Tanie smartfony
Smartfony to niestety dość drogie urządzenia. Z roku na rok rośnie pułap cenowy, z którego startują nowe produkty pojawiające się na rynku w celu przesuwania granicy tego, co potrafi przenośny telefon. Jeszcze całkiem do niedawna najwyższa półka oscylowała w okolicach 2000 złotych. Obecnie granicą, w którą celują telefony określane mianem flagowców, to 3000 złotych, ale większość z nich posiada wersje, które są znacznie droższe. Osobną kategorią są oczywiście telefony od Apple, które były, są i pewnie jeszcze długo będą bardzo drogie. Na szczęście na rynku istnieją też tanie telefony i coraz większa grupa producentów chce realnie walczyć także o niski segment. Jak to wygląda w praktyce?
Co to znaczy „tani”?
Taniość to pojęcie względne i jeśli ktoś naprawdę dobrze zarabia, może powiedzieć, że nawet najlepsze na rynku telefony są dla niego tanie. W rzeczywistości rynkowej mamy dwa rodzaje telefonów tanich:
• Zabójców flagowców;
• Telefony budżetowe.
Zabójcy flagowców
Zabójcy flagowców to bardzo ciekawy segment telefonów, który narodził się wraz z emancypacją chińskich producentów smartfonów. Przez długie lata chińscy producenci byli tylko wykonawcami czarnej roboty dla globalnych koncernów z Europy, Ameryki i Japonii, którzy po prostu składali urządzenia dla swoich zleceniodawców. Z czasem wybili się na niezależność i w związku z tym, że posiadali know-how, zaczęli oferować swoim klientom urządzenia o naprawdę dobrych parametrach, ale za niewielkie pieniądze.
Tak zwany flagowiec to model telefonu, który posiada wszystko to, co najlepsze. To właśnie flagowcami koncerny konkurują o miano najlepszego telefonu na rynku. W parze z renomą flagowca idzie oczywiście także odpowiednio wysoka cena. Rozwijające się firmy io mniejszej sile przebicia nie mogły konkurować z najlepszymi telefonami, ale jeśli ktoś szukał urządzeń wysokiej klasy za rozsądne pieniądze, decydował się właśnie na pogromców flagowców.
Takie telefony są zazwyczaj o 30-50% tańsze od flagowców i czego nie ma sensu ukrywać, są od nich gorsze pod wieloma względami. Najczęściej są to jednak kwestie typowo estetyczne, jak na przykład łatwiej rysująca się obudowa czy plastik w miejscu, gdzie flagowiec ma aluminium. Co więcej, zazwyczaj w takich telefonach pojawiają się jakieś kompromisy, na przykład gorszy aparat, brak niektórych mało potrzebnych, ale czasami wygodnych funkcji czy trochę niższa wydajność.
Budżetowce
Telefony budżetowe to zazwyczaj urządzenia, które sprzedawane są za kilkaset złotych i produkuje się je według zasady „tanie i dobre”. W takich telefonach nie należy spodziewać się żadnych funkcji o charakterze zbytecznym, ale wygodnym, na przykład bezprzewodowego ładowania. Gorszy będzie aparat, nie można liczyć na zbyt szybki procesor czy układ graficzny, ale jeśli ktoś po prostu chce mieć telefon do dzwonienia oraz do obsługi prostych aplikacji, w zupełności mu to wystarczy. Pomijając wodotryski, telefony budżetowe to urządzenia, które jeszcze całkiem niedawno, bo 3-4 lata prędzej, uchodziłyby za prawdziwe przeboje rynkowe. Technologia po prostu idzie szybko do przodu.
Może to Ci się spodoba
Krótkoterminowy wynajem mieszkań zyskuje na popularności
Wynajem krótkoterminowy jest bardziej opłacalny i pozwala właścicielowi mieszkania zarobić więcej niż w przypadku wynajmu na dłuższy czas. W zależności od lokalizacji i standardu mieszkania dobowa stawka za dwupokojowe mieszkanie waha się od
Zadaszenie mobilne, czyli hale namiotowe
Przedsiębiorcy i organizatorzy imprez stają często przed wyborem; kupić lub wynająć wielką halę stacjonarną, czy też zgłosić się do firm zajmujących się produkcją hal namiotowych? To drugie rozwiązanie ma wiele
Nowy bank na polskim rynku
Od listopada Bank SMART i BIZ Bank zostaną zastąpione przez markę Nest Bank. Nowy podmiot będzie mieć pełną ofertę dla klientów indywidualnych i mikroprzedsiębiorstw. W tej chwili działa 90 placówek, z czego 40 w ramach franczyzy.
Tylko 15 proc. firm podejmuje działania związane z wdrożeniem nowych przepisów dotyczących danych osobowych
Duża część przedsiębiorców wie o unijnych zmianach przepisów w zakresie ochrony danych osobowych. Co trzecia firma nie ma jednak świadomości, ile czasu przewidziano na dostosowanie się do nowych regulacji, a jedynie 15 proc.
Mini czy midi? Sukienka do pracy szyta na miarę
Kobiety kochają sukienki, nie wszystkie jednak noszą je na co dzień. Obawiają się, że biuro nie jest najlepszym miejscem do prezentowania swoich atutów, a latem wygodniej czują się w krótkich
Jak zorganizować loterię promocyjną?
Rosnąca konkurencja na rynku zmusza firmy do podejmowania dodatkowych działań, mających na celu przyciągnięcie i zatrzymanie klienta. Coraz częściej proponowane są więc pakiety promocyjne czy dodatkowe produkty dołączane do zakupów.

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post