Szukasz idealnej firmy sprzątającej? Oto 4 rzeczy, na które musisz zwrócić uwagę

Szukasz idealnej firmy sprzątającej? Oto 4 rzeczy, na które musisz zwrócić uwagę

Profesjonalna firma sprzątająca jest niezbędna w każdej firmie. Badania pokazują, że przeciętnie każdy z nas spędza przy biurku jedną trzecią swojego życia. Czyste, miłe dla oka i nosa otoczenie ma więc niebagatelny wpływ na nasze samopoczucie i efektywność pracy. Co więcej, stan czystości toalet, sal konferencyjnych, czy innych pomieszczeń, do których mają dostęp osoby z zewnątrz, ma wpływ na wizerunek firmy. Czym więc kierować się wybierając firmę sprzątającą, by z czystym sumieniem skoncentrować się na rozwoju firmy?

Na rynku firm sprzątających panuje bardzo duże rozdrobnienie. Rozbieżności cen za podobny zakres usług mogą być znaczne. Jakość ma swoją cenę. Jeśli organizujemy przetarg na wybór firmy sprzątającej, oferty znacznie odbiegające od średniej powinno się od razu eliminować. Koszt usługi firmy sprzątającej to nie tylko praca personelu. Obejmuje on również zakup środków czyszczących, amortyzację urządzeń niezbędnych do sprzątania – mówi ekspert z firmy Clar System, oferującej profesjonalne usługi sprzątania dla firm.

  1. Liczy się doświadczenie

Zanim zdecydujemy się na nawiązanie współpracy, trzeba poświęć nieco czasu, by poznać firmę, której chcemy powierzyć sprzątanie. Nie zapominajmy, że jej pracownicy będą mieli dostęp do rożnych pomieszczeń firmy, a więc również wewnętrznych dokumentów. Ważne jest więc, by nie były to osoby przypadkowe. Warto sprawdzić, jak długo firma działa na rynku i z jakim skutkiem. Trzeba popytać o referencje, system pracy, elastyczność, jeśli chodzi o godziny pracy, np.: w weekendy lub wieczorami, zasoby. Istotne jest, czy firma ma doświadczenie w sprzątaniu podobnych obiektów, ile osób będzie oddelegowanych do pracy, w jakich godzinach, jakie będą kryteria oceny i kontroli ich pracy, czy jest ubezpieczona od ewentualnych zniszczeń i szkód.

  1. Szczegółowe określenie wymagań

Błahe w pozoru sprawy, często okazują się na co dzień istotnymi czynnikami, które mają wpływ na ocenę współpracy i komfort użytkowania pomieszczeń. Np.: bardzo często pracownicy skarżą się na niewłaściwy sposób czyszczenia ekranów komputerów. Smugi i zacieki po zbyt mokrych ścierkach, to nie tylko defekt kosmetyczny. Nieostrożnie i nieodpowiednie obchodzenie się z elektroniką, to po prostu duże ryzyko jej zniszczenia. Kolejny przykład. Wykorzystywanie zbyt intensywnie pachnących środków, które wywołują bóle głowy lub nawet reakcje alergiczne. Często poruszana kwestia, czy serwis sprzątający może (powinien) porządkować pozostawione na biurkach dokumenty? Te sprawy warto sobie wynotować i omówić wcześniej, by uniknąć nieporozumień, a także jasno przedstawić swoje wymagania.

  1. Dobór odpowiednich środków czystości i sprzętu

Ścierka i woda to stanowczo zbyt mało, by zapewnić niezbędną czystość w pomieszczeniach. Wybierając serwis sprzątający trzeba koniecznie zwrócić uwagę na ten aspekt. Wiele powierzchni np.: kamień, szkło, drewno, które obecnie powszechnie są wykorzystywane do wykańczania pomieszczeń, wymaga profesjonalnych, specjalistycznych preparatów. W toaletach, kuchniach, pomieszczeniach socjalnych niezbędne są środki zapewniające nie tylko świeżość, ale i odpowiednią dezynfekcję. Wiąże się z tym również konieczność zapewnienia odpowiednich kwalifikacji personelu odpowiedzialnego za stan czystości firmy, a także niezbędnej odzieży roboczej i ochronnej.

To, czy nasza firma będzie lśniła czystością na co dzień, zależy też, od tego, czy niezbędne akcesoria i maszyny są na wyposażeniu firmy, czy będą w razie potrzeby (a zatem zazwyczaj stanowczo za rzadko lub z opóźnieniem) wypożyczane. Dotyczy to np.: odkurzaczy do prania kanap, maszyn do czyszczenia podłóg itp.

