Z Internetu na stół. Dlaczego zamawiamy jedzenie online?

Z Internetu na stół. Dlaczego zamawiamy jedzenie online?

Coraz częściej zwracamy uwagę na to, co jemy. Świadczy o tym ilość programów, książek i blogów poświęconych wyłącznie tematyce kulinarnej. Jednak samodzielne przygotowywanie posiłków w domu to nie jedyna alternatywa. Ponad 30% Polaków zamawia jedzenie przez Internet 2-3 razy w miesiącu. Dlaczego wybierają właśnie to rozwiązanie?

Polacy nie mają czasu na gotowanie – przyznaje tak 36% z nas. Tyle samo (37%) zamawia gotowe dania, gdy ma chęć na kulinarne odkrycia, a 25% osób zamawiających jedzenie w Internecie jest po prostu zmęczonych i dlatego sięga po wygodne rozwiązania oferowane przez popularne serwisy.

Usługi tego typu rozwijają się w błyskawicznym tempie. Według danych Takeaway.com Group – lidera rynku europejskiego, właściciela serwisu Pyszne.pl – w okresie od 2010 do 2015 roku rynek zamówień gotowych dań online wzrósł ponad 20-krotnie. Przewiduje się, że w ciągu najbliższych pięciu lat zwiększy swoją wartość jeszcze 5-krotnie*. W 2014 roku liczba zamówień wynosiła 3 miliony miesięcznie, a grupa Takeaway.com, operująca łącznie w 10 krajach, zanotowała 60-procentowy wzrost. W Polsce obserwujemy wyjątkowo dynamiczny rozwój rynku. Pyszne.pl osiągnęło w poprzednim roku wzrost przekraczający 150%. Serwisowi przybyło 135% nowych klientów. W chwili obecnej użytkownicy mogą korzystać z oferty ponad 4.000 restauracji w całym kraju, a do końca roku przybędzie ich dodatkowy tysiąc.

Ale myliłyby się ten, kto tłumaczyłby wyniki osiągane przez Pyszne.pl w oparciu o kaprysy wielkomiejskich singli. Otóż serwis operuje tak samo w wielkich miastach, co kilkutysięcznych ośrodkach. Trzon jego klienteli stanowią pary – 39%, oraz trzyosobowe rodziny/lokatorzy – 22%. Singli jest jedyne 10%. Najwięcej zamówień dotyczy klientów w wieku 24-35 lat. Jesteśmy tu europejscy w pełnym wymiarze, a nawet przewyższamy Niemców – tylko 20% z nich zamawia jedzenie przez Internet 2-3 razy w miesiącu. Raz w miesiącu robi to 25% Belgów, 2-3 razy – 17%. Generalnie, europejskie społeczeństwa sięgają po e-jedzenie świadome wygody, prostej metody płatności – online bądź gotówką. W Holandii za 62% zamówień płaci się online, w Polsce – 58%*. Nikt już nie zgłasza wątpliwości co do świeżości zamawianych potraw, bo żaden restaurator nie może dziś zaryzykować obniżenia jakości usług, na czym korzystają klienci w całej Europie i u nas także.

Pyszne.pl wykorzystuje szansę, jaką daje przejście Polaków do społeczeństwa cyfrowego, nawet w tak odległych jakby się wydawało zjawiskach jak bycie online i a’la table – twierdzi Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl – Oczywiście
w restauracyjnym biznesie najważniejszy jest smak. I tak pozostanie na zawsze. Ale liczby mówią same za siebie. Rynek e-food w Polsce ocenia się na 200 mln PLN i w ciągu 2-3 lat wartość ta podwoi się”. 

Jesień sprzyja leniuchowaniu, także w kuchni. Często nie mamy nawet ochoty wychodzić, a wtedy dobrym kompanem będą serwisy, dzięki którym jedzenie możemy zamówić online i posmakować potraw kuchni włoskiej, tajskiej, indyjskiej…  Badania wskazują, że aż 75% z nas podejmuje decyzję o wyborze dania dopiero po wejściu do sieci.

_________

*Dane: Raport na podstawie badań GFK Polonia „Z Internetu na stół. Pyszne.pl 2015” oraz dane grupy e-food Takeaway.com

Previous Zmiana dostawcy energii – dobra, ale właściwie dla kogo?
Next Każdy pracownik jest PR-owcem, czyli największe grzechy komunikacji wewnętrznej

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Profesjonalny dostawca rozwiązań ICT – Grupa 3S. Na co możesz liczyć?

Nowoczesne technologie internetowe nie mogłyby istnieć bez odpowiedniej infrastruktury. To właśnie współczesne rozwiązania z zakresu łączy światłowodowych i nowoczesnych centrów danych umożliwiają błyskawiczny rozwój zarówno w zakresie biznesowym, jak i

Wiadomości 0 Comments

Przyszły rok może być wyjątkowo dobry dla branży PR. Agencje oczekują wzrostu o 10 proc.

Rok 2018 był bardzo udany dla branży public relations, która w nadchodzącym roku spodziewa się jeszcze większych wzrostów, sięgających 10–11 proc. Najprawdopodobniej będzie to jednak na dłuższy czas ostatnie okienko tak dobrej

Wiadomości 0 Comments

Transakcje na kryptowalutach przestaną być anonimowe. Giełdy będą musiały udostępniać dane klientów

Nowe zalecenia Financial Action Task Force obligują giełdy kryptowalut do ujawniania danych swoich klientów. Nie wiadomo jeszcze, kiedy ani w jakim kształcie nowe regulacje zostaną wdrożone przez 37 państw należących do organizacji.

Wiadomości 0 Comments

Ubezpieczenie należności a ryzyko polityczne

Po raz pierwszy w Polsce temat ryzyka politycznego szeroko pojawił się w mediach w 2014 roku, po ataku na Donbas i po aneksji przez Rosję Krymu. Dla około 12 tys.

Wiadomości 3 komentarze

Czym są fundusze inwestycyjne?

Fundusz inwestycyjny polega na wspólnym gromadzeniu określnych środków, które mają być wykorzystane do zakupu wybranej inwestycji. Ich atutem jest elastyczność, niewielki minimalny wkład własny a także brak ograniczeń dla osób

Wiadomości 0 Comments

3 kroki do ekologicznego biura, czyli zero waste w praktyce

Z danych GUS wynika, że produkujemy coraz więcej śmieci. Statystyczny Polak wytwarza około 283 kg odpadów w skali roku. W porównaniu z innym krajami Europy jesteśmy w niechlubnej czołówce. W

10 komentarzy

  1. agent
    30 listopada, 15:33 Reply
    Nie powiedziałbym, że Polacy zamawiają jedzenie online. Ja mimo wszystko wolę, jak ugotuję sobie sam.
  2. inek
    08 grudnia, 15:43 Reply
    Jestem tradycjonalistą i również wolę, jak ktoś, albo sam sobie ugotuję. Jest to o wiele wygodniejsze i tańsze rozwiązanie.
  3. krys
    15 grudnia, 19:18 Reply
    Nie mam pojęcia skąd takie statystyki, aczkolwiek nie wszyscy zamawiają przez internet. Większa frajda jest coś samemu ugotować.
  4. ao
    17 grudnia, 20:12 Reply
    Nie dziwię się, że dzisiaj jest tak dużo osób otyłych. Niestety zamawianie gotowego jedzenia tylko temu sprzyja.
  5. kamilek
    19 grudnia, 14:48 Reply
    Dlaczego zamawiamy jedzenie przez internet? Tylko dlatego, że ludzie są coraz bardziej wygodni i nie chce się im nic ugotować.
  6. basia
    05 stycznia, 18:18 Reply
    Nie chciałoby mi się zamawiać jedzenia przez internet. O wiele lepiej jest gotować samemu - większa frajda.
  7. mania
    16 stycznia, 12:22 Reply
    Właśnie dlatego, że zamawiamy jedzenie przez internet na świecie jest coraz więcej otyłości. Gotujmy sami, a będzie lepiej.
  8. asicca
    29 stycznia, 15:17 Reply
    Dokładnie. A gotowanie samemu czy nawet we dwójkę ma jakiś sens i jest samą przyjemnością tak na prawdę.
  9. arnold
    02 lutego, 08:25 Reply
    Ja nie zamawiam i nie lubię bawić się w takie coś. Jak w domu coś przygotuję to wiem z czego to i jak przygotowane.
  10. ewelina
    01 października, 14:10 Reply
    Bardzo lubię gotować i cenię sobie samodzielnie przygotowane jedzenie, ale niestety jestem zapracowana tak jak reszta Polaków. Zamawiając jedzenie można oszczędzić bardzo dużo czasu i bądźmy szczerzy - sprzątania. Jeśli ma się zaufaną restaurację itp to jest to mega wygodna opcja. Osobiście zamawiam z Margaret Catering we Wrocławiu i jeszcze nigdy nie zdarzyło się, bym była niezadowolona. Jeśli mogę zjeść coś pysznego bez wysiłku to nie widzę w tym problemu.

Zostaw odpowiedź