Stacjonarny, mobilny, samoobsługowy – jaki terminal płatniczy wybrać?

Stacjonarny, mobilny, samoobsługowy – jaki terminal płatniczy wybrać?

Większość z nas posiada karty wystawione przez banki. Zarówno kartami kredytowymi, jak i płatniczymi (debetowymi) możemy wygodnie płacić w sklepach. W tym celu musimy skorzystać z terminali płatniczych. Sprzedawcy mają do wyboru szeroką gamę terminali tego rodzaju, w tym stacjonarne, mobilne i samoobsługowe. Które z nich sprawdzą się najlepiej w obsłudze transakcji bezgotówkowych?

Nowoczesne terminale płatnicze pozwalają na przyjmowanie płatności różnego rodzaju, między innymi z użyciem kart z paskiem magnetycznym, kart z chipem, kart zbliżeniowych czy też aplikacji płatniczych na smartfony. Podstawowe różnice pomiędzy dostępnymi obecnie na sprzedaż terminalami dotyczą głównie posiadanej przez nie funkcjonalności oraz wymaganej formy łączności. Na rynku znajdziemy pełną gamę terminali płatniczych, a najbardziej popularnie z nich to terminale stacjonarne, przenośne i samoobsługowe.

Terminal stacjonarny

To najbardziej popularny rodzaj terminala do zapłaty. Wymaga on stałego podłączenia do prądu, dlatego też najczęściej umieszczany jest przy kasie. Może mieć postać pojedynczego urządzenia lub urządzenia z PIN padem z kablem, by klienci łatwiej mogli potwierdzać transakcje. Doskonały zarówno w małych sklepach, jak i dużych marketach.

Terminal przenośny

Także tego rodzaju terminal płatniczy będzie dobrym wyborem. Urządzenia te nie wymagają podłączenia do prądu, ponieważ mają akumulator, ponadto łączą się przez sieć bezprzewodową. Razem z nimi można prowadzić transakcje poza stanowiskiem kasowym. Sprawdzają się między innymi w gastronomii, w firmach realizujących dostawy do klientów. Najczęściej mają wzmocnioną konstrukcję, ale jednocześnie są małe i lekkie.

Terminal samoobsługowy

Najczęściej używane są w urządzeniach samodzielnie obsługiwanych przez klientów, na przykład w parkometrach, automatach biletowych, maszynach vendingowych. Mogą być instalowane zarówno w budynkach, jak i na zewnątrz. Takie terminale nie są wobec tego wybierane do sklepów, chociaż można spotkać się z nimi w kasach samoobsługowych w niektórych marketach.

Previous Program PIT 2016 online
Next W branży outsourcingu i usług dla biznesu co roku przybywa 20 tys. miejsc pracy

Może to Ci się spodoba

Właśnie powstało nowe centrum współpracy dużych firm ze start-upami

Zarówno rząd, jak i środowisko biznesowe w Polsce coraz bardziej doceniają rolę małych, nowoczesnych firm w zwiększaniu innowacyjności i konkurencyjności, tworzeniu nowych miejsc pracy i przyspieszaniu wzrostu gospodarczego. Właśnie ogłoszono powstanie w Warszawie nowego centrum wspierania

Firma 1Comments

Czy warto założyć jednoosobową spółkę z o.o.?

Nie wszyscy wiedzą, że spółka z ograniczoną odpowiedzialnością może posiadać jedynie jednego udziałowca. Czym różni się więc taki podmiot od tego, który posiada co najmniej kilku wspólników? Jakie są jego

Mała firma 0 Comments

Kiedy możliwe będą elektroniczne zaświadczenia lekarskie?

Zaświadczenie lekarskie o okresowej niezdolności do pracy wypisywane jest na skutek choroby, pobytu w szpitalu lub konieczności sprawowania opieki nad członkiem rodziny ubezpieczonego. Osobą uprawnioną przez ZUS do wystawiania zaświadczeń

Innowacje w firmie warunkiem utrzymania się na rynku

Innowacyjność to dziś dla firm warunek konkurencyjności i utrzymania klientów, którzy oczekują maksymalnej wygody, możliwości korzystania z produktów i usług w sposób prosty i szybki. Najszybciej innowacje wdraża sektor finansowy, który musi błyskawicznie reagować na te

Firmy szukają sposobów na ograniczenie wydatków i zwiększenie mobilności swoich pracowników

Tylko około 30 proc. pracowników w firmach ma do dyspozycji samochód służbowy. Pozostali muszą używać aut prywatnych lub transportu publicznego. Dlatego firma może zdecydować się na car-sharing, czyli usługę współdzielenia samochodu.

Copywriting – jakość ma znaczenie.

Dobre teksty o wartościowej treści są w dzisiejszych czasach na wagę złota. Internet nie jest już miejscem, w którym reklamy banerowe grają pierwsze skrzypce, a kampanie reklamowe opierają się jedynie

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź