Quo Vadis Banking? Współpraca banków i spółek z branży Fintech
Czy spółki fintechowe, które wykorzystują nowoczesne technologie w oferowaniu usług finansowych są szansą czy zagrożeniem dla branży bankowej? Od dłuższego czasu to pytanie jest tematem dyskusji. Współpraca pomiędzy bankami a Fintechami ma znaczny potencjał. O tym, jakie zmiany czekają bankowość w tym obszarze, będą w Warszawie rozmawiali przedstawiciele kluczowych instytucji finansowych w Polsce ze Spółkami należącymi do jednego z największych inkubatorów FinTech w Europie – FinLeap.
FinTech – szansa czy zagrożenie?
Z całą pewnością FinTech będzie sektorem, który będzie przybierał na sile. Specjaliści z branży wyrażają opinię, że przewagę zdobędzie ten, kto będzie miał większą interakcję z klientem. Fintechy z powodzeniem zbudowały procesy ścieżki zachowań klienta i jego interakcji z marką. Są innowacyjne i elastyczne. Dzięki dostępowi do kapitału banki mogą z powodzeniem wdrażać rozwiązania stosowane przez Spółki Fintech. Muszą jednak najpierw stawić czoła innym wyzwaniom, takim jak funkcjonowanie w środowisku niskich stóp procentowych czy malejących marż kredytowych, co może odwlec w czasie inwestycje w innowacje. Technologia rozwija się z dużą prędkością i oferuje klientom nowe rozwiązania, z których chętnie korzystają, o czym świadczy m.in. wzrost liczby użytkowników bankowości internetowej. Branża Fintech według analityków stanowi wyzwanie dla banków, ale pozostawia także duże pole do współpracy. Jest to ciekawy trend i szansa do wykorzystania dla graczy na rynku consumer finance.
Polska jako kluczowy rynek
Polska jest szczególnie interesującym rynkiem, bowiem rozwiązania wprowadzone przez rodzime banki należą do najnowocześniejszych na świecie. Nasz kraj, tuż po Turcji, uważany jest za technologicznego pioniera w branży bankowej. Do rozwoju silnego rynku FinTech brakuje jednak w naszym kraju przede wszystkim kapitału, co z kolei przyciąga do Polski Spółki zagraniczne z dużym portfelem, angażujące polskich ekspertów w rozwój sektora.
Quo Vadis Banking?
31 maja 2016 roku w Warszawie odbędzie się panel dyskusyjny z udziałem przedstawicieli czołowych instytucji finansowych w Polsce oraz trzech Spółek – financeAds, FinReach oraz Savedo, należących do FinLeap, jednego z kluczowych inkubatorów FinTech w Europie.
Podczas wydarzenia eksperci będą rozmawiali na temat trendów na rynku i przyszłości współpracy pomiędzy sektorami.
Przedstawiciele instytucji finansowych zainteresowani wzięciem udziału w wydarzeniu proszeni są o kontakt z Joanną Małecką: joanna.malecka@finleap.com
* * * * * *
O FINANCEADS
financeAds International GmbH zajmuje się performance marketingiem dla sektora bankowego oraz ubezpieczeniowego i jest europejskim liderem w zakresie pozyskiwania klientów online dla dostawców usług finansowych. Międzynarodowy zespół finanseAds liczy ponad 25 specjalistów zapewniających profesjonalne wsparcie partnerom w 7 europejskich krajach (Polsce, Niemczech, Holandii, Belgii, Francji, Hiszpanii i we Włoszech). Spółka została powołana do życia w marcu 2015 jako wspólne przedsięwzięcie FinLeap GmbH – specjalizującej się w rozwijaniu projektów z branży Fintech financeAds GmbH & CO, działającej już prężnie na rynkach niemieckojęzycznych.
