Quo Vadis Banking? Współpraca banków i spółek z branży Fintech
Czy spółki fintechowe, które wykorzystują nowoczesne technologie w oferowaniu usług finansowych są szansą czy zagrożeniem dla branży bankowej? Od dłuższego czasu to pytanie jest tematem dyskusji. Współpraca pomiędzy bankami a Fintechami ma znaczny potencjał. O tym, jakie zmiany czekają bankowość w tym obszarze, będą w Warszawie rozmawiali przedstawiciele kluczowych instytucji finansowych w Polsce ze Spółkami należącymi do jednego z największych inkubatorów FinTech w Europie – FinLeap.
FinTech – szansa czy zagrożenie?
Z całą pewnością FinTech będzie sektorem, który będzie przybierał na sile. Specjaliści z branży wyrażają opinię, że przewagę zdobędzie ten, kto będzie miał większą interakcję z klientem. Fintechy z powodzeniem zbudowały procesy ścieżki zachowań klienta i jego interakcji z marką. Są innowacyjne i elastyczne. Dzięki dostępowi do kapitału banki mogą z powodzeniem wdrażać rozwiązania stosowane przez Spółki Fintech. Muszą jednak najpierw stawić czoła innym wyzwaniom, takim jak funkcjonowanie w środowisku niskich stóp procentowych czy malejących marż kredytowych, co może odwlec w czasie inwestycje w innowacje. Technologia rozwija się z dużą prędkością i oferuje klientom nowe rozwiązania, z których chętnie korzystają, o czym świadczy m.in. wzrost liczby użytkowników bankowości internetowej. Branża Fintech według analityków stanowi wyzwanie dla banków, ale pozostawia także duże pole do współpracy. Jest to ciekawy trend i szansa do wykorzystania dla graczy na rynku consumer finance.
Polska jako kluczowy rynek
Polska jest szczególnie interesującym rynkiem, bowiem rozwiązania wprowadzone przez rodzime banki należą do najnowocześniejszych na świecie. Nasz kraj, tuż po Turcji, uważany jest za technologicznego pioniera w branży bankowej. Do rozwoju silnego rynku FinTech brakuje jednak w naszym kraju przede wszystkim kapitału, co z kolei przyciąga do Polski Spółki zagraniczne z dużym portfelem, angażujące polskich ekspertów w rozwój sektora.
Quo Vadis Banking?
31 maja 2016 roku w Warszawie odbędzie się panel dyskusyjny z udziałem przedstawicieli czołowych instytucji finansowych w Polsce oraz trzech Spółek – financeAds, FinReach oraz Savedo, należących do FinLeap, jednego z kluczowych inkubatorów FinTech w Europie.
Podczas wydarzenia eksperci będą rozmawiali na temat trendów na rynku i przyszłości współpracy pomiędzy sektorami.
Przedstawiciele instytucji finansowych zainteresowani wzięciem udziału w wydarzeniu proszeni są o kontakt z Joanną Małecką: joanna.malecka@finleap.com
* * * * * *
O FINANCEADS
financeAds International GmbH zajmuje się performance marketingiem dla sektora bankowego oraz ubezpieczeniowego i jest europejskim liderem w zakresie pozyskiwania klientów online dla dostawców usług finansowych. Międzynarodowy zespół finanseAds liczy ponad 25 specjalistów zapewniających profesjonalne wsparcie partnerom w 7 europejskich krajach (Polsce, Niemczech, Holandii, Belgii, Francji, Hiszpanii i we Włoszech). Spółka została powołana do życia w marcu 2015 jako wspólne przedsięwzięcie FinLeap GmbH – specjalizującej się w rozwijaniu projektów z branży Fintech financeAds GmbH & CO, działającej już prężnie na rynkach niemieckojęzycznych.
O FINREACH
FinReach to firma SaaS White-Label, która pomaga bankom w digitalizacji ich działalności. Zorientowane na klienta, metodyczne i analityczne produkty, które tworzy FinReach, przynoszą kluczowe zmiany w elementach wpływających na zadowolenie użytkowników i zapewniają długotrwałe korzyści dla banków i ich klientów. Zestaw ASK (Account Switch Kit), pierwszy produkt FinReach, wpłynął na ponad 30% wzrost w szybkości aktywacji kont ze względu na w pełni cyfrowy proces, zapewniający oszczędność czasu. Z produktu korzysta obecnie 6 niemieckich banków, w tym UniCredit Group oraz Deutsche Kredit Bank, lidera na rynku bankowości bezpośredniej. Wejście na kolejne rynki europejskie, w tym polski, planowane jest w 2016 i 2017 roku. FinReach został założony w 2014 roku i należy do inkubatora FinLeap, z siedzibą w Berlinie.
O SAVEDO
Savedo jest międzynarodową platformą inwestycyjną, dającą zagranicznym bankom możliwość sprzedaży swoich produktów i pozyskiwania klientów w Niemczech, Austrii i Holandii bez znaczących inwestycji w tych krajach. Oszczędzający szukający najwyższych stóp procentowych mają dostęp do ofert banków, które chcą pozyskać klientów z Europy. Od momentu wejścia na rynek w grudniu 2014 roku, Savedo pozwoliło klientom w krajach, w których operuje, zainwestować ponad 300 mln EUR za pośrednictwem swojej platformy. Obecnie jako kurator najwyższej klasy depozytów terminowych jest na drodze do stania się one-stop-shop dla inwestycji finansowych w całej Europie. Platforma, założona przez Dyrektorów Zarządzających Christian Tiessen i Dr Steffen Wachenfeld, jest wspierana przez kluczowy akcelerator sektora FinTech w Europie FinLeap i renomowanych inwestorów VC.
Może to Ci się spodoba
Nieruchomości i obligacje korporacyjne mogą być czarnym koniem inwestycji w 2018 roku
Fundusze akcji rynków wschodzących dały zarobić najwięcej w 2017 roku. Polacy jednak wciąż najchętniej lokują pieniądze w bezpiecznych funduszach gotówkowych i pieniężnych. W tym roku – według firmy doradczej Great Private Equity –
Aegon – towarzystwo ubezpieczeniowe z doświadczeniem
Wybór towarzystwa ubezpieczeniowego to bardzo często decyzja, od której zależeć może komfortowe życie codzienne i spokojna emerytura. Firmy oferujące ubezpieczenia prześcigają się w różnych ofertach i coraz lepszych usługach, a
Stopy procentowe w Polsce mogą pójść w górę w pierwszej połowie 2017 roku
Rośnie prawdopodobieństwo podwyżki stóp procentowych w USA. Analitycy oceniają, że nastąpi to w grudniu. Wpływają na to coraz lepsze wyniki z tamtejszego rynku pracy. Gdyby Rada Polityki Pieniężnej podobnie jak Fed brała pod
Co może dla ciebie zrobić drukarka?
Drukowanie dokumentów? To oczywiste. Skanowanie? Bez problemu, zwłaszcza w urządzeniach wielofunkcyjnych. Bezprzewodowe działanie? To już niemal codzienność zarówno w firmie, jak i w domu. Zatem co więcej może nam zaoferować
Jak zarządzać sezonowymi zmianami w asortymencie w sklepie odzieżowym?
Jeśli prowadzisz sklep z ubraniami, na pewno znasz dobrze problematyczne zjawisko sezonowości. Na szczęście są pewne metody, które pozwolą Ci ograniczyć skutki zmiennego popytu na Twoje produktu w ciągu roku.
Zmiana w firmie powinna być oparta o sześć zasad. Sprawdzają się one także w życiu prywatnym
Sześć zasad mindfulness, opracowane przez Martina Zalewskiego, eksperta w dziedzinie rozwoju cyfryzacji i transformacji firm, to nie tylko recepta na budowanie życia prywatnego, lecz także sposób na konstruowanie życia zawodowego i transformację firmy. Dzięki sześciu
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post