Znamy najlepsze banki w Polsce
Jak ujawniło niekomercyjne badanie przeprowadzone przez tajemniczego klienta w polskich bankach, na najlepszą obsługę można liczyć przede wszystkim w placówkach Banku Millennium, ING Banku Śląskiego oraz Deutsche Banku.
Badanie miało miejsce w listopadzie 2015 r., a jego przeprowadzeniem zajęli się tajemniczy klienci działający na zlecenie International Service Check. Łącznie odwiedzili 60 placówek należących do 15-tu banków. Były to: Alior Bank, Bank BPH, Bank Millennium, Bank Pekao SA, Bank Pocztowy, Bank Zachodni WBK, BGŻ BNP Paribas, Credit Agricole, Deutsche Bank, Eurobank, Getin Noble Bank, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski oraz Raiffeisen Polbank.
Tajemniczy klienci ocenili:
- Ogólną jakość obsługi
- Ogólną prezencję pracowników
- Ogólną prezencję oddziału banku
- Jakość rozmowy z doradcą na temat kredytu i oszczędności
- Jakość rozmowy z doradcą, która skutkowałaj zakupem lub rezygnacją z produktu (otwarcie konta lub zamknięcie kilka dni po podpisaniu umowy)
Top 3 – Bank Millennium, ING Bank Śląski i Deutsche Bank
73,2 proc. – to ogólny średni wynik, jaki osiągnęły wszystkie przebadane banki. Pierwsze miejsce w rankingu przypadło Bankowi Millennium, który zdobył 90,8 proc. Doradców tego banku rzetelnie oferowali i prezentowali produkty podstawowe, a także potrafili odpowiednio finalizować i kończyć rozmowę.
Na drugim miejscu znalazł się ING Bank Śląski ze średnim wynikiem 88,5 proc. W tym banku doradcy potrafili skutecznie rozpoznawać potrzeby klientów i nawiązywać z nimi kontakt.
Trzecie miejsce na podium przypadło Deutsche Bankowi, który osiągnął średni wynik 81,8 proc., przodując ofertą produktów dodatkowych.
Najsłabszy bank uzyskał wynik na poziomie zaledwie 44,9 proc.

Rysunek 1: Ranking banków w podziale na kategorie badania
Wygrywa Wrocław, Katowice i Toruń
Analizując wyniki lokalne, najwyższą jakością obsługi wyróżniły się trzy placówki. To Bank Millennium we Wrocławiu (Rynek 36/37), który został oceniony na 98,2 proc., Bank BPH w Katowicach (ul. Dyrekcyjna 10), który uzyskał wyniki 97,9 proc., a także toruński Deutsche Bank (Rynek Nowomiejski 19), który został oceniony na 96,4 proc.

Rysunek 2: Najlepsze placówki bankowe w Polsce
Doradcy tych banków są najlepsi
Z najlepszą obsługą przy zakładaniu nowego konta spotkamy się w placówkach Eurobanku i Credit Agricole (94,7 proc.) oraz ING Banku Śląskiego (93 proc.). Z kolei, gdy potrzebą jest zamknięcie konta – tutaj bardziej pomocni okazują się być pracownicy z w Banku BPH (97,9 proc.), Banku Millennium (95,8 proc.) i ponownie, z ING Banku Śląskim (91,7 proc.).
Gdy chcemy dowiedzieć się więcej na temat planów oszczędzania, warto udać się do Banku Millennium (98,2 proc.), Deutsche Banku (96,4 proc.) oraz Banku BPH i Eurobanku (94,5 proc.).
Z kolei najlepsze informacje o tematyce kredytowej uzyskamy od pracowników ING Banku Śląskiego, mBanku i BGŻ BNP Paribas (ex aequo 87,5 proc.).

Rysunek 3: Najlepsze placówki bankowe w podziale na scenariusze badań
Poza tym doradcy bankowi najlepiej poradzili sobie podczas rozmów informacyjnych na temat planów oszczędzania (81,2 proc.) oraz związanych z założeniem konta (78,2 proc.). Gorzej poszły rozmowy na temat zamknięcia konta (67,6 proc.) oraz oferty kredytowej (65,9 proc.).
Oczywiście należy pamiętać, że badanie przeprowadzone przez International Service Check to zarys sytuacji. Dla uzyskania w pełni miarodajnych wyników, należałoby tego typu wizyty powtarzać cyklicznie, przez dłuższy okres czasu, w każdej z placówek danego banku.
Może to Ci się spodoba
Wycieczki zdrowotne do Polski
Polska stała się jednym z krajów, najchętniej wybieranych do turystyki medycznej. Do jej wzrostu na rynku polskim doprowadziły ugruntowana infrastruktura turystyczna oraz niski koszt leczenia. Z roku na rok rośnie
Znaczki pocztowe – zapomniany sposób na biznes
W dobie internetu, Facebooka, poczty elektronicznej i różnych innych portali społecznościowych oraz mass mediów, tradycyjna poczta powoli odchodzi w zapomnienie. Dla wielu z nas na pewno bardzo trudno sobie przypomnieć,
Bank przyszłości będzie w telefonie klienta
Digitalizacja to priorytet polskiego sektora bankowego. Pod względem dojrzałości cyfrowej, zarówno w kanale mobilnym, jak i online, polskie banki plasują się w europejskiej czołówce. Rywalizacja z fintechami sprawia, że aby utrzymać klientów, muszą inwestować
Pożyczki chwilówki na fali popularności
Chyba każdy miał w swoim życiu mniejsze lub większe problemy finansowe. Dochodziło do nich z różnych (często nieprzewidzianych) powodów: utrata z pozoru stałego zatrudnienia, nagłe i nieplanowane wydatki, wysokie rachunki,
Polska gospodarka traci 3 mld zł rocznie z powodu piractwa w sieci
Przez piractwo treści w internecie Skarb Państwa stracił w ubiegłym roku 836 mln zł. W skali całej gospodarki jest to 3 mld zł utraconego PKB, czyli mniej więcej równowartość 30 proc. rocznych
Na co zwrócić uwagę, wysyłając paczkę do UK?
Przesyłki międzynarodowe już od dawna są pocztowym standardem, a nie rzadkością. Zarówno poczta, jak i firmy kurierskie obsługują obecnie tysiące przesyłek dziennie, w tym zmierzających z Anglii do Polski lub

3 komentarze
asicca
29 stycznia, 15:13arnold
02 lutego, 08:13papeż
04 lutego, 15:24