. 

– Inteligentne przedsiębiorstwo to firma, która zbiera wszystkie posiadane przez siebie dane i udostępnia je pracownikom, aby zapewnić im lepszy wgląd i ułatwić podejmowanie decyzji. Każda firma dysponuje dziesiątkami lub setkami systemów, które generują jakieś dane i informacje, i w każdej są menadżerowie, którzy tych danych potrzebują – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Steven Holdridge, Senior Executive Vice President, Worldwide Services w MicroStrategy.

Według McKinsey Global Institute firmy data-driven, czyli napędzane przez dane, mają o dwadzieścia trzy razy większą szansę na pozyskiwanie nowych klientów i sześciokrotnie większą na ich późniejsze zachowanie. Dane i ich analiza są dzisiaj podstawą działania organizacji, stanowiąc bazę przy podejmowaniu decyzji biznesowych.

Jak wynika z raportu Global State of Enterprise Analytics 2018, przygotowanego przez firmę MicroStrategy, 90 proc. ankietowanych analityków oraz profesjonalistów przyznaje, że dane i analityka to podstawa do przeprowadzenia cyfrowej transformacji w firmie. Ich właściwe wykorzystanie pomaga rozwinąć nowe modele biznesowe, zapewnia większą efektywność, a także formułuje na nowo doświadczenia klientów.

– Bez wątpienia big data znajduje się w centrum wszystkiego. Liczba danych mnoży się nie co roku, ale codziennie, każdego miesiąca. Moim zdaniem najważniejszą kwestią dla firmy jest skupienie się na swojej działalności i zrozumienie, jakie cechy wyróżniają firmę na tle konkurencji. Co sprawia, że jest niepowtarzalna i konkurencyjna na rynku? W jaki sposób zebrać dane i informacje, aby stać się konkurencyjnym? – mówi Steven Holdridge.

Jak wynika z badań MicroStrategy, 63 proc. ankietowanych analityków i ekspertów zauważyło, że firma oparta na danych oznacza wzrost produktywności i efektywności. Ponad połowa zwróciła uwagę na możliwość podejmowania szybszych i bardziej trafnych decyzji, a także wskazała uzyskanie lepszych wyników finansowych. Dlatego blisko dwie trzecie decydentów w firmach przyznało, że w ciągu najbliższego roku ich organizacje zamierzają zainwestować więcej środków w inicjatywy analityczne. W perspektywie pięciu lat ten odsetek wynosi już 71 proc.

Z drugiej strony firmy napotykają się na bariery w budowaniu organizacji opartych na danych i analityce. Borykają się z doborem odpowiednich narzędzi, zbudowaniem zespołów i zarządzaniem zasobami tak, aby przetworzyć dostępne dane na informacje biznesowe.

Firma MicroStrategy, działająca w obszarze Business Intelligence, stworzyła „Mapę inteligentnego przedsiębiorstwa”, przedstawiającą wizję oraz najlepsze praktyki procesów, struktur i ról, które są niezbędne na drodze do efektywnego wykorzystania danych w biznesie.

– Dzięki niej dużo łatwiejsze jest określenie, w jakiej sytuacji firma się dziś znajduje, jaki jest jej stopień rozwoju jako inteligentnego przedsiębiorstwa, co należy zrobić, aby połączyć posiadane dane i informacje z użytkownikiem, w jaki sposób obsłużyć dyrektora, który potrzebuje szybkiego dostępu do informacji na smartfonie, czy badacza, który potrzebuje masy zdatnych do analizy informacji o danych. Określiliśmy szereg kroków i technik, które pozwalają to zrobić. Zostały one ustalone na „Mapie inteligentnego przedsiębiorstwa”. Pomagamy firmom zrozumieć ich położenie na mapie, podpowiadamy, w którą stronę mają podążać, aby realizować swoje misje oraz jakie technologie pomogą im w osiągnięciu tego celu – mówi Steven Holdridge.

„Mapa inteligentnego przedsiębiorstwa” to dokument, który pełni funkcję drogowskazu na drodze do wykorzystania i rozumienia danych. Jak podkreśla ekspert, tylko te organizacje, które będą potrafiły uwolnić potencjał drzemiący w danych, osiągną sukces i staną się dominującymi graczami na rynku.

– Mapę można wykorzystać do zrozumienia, do jakiego rodzaju informacji, które ukryły się gdzieś pomiędzy setkami systemów, firma dziś nie ma dostępu oraz do określenia sposobu dotarcia do nich – podpowiada wiceprezes MicroStrategy. – Podczas współpracy z firmami naszym celem jest zebranie wszystkich posiadanych przez nie danych w sensowny sposób, który umożliwia nie tylko wgląd w te informacje, lecz także zrozumienie ich w sposób umożliwiający podjęcie działań. Platforma MicroStrategy łączy wszystkie informacje, w wyniku czego stają się przystępniejsze i łatwiejsze do zrozumienia dla użytkownika biznesowego.

Previous Niszczarka - urządzenie przydatne w każdym biurze!
Next Wiosna w Toruniu, co warto zobaczyć?

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Jakie wybrać obrazy do hotelu

Obrazy malowane ręcznie stanowią doskonały element dekoracyjny, który może nadać hotelowi wyjątkowego charakteru i atmosfery. Są one nie tylko pięknym uzupełnieniem wystroju, ale również wyrazem artystycznej ekspresji i indywidualności. Obrazy

Wiadomości 0 Comments

W tym roku spore rewolucje prawne w branży turystycznej

Nowe, restrykcyjne prawo o ochronie danych osobowych i ustawa o imprezach turystycznych, która zacznie obowiązywać z początkiem lipca to dwie najważniejsze zmiany legislacyjne, które odczuje w tym roku branża turystyczna. Obawy organizatorów i biur podróży budzi

Wiadomości 0 Comments

Śledzenie kontenerów i naczep – jak wykorzystać monitoring eTOLL?

Systemy monitoringu GPS dają firmom transportowym nieosiągalne dotąd możliwości śledzenia pojazdów wykorzystywanych w codziennej pracy. Kontrolowanie położenia i parametrów kontenerów i naczep pozwala na znacznie sprawniejsze planowanie przebiegu transportu i

Wiadomości 0 Comments

Apetyt na 1/4 finału rośnie – Tramwaj Kibica wraca do Warszawy i zagrzewa Orły Nawałki do walki!

Wyjście polskiej reprezentacji z grupy napawa serca Kibiców nadzieją. Apetyt rośnie! Czuć radosną atmosferę i przygotowania do wsparcia naszej drużyny. Chcąc uczcić dobrą formę Orłów Nawałki wraca na warszawskie ulice

Wiadomości 0 Comments

Poliuretanowe warstwy ochronne w motoryzacji

Motoryzacja: Poliuretanowe warstwy ochronne w trakcie ich aplikowania łączą się z powierzchnią ładunkową pojazdu (zobacz: izosolux.pl). Warstwa jest nanoszona pod ciśnieniem dzięki temu każde miejsce jest tam bardzo dobrze, szczelnie

Wiadomości 0 Comments

Firmy inwestujące w innowacje mogą liczyć na coraz wyższą ulgę podatkową

Przedsiębiorstwa, które inwestowały w badania i rozwój w 2017 roku, już wkrótce odliczą do 50 proc. kosztów kwalifikowanych. Tegoroczne inwestycje w innowacje przyniosą firmom jeszcze wyższe oszczędności – 100 proc. odliczenia kosztów kwalifikowanych niezależnie

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź