Reklama w prasie a content marketing – która formę promocji wybrać?

Reklama w prasie a content marketing – która formę promocji wybrać?

Wielu wydawców i właścicieli sklepów często zastanawia się, czy skupić się na reklamie w internecie czy też promować swoja markę w prasie. Zarówno marketing internetowy jak i prasowy ma swoje zalety i wady i w tym artykule postaramy się przedstawić obie strony medalu, z uwzględnieniem najważniejszych korzyści i przeciwwskazań.

Co to jest content marketing?

Content marketing to nowoczesna forma promocji, polegająca na tworzeniu unikalnych i wartościowych treści w internecie. Lokowanie produktu odbywa się tu w sposób pośredni – chodzi bardziej o nawiązanie długotrwałej relacji z klientem, uświadomienie go i uczynienie z niego świadomego konsumenta niż o jednorazową promocje konkretnego towaru czy usługi. Firmy wychodzą ze słusznego założenia, że ludzi należy traktować z godnością i szacunkiem i wyrazem tej filozofii jest właśnie content marketing. Może być on wyrażony w różnych formach; najpopularniejszą są sponsorowane artykuły specjalistyczne, publikowane regularnie na łamach danego medium. Do alternatywnych form content marketingu należą blogi, wideorelacje, poradniki, newslettery itp.

Content marketing jest odpowiedzią na niechęć ludzi do wszelkiej formy uciążliwej reklamy. Kto z nas nie ma dość wszechogarniających bannerów na blokach mieszkalnych czy też bannerów na stronach internetowych? Czy nie męczy nas SPAM, pop-upy, ulotki, plakaty i dziesięciominutowe reklamy w telewizji?

Skuteczna kampania content marketingowa wiąże się działaniem jakościowym i regularnym. Przede wszystkim należy nastawić się na to, że nie sprzedamy nic  od razu. Content marketing wymaga cierpliwości i spokoju. Nie jest to zatem rozwiązanie dobre dla kogoś, kto natychmiast chce coś sprzedać. Natomiast jeśli mamy czas i chęci, to nie ma lepszego rozwiązania na zbudowanie trwałej relacji z klientem.

Przykłady efektywnego zastosowania content marketingu możemy znaleźć na blogu marketingowym http://brand.ceo/pl-pl/czym-jest-content-marketing/.

Zalety content marketingu:

  • Jest nowoczesny i trafia do ludzi, którzy lubią internet i jego środowisko.
  • Traktuje odbiorcę z szacunkiem, pozwala mu wyrobić swoje zdanie.
  • Odpowiednio prowadzony daje szansę na zawarcie wieloletniej współpracy.
  • Sprawia, że możemy pojawić się w mediach jako specjaliści z danej branży (wymiar PR-owo – marketingowy)

Wady content marketingu:

  • Jest czasochłonny – wyrobienie odpowiednich relacji czasami trwa tygodniami. Warto jest poczekać, gdyż przynosi to wymierne efekty, jednak nie wszyscy są na tyle cierpliwi lub mają tyle czasu
  • Duża konkurencja na internecie powoduje, że czasami ciężko jest się przebić pośród setek artykułów powstających każdego dnia. Należy szczególnie zwrócić uwagę na to, gdzie, w jakim celu i przede wszystkim CO publikiujemy.

Reklama prasowa – echo przeszłości?

Mimo że notowania prasy spadają każdego roku, to nadal jest to świetna platforma do prowadzenia kampanii reklamowych. Śmierć druku wieszczy się od lat, a jednak nic nie wskazuje na to, by przez najbliższych kilkanaście lat cokolwiek miało się zmienić – prasa nadal jest prestiżowa i opiniotwórcza, a sama obecność w niej ma wartość reklamową.

To, co wyróżnia prasę, to właśnie jej stały charakter – zarówno dosłownie jak i w przenośni. Prasa budzi ludzki szacunek jako medium, które towarzyszy ludzkości od wieków i wszędzie jest i było powszechnie szanowane. Z drugiej strony reklama w gazecie (http://brand.ceo/pl-pl/reklama-w-prasie/) jest trwała, bo raz wydrukowana nie znika z powierzchni czasopisma i może zostać przekazywana „z ręki do ręki” bez dodatkowych opłat.

