Wydatki na wyjazd służbowy w koszty firmowe
Wyjazd pracownika w celach służbowych zwykło nazywać się delegacją. Efektem zorganizowania takiej podróży jest rozliczenie opłat transportowych i posiłków oraz zakwalifikowanie wszystkich wydatków jako kosztów uzyskania przychodu. Czy każda delegacja powinna być udokumentowana na druku delegacyjnym? Jak postępować z księgą przychodów i rozchodów?
Zadaniem zatrudnionych jest branie udziału w wyjazdach delegacyjnych. Mogą to być kursy, konferencje, targi czy spotkania z kontrahentami. Warunek jest jeden, czynności te muszą być organizowane poza miejscem zamieszkania podwładnego lub siedzibą przedsiębiorstwa.
Sposób zapisywania wyjazdów do kosztów uzależniony jest od wybranych rozwiązań księgowych przedsiębiorcy. Ważne, żeby wszystkie informacje były jasno przekazane i nie wzbudzały najmniejszych wątpliwości. W odniesieniu do druków delegacyjnych (druki na użytek przedsiębiorstwa) trzeba natychmiastowo uzupełnić po odbyciu podróży służbowej. Ważne będzie umieszczenie danych osobowych, powodu wyjazdu oraz kosztów związanych z podróżą.
Prawo podatkowe nie określa dokładnie czynności postępowania w przypadku zakwalifikowania delegacji do kosztów. Jednak zachowanie porządku w dokumentacji stanowczo ułatwi przedstawienie najważniejszych druków i wydatków.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Jaki jest zakres kontroli inspektorów pracy?
Wypłata zarobków jest nadzorowana przez inspektorów pracy. Ich zadaniem jest zbadanie dokumentów związanych z wynagrodzeniem oraz kontrolowanie czy jest ono prawidłowo naliczane. Przedmiotem kontroli jest również weryfikacja czy pracownik miał
Zadbaj o swoje dokumenty
Dokumenty znajdują się niemal w każdej firmie. Rozrost przedsiębiorstwa może wiązać się z ich przesadnym nagromadzeniem, co z kolei bardzo często doprowadza do chaosu utrudniającego pracę. Sprawdź w jaki sposób
Czy można zawiesić swoją firmę?
Każdy przedsiębiorca, który posiada małą firmę może podjąć decyzję o zawieszeniu działalności. Musi jednak pamiętać o kilku podstawowych sprawach podczas podejmowania decyzji. Co musi wiedzieć właściciel zanim zawiesi funkcjonowanie firmy?
Amortyzacja domku kempingowego
Jeżeli dla celów prowadzonej działalności gospodarczej osoba nabywa domek kempingowy nie jest on jednorazowo wliczany do kosztów uzyskania przychodów, lecz, jako środek trwały ulega amortyzacji. Ustalając indywidualne stawki przedsiębiorca może
Operatorzy – czy tylko komórkowi?
Od niedawna bardzo popularne stało się zjawisko podejmowania współpracy przez banki i operatorów komórkowych. W ten sposób powstaje bankowość internetowa, która umożliwia zarządzanie finansami i robienie przelewów za pomocą specjalnej
Czym różni się koszt podatkowy od rachunkowego?
Podczas prowadzenia działalności gospodarczej już od początku biznesu musimy liczyć się z kosztami, które pojawiają się przez cały okres działalności przedsiębiorstwa. Każdy poniesiony przez właściciela firmy wydatek wiąże się ze
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post