Przyszłość należy do firm potrafiących przetwarzać i wykorzystywać dane
W perspektywie pięciu lat 71 proc. firm planuje inwestować w analizę danych – wynika z badań MicroStrategy. Eksperci podkreślają, że firmy muszą się przekształcić z organizacji, które tylko posiadają dane, w takie, które potrafią je wykorzystywać do podejmowania decyzji biznesowych. Analiza i łączenie danych z rożnych źródeł może przynieść firmom wzrost efektywności, lepsze wyniki finansowe i nowych klientów.
– Inteligentne przedsiębiorstwo to firma, która zbiera wszystkie posiadane przez siebie dane i udostępnia je pracownikom, aby zapewnić im lepszy wgląd i ułatwić podejmowanie decyzji. Każda firma dysponuje dziesiątkami lub setkami systemów, które generują jakieś dane i informacje, i w każdej są menadżerowie, którzy tych danych potrzebują – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Steven Holdridge, Senior Executive Vice President, Worldwide Services w MicroStrategy.
Według McKinsey Global Institute firmy data-driven, czyli napędzane przez dane, mają o dwadzieścia trzy razy większą szansę na pozyskiwanie nowych klientów i sześciokrotnie większą na ich późniejsze zachowanie. Dane i ich analiza są dzisiaj podstawą działania organizacji, stanowiąc bazę przy podejmowaniu decyzji biznesowych.
Jak wynika z raportu Global State of Enterprise Analytics 2018, przygotowanego przez firmę MicroStrategy, 90 proc. ankietowanych analityków oraz profesjonalistów przyznaje, że dane i analityka to podstawa do przeprowadzenia cyfrowej transformacji w firmie. Ich właściwe wykorzystanie pomaga rozwinąć nowe modele biznesowe, zapewnia większą efektywność, a także formułuje na nowo doświadczenia klientów.
– Bez wątpienia big data znajduje się w centrum wszystkiego. Liczba danych mnoży się nie co roku, ale codziennie, każdego miesiąca. Moim zdaniem najważniejszą kwestią dla firmy jest skupienie się na swojej działalności i zrozumienie, jakie cechy wyróżniają firmę na tle konkurencji. Co sprawia, że jest niepowtarzalna i konkurencyjna na rynku? W jaki sposób zebrać dane i informacje, aby stać się konkurencyjnym? – mówi Steven Holdridge.
Jak wynika z badań MicroStrategy, 63 proc. ankietowanych analityków i ekspertów zauważyło, że firma oparta na danych oznacza wzrost produktywności i efektywności. Ponad połowa zwróciła uwagę na możliwość podejmowania szybszych i bardziej trafnych decyzji, a także wskazała uzyskanie lepszych wyników finansowych. Dlatego blisko dwie trzecie decydentów w firmach przyznało, że w ciągu najbliższego roku ich organizacje zamierzają zainwestować więcej środków w inicjatywy analityczne. W perspektywie pięciu lat ten odsetek wynosi już 71 proc.
Z drugiej strony firmy napotykają się na bariery w budowaniu organizacji opartych na danych i analityce. Borykają się z doborem odpowiednich narzędzi, zbudowaniem zespołów i zarządzaniem zasobami tak, aby przetworzyć dostępne dane na informacje biznesowe.
Firma MicroStrategy, działająca w obszarze Business Intelligence, stworzyła „Mapę inteligentnego przedsiębiorstwa”, przedstawiającą wizję oraz najlepsze praktyki procesów, struktur i ról, które są niezbędne na drodze do efektywnego wykorzystania danych w biznesie.
– Dzięki niej dużo łatwiejsze jest określenie, w jakiej sytuacji firma się dziś znajduje, jaki jest jej stopień rozwoju jako inteligentnego przedsiębiorstwa, co należy zrobić, aby połączyć posiadane dane i informacje z użytkownikiem, w jaki sposób obsłużyć dyrektora, który potrzebuje szybkiego dostępu do informacji na smartfonie, czy badacza, który potrzebuje masy zdatnych do analizy informacji o danych. Określiliśmy szereg kroków i technik, które pozwalają to zrobić. Zostały one ustalone na „Mapie inteligentnego przedsiębiorstwa”. Pomagamy firmom zrozumieć ich położenie na mapie, podpowiadamy, w którą stronę mają podążać, aby realizować swoje misje oraz jakie technologie pomogą im w osiągnięciu tego celu – mówi Steven Holdridge.
„Mapa inteligentnego przedsiębiorstwa” to dokument, który pełni funkcję drogowskazu na drodze do wykorzystania i rozumienia danych. Jak podkreśla ekspert, tylko te organizacje, które będą potrafiły uwolnić potencjał drzemiący w danych, osiągną sukces i staną się dominującymi graczami na rynku.
– Mapę można wykorzystać do zrozumienia, do jakiego rodzaju informacji, które ukryły się gdzieś pomiędzy setkami systemów, firma dziś nie ma dostępu oraz do określenia sposobu dotarcia do nich – podpowiada wiceprezes MicroStrategy. – Podczas współpracy z firmami naszym celem jest zebranie wszystkich posiadanych przez nie danych w sensowny sposób, który umożliwia nie tylko wgląd w te informacje, lecz także zrozumienie ich w sposób umożliwiający podjęcie działań. Platforma MicroStrategy łączy wszystkie informacje, w wyniku czego stają się przystępniejsze i łatwiejsze do zrozumienia dla użytkownika biznesowego.
Może to Ci się spodoba
Rośnie sprzedaż mieszkań od deweloperów. Zapowiada się kolejny rekordowy rok
Ubiegły rok był kolejnym, w którym sprzedaż mieszkań na rynku pierwotnym rosła. Był to także okres stabilnych cen – wahnięcia w ciągu nie przekraczały 2–3 proc. W 2017 roku te tendencje będą się
Delegowanie pracowników może przestać być opłacalne dla polskich pracodawców
Zmiany w przepisach o delegowaniu pracowników proponowane przez Komisję Europejską, choć z założenia mają poprawić warunki pracy takich osób, w praktyce mogą sprawić, że ich miejsca pracy będą zagrożone. Wysyłanie pracowników za granicę stanie się
Czy doradca zawodowy jest potrzebny?
Kiepska sytuacja na rynku pracy zmusza poszukiwaczy pracy do skorzystania z pomocy doradcy zawodowego. Dzięki proponowanym rozwiązaniom prościej wskazać metody efektywnego wybierania stanowiska oraz ocenić możliwości oraz mocne strony. Czy
Globalne wydatki na obronność rosną. To szansa dla polskiego przemysłu
Polski przemysł obronny stoi przed dużą szansą. Jeśli do krajowych firm trafi większość ze 130 mld zł, które do 2022 roku zostaną wydane na modernizację armii, to ich konkurencyjność znacznie
Twitter to istotne źródło informacji dla 90 proc. polskich dziennikarzy
Dziennikarze w Polsce chętnie wykorzystują Twittera jako źródło informacji – wynika z badania „Komunikacja w 140 znakach”. Obserwują w tym medium społecznościowym również firmy i osoby odpowiedzialne za ich komunikację. Jednak zdaniem ponad 70 proc.
Fotoobraz – wyjątkowy, spersonalizowany prezent
Jaki prezent można uznać za najbardziej wartościowy? Na miano to w pierwszej kolejności zasługują upominki spersonalizowane. Osoba obdarowana nimi nie potrzebuje więcej niż jednego spojrzenia, aby wiedzieć, że prezent został
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post