O FINREACH
FinReach to firma SaaS White-Label, która pomaga bankom w digitalizacji ich działalności. Zorientowane na klienta, metodyczne i analityczne produkty, które tworzy FinReach, przynoszą kluczowe zmiany w elementach wpływających na zadowolenie użytkowników i zapewniają długotrwałe korzyści dla banków i ich klientów. Zestaw ASK (Account Switch Kit), pierwszy produkt FinReach, wpłynął na ponad 30% wzrost w szybkości aktywacji kont ze względu na w pełni cyfrowy proces, zapewniający oszczędność czasu. Z produktu korzysta obecnie 6 niemieckich banków, w tym UniCredit Group oraz Deutsche Kredit Bank, lidera na rynku bankowości bezpośredniej. Wejście na kolejne rynki europejskie, w tym polski, planowane jest w 2016 i 2017 roku. FinReach został założony w 2014 roku i należy do inkubatora FinLeap, z siedzibą w Berlinie.
O SAVEDO
Savedo jest międzynarodową platformą inwestycyjną, dającą zagranicznym bankom możliwość sprzedaży swoich produktów i pozyskiwania klientów w Niemczech, Austrii i Holandii bez znaczących inwestycji w tych krajach. Oszczędzający szukający najwyższych stóp procentowych mają dostęp do ofert banków, które chcą pozyskać klientów z Europy. Od momentu wejścia na rynek w grudniu 2014 roku, Savedo pozwoliło klientom w krajach, w których operuje, zainwestować ponad 300 mln EUR za pośrednictwem swojej platformy. Obecnie jako kurator najwyższej klasy depozytów terminowych jest na drodze do stania się one-stop-shop dla inwestycji finansowych w całej Europie. Platforma, założona przez Dyrektorów Zarządzających Christian Tiessen i Dr Steffen Wachenfeld, jest wspierana przez kluczowy akcelerator sektora FinTech w Europie FinLeap i renomowanych inwestorów VC.
Może to Ci się spodoba
Wydruk zdjęć z lobos.promo – czy warto?
W tej chwili coraz mniej osób decyduje się na wywoływanie zdjęć. W dobie druku cyfrowego możemy w każdej chwili odtworzyć wykonane zdjęcia i na bieżąco usuwać je czy dodawać nowe.
Obowiązek ubezpieczenia społecznego powinien obejmować wszystkie formy zatrudnienia
Włączenie wszystkich pracowników, bez względu na tytuł zatrudnienia, do systemu ubezpieczeń społecznych, ułatwiłoby jego finansowanie, a grupie do tej pory z niego wykluczonej umożliwiłoby gromadzenie składek na emerytury – mówi prof.
Aegon – towarzystwo ubezpieczeniowe z doświadczeniem
Wybór towarzystwa ubezpieczeniowego to bardzo często decyzja, od której zależeć może komfortowe życie codzienne i spokojna emerytura. Firmy oferujące ubezpieczenia prześcigają się w różnych ofertach i coraz lepszych usługach, a
Polski rynek atrakcyjny dla zagranicznych marek
Pozytywne otoczenie gospodarcze, rosnąca zamożność Polaków i umiarkowane nasycenie powierzchnią handlową powodują, że polski rynek jest atrakcyjny dla zagranicznych firm. Ich zainteresowanie nie przekłada się jednak na liczbę debiutów, chociaż dynamicznie przybywa kilkaset
Smartfony Xiaomi Pocophone – czy warto je mieć?
Marka Xiaomi jest młoda, ale już świetnie znana. Została założona w roku 2010, a produkty, jakie wprowadza na rynek, to telewizory, sprzęt AGD oraz przede wszystkim smartfony. Xiaomi dysponuje wieloma
Pomysły na reklamę lokalnej firmy ‒ ranking TOP5
Lokalny biznes to często spełnione marzenie właścicieli – powstały z pasji, przekazywany z pokolenia na pokolenie, wyróżniający się niezwykłymi produktami lub jakością usług. Jednak każdy biznes, aby sprawnie funkcjonować, potrzebuje

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post