Prasa daje także świetne możliwości dotarcia do konkretnego konsumenta. Istnieje wiele badań dotyczących geolokalizacji czytelników i adekwatnie do nich można wybrać tytuły i zasięgi czasopism.

Zalety reklamy w prasie:

  • Prasa jest szanowanym i prestiżowym medium, a sama obecność w niej może być nobilitująca
  • Targetowanie konsumentów jest nieograniczone ze względu na ogromną ilość tytułów
  • Możliwość zbudowania trwałych relacji, pod warunkiem regularnego publikowania treści
  • Trafia w gusta ludzi, którzy nie przepadają za internetem i wolą klasyczną rozrywkę
  • Wymaga od czytelnika skupienia i spokoju, więc może lepiej trafiać do niego niż inne formy reklamy
  • Stosunkowo niska cena

Wady reklamy w prasie:

  • Często powierzchnie reklamowe są niewielkie i nie pozwalają na dogłębne zaprezentowanie tematu
  • Duża konkurencja na rynkach lokalnych i ogólnopolskich
  • Niektóre tytuły prasowe znikają, gdyż są wypierane przez wydania internetowe

PODSUMOWANIE

Jak widać, zarówno content marketing jak i reklama w prasie ma swoje wady i zalety. Którą opcję zatem wybrać, gdy chce się skutecznie promować swoją markę? Przewagą internetu jest jego przyszłościowość, a prasy jej powszechne uznanie i szacunek. Tekst w gazecie będzie tańczy niż w poczytnym serwisie internetowym, ale prawdopodobnie trafi do mniejszego grona odbiorców. Odpowiedź, choć wyda się banalna, będzie do bólu prawdziwa: gdziekolwiek nie będziemy prowadzić kampanii reklamowych, róbmy to konsekwentnie i z głową, a najlepiej zgłośmy się do specjalistów, którzy mają doświadczenie w obu dziedzinach. Unikniemy wówczas błędów, które mogą kosztować nas stratę pieniędzy i czasu.

Previous Jeszcze w tym sezonie ma powstać Turystyczny Fundusz Gwarancyjny
Next W Holandii pracuje 200 tys. Polaków

Może to Ci się spodoba

Ponad 80 proc. firm na całym świecie chce przejść cyfrową transformację

Liczba przedsiębiorstw, które opracowały cyfrową strategię, wzrosła o połowę w ciągu ostatnich trzech lat. Cyfryzacja zmienia wszystkie branże: od handlu i finansów po sektor produkcyjny, a w ostatnich pięciu latach globalne wydatki na digitalizację

Komercyjne wykorzystanie dronów może przynieść gospodarce nawet 913 mld zł.

Budownictwo, rolnictwo, energetyka czy ubezpieczenia – to tylko niektóre z branż, w których wykorzystanie dronów może przynieść duże korzyści. Urządzenia te mogą się sprawdzić także przy zabezpieczaniu imprez masowych, dostarczaniu listów lub

Ponad 70 proc. produkcji Drutexu idzie na eksport

Już co piąte okno sprzedawane w Europie jest produkowane w Polsce. Rośnie nie tylko produkcja, lecz także eksport. Firma Drutex zanotowała w ubiegłym roku 19-proc. wzrost, a na przychody w wysokości 620 mln zł największy

Bonusy dla firm od banków

Przedsiębiorca jest dla banku bardzo cennym klientem. Z tego powodu oferty kont firmowych zawierają coraz częściej różne dodatki wspomagające prowadzenie własnej działalności bądź finansowe gratyfikacje. Na co zatem aktualnie mogą

Wartość eksportu polskiej żywności przekroczy w tym roku 25 mld zł

Polska żywność cieszy się coraz większym uznaniem na zagranicznych rynkach – nie tylko w Europie, lecz także na całym świecie. Według ministra rolnictwa tegoroczna wartość eksportu w tym sektorze przekroczy 25 mld złotych.

Chmura może zastąpić tradycyjne biuro. Stawiają na nią przede wszystkim małe firmy

Coraz więcej firm w Polsce i na świecie korzysta z chmury. Przy niewielkim nakładzie finansowym rozwiązania chmurowe stwarzają szansę poprawy organizacji, zwiększenia efektywności i obniżenia wydatków przeznaczanych nie tylko na IT. Dziś małe firmy traktują

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź