Maciej Fiedler – od garażu do produkcji na cały świat – historia sukcesu
Maciej Fiedler od zera stworzył jedną z najbardziej innowacyjnych polskich firm – FIBARO – producenta systemu smart home, który eksportuje swoje produkty do ponad stu krajów i jest jednym z liderów w swojej branży. Choć firma zaczynała od garażu, dziś zatrudnia około 400 osób. Co więcej, wszystkie jej produkty powstają w Polsce. Jaka jest historia tego sukcesu?
FIBARO nie wzięło się z próżni. Założyciel firmy, Maciej Fiedler, działa w branży IT od niemal 25 lat. Jego pierwsza firma, powstała w 1995 r. Delta Computers, zajmowała się konstruowaniem specjalistycznych, wydajnych komputerów do gier i tworzenia grafiki oraz świadczeniem usług hostingowych. Fiedler jako pierwszy w Wielkopolsce wprowadził również na rynek usługę budowy stron internetowych opartych o gotowe szablony. W 2002 r. założył firmę NetAir, pierwszego w Poznaniu dostawcę darmowego internetu.
Maciej Fiedler: zastaną rzeczywistość można zmieniać
Fiedler uważa, że otaczająca nas rzeczywistość da się zmieniać, jeśli nie spełnia naszych oczekiwań. Mniej więcej w takich okolicznościach rozpoczęła się historia FIBARO w okolicach 2002 r. Firma narodziła się z potrzeby, na którą ówczesny rynek nie był w stanie odpowiedzieć. Wszystko zaczęło się od remontu domu przyszłego założyciela FIBARO. W jego trakcie Fiedler stwierdził, że chciałby mieć w nim rozwiązania smart home, ale bez konieczności kładzenia setek metrów kabli pod ścianami. Okazało się wówczas, że rynek nic takiego nie oferuje. Dlatego Maciej Fiedler wpadł na autorskie rozwiązanie – system smart home, który działa bez okablowania, komunikując się z urządzeniami bezprzewodowo. Dziś podobne rozwiązania oferuje wielu producentów, wtedy FIBARO było pionierem.
Od garażu do fabryki
Sukces firmy Maciej Fiedlera jest jeszcze bardziej spektakularny, kiedy uświadomimy sobie, że pierwsze prototypy urządzeń inteligentnego domu powstawały w garażu, który od czasu do czasu bywał zalewany wodą, co nie sprzyjało pracom przy urządzeniach elektrycznych. Dalej było już z górki. Firma oficjalnie rozpoczęła działalność w 2010 r., kiedy to wdrożyła produkcję pierwszych urządzeń, a rok później otworzyła pierwszy sklep franczyzowy. Rok później firma odnotowała rekordowy wzrost przychodów netto ze sprzedaży na poziomie 388% i zysk w wysokości prawie 490%. Obecnie duża część rozwiązań FIBARO dostępna jest w wersji HomeKit od Apple. Przedsiębiorstwo Macieja Fiedlera zostało pierwszą polską firmą, która wprowadziła na rynek urządzenia zgodne z tą technologią, a także jedyną, której produkty oferowane są obecnie w Apple Store. Obecnie portfolio produktów HomeKit od FIBARO było jednym
z największych na świecie.
Co ciekawe, w przeciwieństwie do wielu polskich firm, zajmujących się elektroniką, Maciej Fiedler dba o to, by produkować w Polsce i dawać zatrudnienie lokalnym specjalistom. Poznańska fabryka FIBARO zatrudnia ponad 150 osób, powstające tam produkty eksportowane są na cały świat. W Poznaniu i Zielonej Górze zlokalizowane są również działy R&D firmy.
Może to Ci się spodoba
Sklepy internetowe pod lupą fiskusa. Urzędy skarbowe znajdują wiele nieprawidłowości
Ostatnie lata to okres dynamicznego wzrostu e-handlu. Rynek wart jest ponad 36 mld zł, a w sklepach internetowych kupuje już połowa internautów. Dynamiczny rozwój sektora sprawia, że pojawiają się nowe ryzyka
Czego można dowiedzieć się, sprawdzając księgę wieczystą?
Księga wieczysta stanowi odzwierciedlenie stanu prawnego nieruchomości. Dzięki temu pozwala szybko ustalić komu i jakie prawa względem niej przysługują. Sprawdzenie księgi wieczystej to konieczność, kiedy zamierzasz zakupić nieruchomość – zwłaszcza,
Masz pomysł na biznes, ale nie brakuje ci środków? Rozwiązaniem może być dotacja z urzędu pracy
Od dłuższego czasu nie możesz znaleźć pracy? Jeżeli masz pomysł na własną firmę, to warto spróbować. Dlaczego? Bo wcale nie musisz inwestować własnych środków, możesz skorzystać z dotacji z urzędu
Herbaty do gastronomii – jakie wybierać?
Niewątpliwie jednym z najczęściej wybieranych gorących napojów jest herbata. Nic dziwnego zatem, że nie może jej zabraknąć w żadnym szanującym się lokalu gastronomicznym. Kiedy jednak właściciele tego rodzaju miejsc decydują
Ile kosztuje kampania w Google Adwards
Skuteczność reklamy w Google jest tak oczywista, że nie trzeba nikogo przekonywać do tego, że jest to wartościowa inwestycja. Jednak planując wdrożenie kampanii w Google Adwords, warto na początku przeanalizować
Spacerując po linie, czyli pomiędzy płynnością a efektywnością finansową
Z badań przeprowadzonych w 2014 r. przez CBOS na zlecenie Konfederacji Lewiatan wynika, że ponad 50% mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (MMŚP) woli rozwijać biznes wolniej, ale opierając się wyłącznie

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post