Zdobądź klientów na dłużej!
Każdy właściciel firmy handlowej doskonale wie o tym, że nie sztuką jest sprzedać coś jeden raz ale znacznie trudniejszym zadaniem jest sprawienie, by klient do nas wracał. Budowa lojalności klientów do marki nie jest łatwa, szczególnie w dzisiejszych czasach, gdy wybór produktów i usług w niemal każdej branży jest ogromny. Krótko mówiąc, o klienta musisz walczyć wszelkimi dostępnymi sposobami. W tej dziedzinie, wszystkie chwyty są dozwolone, bo konkurencja nie śpi!
Nagrody kluczem do sukcesu
Któż z nas nie lubi otrzymywać prezentów? Taka już jest natura ludzka – od najmłodszych lat wyczekujemy najróżniejszych okazji, by tylko otrzymać jakiś prezent lub nawet drobny upominek. I choć wiele osób zżyma się na ten stan rzeczy twierdząc, że jest to wynik sztucznie napędzanego popytu, który kierują szukające zysków firmy, to taki już jest stan rzeczy i raczej go nie zmienimy. Zresztą, rozejrzyjcie się wokół siebie. Wszędzie pełno jest reklam, które w zamian za zakup produktu X umożliwiają otrzymanie prezentu, w postaci towaru Y. Stosuje to każda branża, od spożywczej, farmaceutycznej, aż po handel samochodami używanymi. Wspominamy o tym ostatnim, bowiem swego czasu ogromnym hitem była propozycja jednego z komisów samochodowych we wschodniej Polsce, którego właściciel, w zamian za zakup auta w tymże punkcie proponował klientom darmowe wakacje.
Buduj lojalność Klientów
Niezależnie od tego, w jakiej branży działasz i kim są odbiorcy Twojej oferty, programy motywacyjne mogą zdziałać cuda. Tego rodzaju akcje to doskonały sposób na to, by zachęcić Twoich klientów do zakupów właśnie u Ciebie. Nie musisz już konkurować tylko i wyłącznie ceną – istnieje bowiem ogromna szansa, że klient zachęcony programami lojalnościowymi wróci właśnie do Twojej firmy, nawet jeśli oferta będzie nieco droższa. Działanie tego rodzaju programów jest bardzo proste – za każde zakupy, klienci otrzymują określoną ilość punktów, które następnie mogą wymienić na konkretne nagrody. Im więcej pieniędzy wydadzą, tym więcej punktów znajdzie się na ich koncie. W programach lojalnościowych dla firm liczy się także długość relacji pomiędzy sprzedawcą a kupującym, co dodatkowo motywuje Twoich partnerów handlowych do wydawania pieniędzy właśnie u Ciebie. Co by nie mówić, świadomość tego, że można otrzymać jakieś konkretne nagrody jest czynnikiem motywującym do zakupów.
Czego pragną klienci?
Obserwując zachowania swoich klientów i wybierane przez nich nagrody z programu lojalnościowego, możesz poznać ich rzeczywiste potrzeby. W przyszłości może pozwolić Ci to nawet na zmianę modelu biznesowego, polegającą na rozszerzeniu Twojej oferty o najpopularniejsze pozycje. To oczywiście daleko posunięte propozycje, lecz obserwacja klientów za pomocą programu lojalnościowego dostarcza mnóstwo informacji. Ponadto, użycie takiego programu to sposób na częste przypominanie klientom o sobie. Zyskujesz bowiem pretekst do wysyłania klientom newsletterów czy innych materiałów marketingowych, tym samym wpływając na ich pamięć o Twojej ofercie.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Na co zwrócić uwagę przy wyborze biura podróży?
Planując urlop czy wakacje stajemy przed wyborem – zorganizować wyjazd samemu, czy skorzystać z oferty biura podróży. W Polsce touroperatorzy cieszą się niestety ograniczonym zaufaniem w związku z nagłaśnianymi w
Nowe trendy na sposoby gry na Forex
Jeżeli jeszcze nie wiesz czym jest brzytwa Ockhama, oznacza to, że nie jesteś na topie w nowinkach z rynku walutowego Forex. Zadbaj o swój zysk i sprawdzaj, jakie trendy rządzą
Wdrożenie 5G będzie wymagać dużej dbałości o cyberbezpieczeństwo
Wielkimi krokami zbliża się wdrożenie sieci 5G, która ma zapoczątkować nową rewolucję technologiczną i stworzyć możliwości ultraszybkiej komunikacji. Eksperci podkreślają jednak, że fundamentalną kwestią w kontekście 5G jest cyberbezpieczeństwo i na każdym etapie
Kredyty Internetowe coraz chętniej udzielane przez banki
Firmy pożyczkowe przyzwyczaiły nas do tego, że pożyczkę za ich pośrednictwem możemy uzyskać szybko, łatwo i przyjemnie. Niestety w większości przypadków, pożyczki zaciągane w ten sposób, charakteryzują się znacznie większymi
Microsoft Dynamics 365 – połączenie CRM, ERP i możliwości inteligencji biznesowej
W 2023 roku Microsoft Dynamics 365 zdobył 5,3% udziału w globalnym rynku CRM, co czyni go jednym z najpopularniejszych rozwiązań na rynku (SelectHub)(BlastX Consulting). Platforma nie tylko integruje kluczowe systemy
Branża PR wraca do sektora publicznego
Wzrost zainteresowania zagranicznych firm oraz przetargi spółek Skarbu Państwa na usługi PR to dwa czynniki, które w 2018 roku bardzo pozytywnie wpłyną na kondycję finansową tej branży – ocenia Związek Firm Public
1 Comment
milena
05 lutego, 15:01