  1. Plus za elastyczne podejście

Najlepiej, gdy usługi są kontraktowane kompleksowo. Łatwiej je wówczas rozliczać i kontrolować wywiązywanie się z obowiązków firmy sprzątającej. W pomieszczeniach biurowych najczęściej wymienianymi obowiązkami firm sprzątających są:

  • wycieranie kurzu
  • czyszczenie klawiatury i myszek
  • wycieranie ekranów komputerów
  • podlewanie kwiatów, wymiana wody w wazonach
  • sprzątanie łazienek: toalet, luster, pryszniców
  • opróżnianie koszy na śmieci
  • dezynfekcja klamek
  • mycie okien

Co kilka miesięcy niezbędne jest jednak przeprowadzenie tzw. sprzątania generalnego, które ma wpływ na stan ogólny budynku. Co więcej, doświadczenie pokazuje, że z czasem pojawiają się różne dodatkowe potrzeby np.: odśnieżanie w zimie, latem zamiatanie, czy drobne naprawy i reperacje. Jeśli firma sprzątająca jest w stanie się ich podjąć, stanowi to duże ułatwienie.

Outsourcing usług porządkowych jest jedną z najczęściej spotykanych usług zewnętrznych. By uniknąć rozczarowania warto się do wyboru firmy sprzątającej solidnie przygotować. Sprawdzony, rzetelny i solidny partner, o nieposzlakowanej opinii to gwarancja zadowolenia ze współpracy i wydatna pomoc w budowaniu własnego wizerunku, który powinien lśnić każdego dnia.

 

Previous Płatniku, bądź zawsze na bieżąco z przepisami i skorzystaj z programu e-pity Płatnik
Next Inwentaryzacja środków trwałych – kluczowe pojęcia

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 1Comments

Wiosenny poradnik kredytobiorcy

Zakup mieszkania to jedna z najważniejszych decyzji w życiu. Osoby poszukujące własnych „czterech kątów” zwykle decydują się na inwestycję z pomocą kredytu hipotecznego. Chociaż pełen komplet dokumentów potrzebnych do zaciągnięcia

Wiadomości 0 Comments

Szybki kredyt przez Internet – czy zawsze bezpieczny?

Coraz częściej decydujemy się na kredyty zaciągnięte przez Internet. Jakie są początki udzielania tego rodzaju usług? O co zadbać, aby pieniądze pożyczone na tej drodze były bezpieczne? Sprawdź, zanim zaciągniesz

Wiadomości 0 Comments

Co to jest CFD

Kontrakt na różnicę kursową lub potocznie CFD jest umową pomiędzy dwoma stronami, zwykle nazywanymi „Kupującym” i „Sprzedającym”, aby zapłacić sobie nawzajem różnicę pomiędzy ceną otwarcia i zamknięcia pozycji na instrumencie

Wiadomości 0 Comments

Upadłość konsumencka 2015 – kto może skorzystać?

Jak podaje Biuro Informacji Gospodarczej aż 2,37 mln konsumentów nie radzi sobie z terminowym regulowaniem należności. Łączna kwota zadłużenia Polaków pod koniec września 2014 r. wyniosła aż 41,55 mld zł [1].

Wiadomości 0 Comments

Stać Cię na więcej, czyli jak otworzyć nowy rozdział w swojej karierze

Decyzja o całkowitej bądź częściowej zmianie ścieżki kariery dotyczy praktycznie każdego pracownika. Bardzo często motywacją do niej jest mało satysfakcjonująca praca, niewłaściwy szef, czy też chęć sprostania nowym wyzwaniom. Nie

Wiadomości 0 Comments

Roczne przychody branży call centre przekraczają już 1 mld zł rocznie

Już ponad miliard zł rocznie wynoszą przychody krajowego sektora zajmujących się obsługą klienta firm call centre. Dynamiczny rozwój nowych technologii sprawia jednak, że wymagania odbiorców takich usług także rosną. Branża

5 komentarzy

  1. basia
    05 stycznia, 18:16 Reply
    Przy wyborze firmy sprzątającej należy być ostrożnym, bo często sprzątaczki sprzątają bo muszą niestety.
  2. gienek
    07 stycznia, 14:24 Reply
    Mamy właśnie taką sprzątaczkę u siebie w pracy. Nic nie robi, tylko cały dzień chodzi i plotkuje.
  3. mania
    16 stycznia, 12:21 Reply
    Ja bym zwróciła uwagę na opinie, bo bez tego tak na prawdę ani rusz.
  4. asicca
    29 stycznia, 15:16 Reply
    Opinie to jedna rzecz, ale dobrze jest im zaproponować jeden dzień próbny - jak się spodoba to ok, a nie to nie.
  5. arnold
    02 lutego, 08:24 Reply
    A ja bym wziął panie sprzątaczki na jakiś dobry dzień próbny. Wtedy łatwo ocenić, czy ktoś się nadaje, czy nie.

Zostaw odpowiedź