Szybka pożyczka przez Internet to również jest FinTech
FinTechowa rewolucja ogarnęła już cały świat. Z rozwiązań dostarczanych nam przez branżę FinTech korzystamy na co dzień, czy to podczas robienia zakupów, składania wniosku o kredyt, czy też wnioskując o szybką pożyczkę online. Co ciekawe, mimo tak dużej powszechności narzędzi FinTech, aż 89% Polaków twierdzi, że nigdy o nich nie słyszała. Jak to możliwe?
Paradoks FinTechu – powszechność mimo braku popularności
Popularnością rozwiązań FinTechowych w Polsce zainteresował się bank Millenium, który przeprowadził na ten temat szeroko zakrojone badania pod hasłem: „Pokolenie Millenium w świecie finansów i nowych technologii, na tle generacji X i Z”. Z badań tych wyłania się dość niepokojący obraz niezwykle niskiej świadomości nie tylko tego, czym jest FinTech, ale i w jakiej formie stykamy się na co dzień z produktami tejże branży.
Jak pokazały wyniki opublikowane przez bank Millenium, Polacy wchodzący w skład grupy najczęściej korzystającej z narzędzi FinTech (osoby w wieku 16-40 lat) w zdecydowanej większości nie są w stanie określić, czym jest ów FinTech. Zaledwie 15,5% badanych przyznało, że co najmniej raz zdarzyło im się skorzystać z rozwiązań oferowanych przez tę branżę.
„Wyniki te trudno uznać za zaskakujące” – komentuje ekspert MiniCredit.pl https://mini-credit.pl, lidera na rynku pożyczek bez BIK. – „Mimo iż jesteśmy krajem, który zaadaptował nowe technologie finansowe w bardzo wysokim stopniu, to ogólny poziom świadomości na temat FinTechu jest niezwykle niski. Nawet korzystając z usług takich jak popularne chwilówki, nie zdajemy sobie zwykle sprawy, że jest to właśnie jedno z narzędzi FinTech.”
Wolimy pożyczki na SMS niż narzędzia FinTech od Google
Wbrew pozorom tak niski poziom wiedzy na temat branży FinTech nie pozostaje bez znaczenia dla należących do niej firm. Jak stwierdza ekspert MiniCredit – „Uniwersalna zasada mówi, że boimy się przede wszystkim tego, czego nie znamy. W tym przypadku niski poziom wiedzy o FinTech przekłada się na stosunkowo małe zaufanie do przedsiębiorstw z tej branży.” Potwierdzają to wyniki badań, według których jedynie 6% respondentów wyraża gotowość do skorzystania z usług FinTech, które nie byłyby oferowane przez instytucje finansowe.
Co ciekawe, usługi z zakresu FinTech w wydaniu banków i firm udzielających szybkich pożyczek internetowych lub kredytów na SMS niejednokrotnie wyprzedziły swoim zaawansowaniem i poziomem dostosowania do potrzeb klientów narzędzia oferowane przez firmy z branży FinTech. Nieświadomi tego klienci korzystają z nich bez żadnych zastrzeżeń i z pełnym zaufaniem. Istotna jest dla nich nie sama innowacyjność technologiczna, ale wiarygodność korzystającego z niej podmiotu.
Może to Ci się spodoba
Dostęp do martwych rachunków będzie łatwiejszy
Nawet do 15 mld zł może znajdować się na tzw. martwych rachunkach. Nie należą one ani do banków, ani do spadkobierców, którzy często nie wiedzą, gdzie i w jakiej wysokości
Czy warto założyć lokal typu fast food?
Dla lokali gastronomicznych ogromne znaczenie ma dobre położenie oraz atrakcyjne ceny i rozbudowane menu. Czy warto zakładać działalność gospodarczą, która proponuje jedzenie typu fast food? W całej Europie znaleźć można
Rosnące koszty witryn skłaniają do korzystania z darmowych kreatorów stron internetowych
Sekretem nie jest fakt, że w dzisiejszych czasach strona internetowa jest najważniejszym rodzajem wizytówki. Nie tylko duże, ale również małe przedsiębiorstwa zdają sobie z tego sprawę i wkładają wiele wysiłku
Globalne wydatki na obronność rosną. To szansa dla polskiego przemysłu
Polski przemysł obronny stoi przed dużą szansą. Jeśli do krajowych firm trafi większość ze 130 mld zł, które do 2022 roku zostaną wydane na modernizację armii, to ich konkurencyjność znacznie
Moda to dobra inwestycja
Według Polskiej Rady Centrów Handlowych w naszym kraju funkcjonuje ponad 440 centrów i galerii handlowych. Potencjał sektora modowego dostrzegają inwestorzy. Tylko w pierwszych trzech kwartałach 2014 r. polski rynek wzbogacił
Nie ma problemów ze znalezieniem środków na eksport do Afryki
Żywność, maszyny i urządzenia oraz usługi to trzy obszary, w których polscy przedsiębiorcy mogliby zaoferować swoje produkty krajom afrykańskim. To obok Azji najszybciej rozwijający się region świata. Na razie polski eksport na Czarny
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post