Właściwa treść e-maila dla systemu antyspamowego

Właściwa treść e-maila dla systemu antyspamowego

Jeśli masowa wysyłka e-maili kończy się sporą liczbą zwrotów, zdecydowanie coś robisz nie tak. Co zrobić, żeby odbiorcy chętnie czytali maile? Czym zachęcić? Czym nie zrazić? Jak nie trafić do spamu?

Dlaczego dostajesz zwroty e-maili?

Wysłana przez ciebie wiadomość jest przepuszczana przez cały zestaw filtrów antyspamowych. Wszelkie oznaki spamu zostaną przez nie wykryte, więc nie przesadzaj z treścią i jej formą.

Filtry antyspamowe biorą pod uwagę kilka elementów, najważniejsze to:

• częstotliwość występowania słów zakazanych,

• reputacja linków zawartych w treści,

• waga e-maila,

• reputacja serwera pocztowego, z którego jest wysyłana wiadomość.

Na dobry początek, zacznijmy od treści wiadomości elektronicznej. Nie jest to jedyny element układanki, ale jest niezwykle ważny.

Tytuł

By uniknąć oznaczenia jako spam, pierwszym elementem treści, na który należy zwrócić uwagę jest zdecydowanie temat e-maila. Dobranie odpowiednich słów jest sukcesem. Ponadto, statystycznie, lepsze są wiadomości o krótkich i treściwych tytułach. Adresat od razu będzie wiedział czego wiadomość dotyczy. Wówczas większa szansa, że zainteresowane osoby przeczytają e-mail. Ponadto unikniesz sytuacji, kiedy zdenerwowani oszukanym tytułem czytelnicy, zakwalifikują twoją wiadomość jako spam.

Długość

Często to od długości e-maili zależy powodzenie akcji marketingowej. Szczególnie jeśli zapiszesz dosłownie 3 zdania, w których padną „zakazane słowa”. Twój e-mail musi jak najbardziej przypominać prywatną wiadomość pisaną do znajomego. Dobrze, by znalazło się tam jak najwięcej zwrotów personalnych.

Treść właściwa

Pamiętaj o odpowiednich zwrotach, by dało się odczuć, że treść nie została wygenerowana automatycznie. Będzie to miało pozytywny odbiór zarówno ze strony czytelnika, jak i filtru pocztowego.

Formatowanie

Standardowy e-mail raczej nie jest poddawany formatowaniu. Z zasady jest to zwykły tekst o zwykłym kolorze i czcionce. Mimo, że oryginalne formatowanie bardziej zwraca uwagę, to naraża na uznanie za spam. Pamiętaj, że wykrzykniki i wielkie litery uwydatniają ważne słowa, ale filtr antyspamowy zauważy taką manipulację.

Słowa zakazane

Słowa zakazane mogą być dobrze odbierane przez adresata, ale zdradzają spamera. Jeżeli już ich używasz, to staraj nie zbyt często.

Najpopularniejsze słowa zakazane to:

• kup, zakup, zamówienie, kup teraz, sprzedaż (zniechęcą także czytelnika),

• okazja, najlepsza cena, jedynie … zł, rabat, zysk, niska cena, za darmo, zarabiaj (dla ludzi poprawne, dla systemu antyspamowego nie),

• kliknij, kliknij poniżej, kliknij tutaj, otwórz,

• mail, email marketing, mass mailing,

• miesiąc próbny,

• formularz, subskrybuj, wypisz, odwiedź stronę i inne typowe sformułowania w mailingu, bez których nie da się niejako obyć,

• wygrałeś, nagroda, bonus, gratis.

Grafika i załączniki

Jeżeli już musisz zawrzeć grafikę w e-mailu pamiętaj, by wprowadzić odpowiednio dużo tekstu. Niezbyt wiele grafiki względem tekstu to klucz do sukcesu. Nie umieszczaj ważnego przekazu na grafice. Jeśli program pocztowy nie wyświetli grafik, adresat nie zrozumie w jakim celu do niego piszesz. Nie zaśmiecaj odbiorcom skrzynki pocztowej ciężkimi załącznikami.

Ulepszaj strukturę e-maila

Choć czasem może kusić, trzymaj się tych zasad by wiadomość e-mail dotarła do największej liczby osób. Sprawdzaj ilość zwrotów z serwerów pocztowych i statystyki doręczeń. Wprowadzaj modyfikacje i obserwuj ich rezultaty.

 

Joanna Reich
Product Manager Intea
www.intea.pl

Previous Prezenty w sytuacjach biznesowych
Next Jak wybrać dobre biuro rachunkowe?

Może to Ci się spodoba

Mała firma 0 Comments

Jaką karę za niedopilnowanie obowiązków może ponieść pracobiorca?

Pracobiorca ponosi odpowiedzialność za szkody zaistniałe w wyniku niedopatrzenia swoich obowiązków bądź innego działania, które przyczyniło się do zwiększenia strat materialnych zakładu pracy. Jeśli biznesmen udowodni wkład podwładnego w incydent,

Mała firma 0 Comments

Które przedsiębiorstwa zdobywają zaufanie konsumentów?

W chwili rozwoju najnowszych technologii i techniki zwiększają się oczekiwania klientów w stosunku do firm działających na rynkach gospodarczych. Dziś nie wystarczy słowna deklaracja właściciela o skrupulatnym działaniu. Konsumenci chcą

Mała firma 0 Comments

Kto może otrzymać refundację za zatrudnienie młodocianego?

Pracodawca, który zatrudnia młodocianych pracowników może starać się o dofinansowanie wypłacanych mu wynagrodzeń. Wielkość tej kwoty nie może być większa niż 60% kosztów, które mogą zostać objęte zapomogą. Według prawa

Mała firma 0 Comments

Prezenty w sytuacjach biznesowych

Obdarowywanie świątecznymi upominkami w biznesie stało się swego rodzaju tradycją. Odpowiednio dobrany podarunek, wręczany ważnym klientom lub partnerom biznesowym, jest formą podziękowania za współpracę oraz szansą na ocieplenie relacji. W

Mała firma 0 Comments

Kiedy pracodawca wyśle pracownika na szkolenie?

Właściciele firm chętnie wysyłają pracowników na kursy w celu podwyższenia ich kwalifikacji zawodowych. Pracobiorca zobowiązuje się natomiast pozostawać w dyspozycji przez czas trwania umowy o pracę. Co jeśli pracownik nie

Mała firma 0 Comments

Wymiana kas fiskalnych po 1 października 2013 roku

Od początku kwietnia 2013 roku weszło w życie nowe rozporządzenie w sprawie kas fiskalnych. Jedna z najważniejszych zmian odnosi się do paragonów. Do 30 września 2013 roku podatnicy mają czas

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź