13. fala badania wartości wskaźnika Bibby MSP Index

13. fala badania wartości wskaźnika Bibby MSP Index

Dane zebrane w 13. fali badania Bibby MSP Index są optymistyczne – wiele wskazuje na to, że nastroje przedsiębiorców są coraz bardziej pozytywne. Ponad 25% ankietowanych przedsiębiorców z sektora MSP uważa, że pod względem ekonomicznym, kondycja ich firmy w najbliższym czasie ulegnie poprawie (wzrost o 1,6 pkt. proc), a więcej niż połowa (54,4 %) jest zdania, że ich sytuacja finansowa pozostanie bez zmian (wzrost o 2,4 pkt. proc.).

Na czym polega badanie?

Badanie przeprowadzone przez Bibby Financial Services – niezależną firmę faktoringową, specjalizującą się w obsłudze małych i średnich przedsiębiorstw, ma na celu pozyskanie informacji na temat aktualnej oceny sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstw, ich otoczenia zewnętrznego i klimatu ekonomicznego do prowadzenia biznesu w Polsce.

Wskaźnik Bibby MSP Index wyznaczany jest na podstawie danych zebranych
w badaniu, obrazuje kondycję on firm z grupy MSP. Sprzedaż, poziom zatrudnienia, inwestycje, płynność finansowa i zadłużenia przedsiębiorstw to czynniki, które brane są pod uwagę przy wyznaczaniu Bibby MSP Index.

Ocena i prognozy ogólnego Klimatu ekonomicznego

Analiza danych zebranych podczas badania wykazuje nieznaczną poprawę nastrojów wśród przedsiębiorców. Ponad 1/5 badanych jest zdania, że klimat ekonomiczny
w Polsce w ostatnim półroczu sprzyjał działaniom, w porównaniu z poprzednią edycją badania z października 2016 r.  jest to wzrost o 3,1 pkt. proc.

Głównymi czynnikami utrudniającymi dalszy rozwój firm zdaniem respondentów są: wysokie koszty pracy (62,7%), niepewność związana z nowymi regulacjami
prawno-podatkowymi (51,1%) oraz niejasność przepisów prawnych i handlowych związanych z prowadzoną działalnością (36,6%).

Spoglądając w przyszłość

Bibby Financial Services w swoim raporcie dostarcza również szacunkowych prognoz co do najbliższej (w perspektywie 6 miesięcy) przyszłości przedsiębiorstw.

Jak wynika z zebranych danych aż 30% przedsiębiorców, którzy wzięli udział  w badaniu spodziewa się, że ich sprzedaż wzrośnie (+0,4 pkt. proc.), choć ważniejsze jest, że blisko 45% przedsiębiorców przewiduje, że ich sprzedaż nie spadnie (+ 2,8 pkt. proc.).

Wzrósł również odsetek (o 2,1 pkt. proc.) przedsiębiorców, którzy uważają że ich płynność finansowa nie zmieni się (wynosi on obecnie 57,6%), a o 1,3 pkt. proc. zmniejszył się odsetek przedsiębiorców, którzy przewidują pogorszenie swojej płynności finansowej.

Najmniejszą różnicą pomiędzy obecną a poprzednią falą, zauważalna jest w kwestii zmian w zatrudnieniu. Branża handlowa w dalszym ciągu boi się wizji redukcji zatrudnienia powiązanego z ustawą zakazującą handlu w niedzielę, z kolei branże budowlana i usługowa tradycyjnie już, planują zwiększać liczbę pracowników w okresie wiosenno-letnim.

Wyniki 13. fali badania rysują się optymistycznie, czy w 14. fali nastroje przedsiębiorców będą jeszcze lepsze? Tego dowiemy się  za kilka miesięcy.

Previous Elektryk – na czym dokładnie polega ta praca?
Next Krajowy sektor finansowy otwarty na innowacje

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Lata 2025–2030 mogą być trudne dla systemu emerytalnego

W 2060 roku na jednego emeryta będzie przypadać tylko dwóch pracujących. Zabezpieczyć emerytury po 2020 roku miał Fundusz Rezerwy Demograficznej. Choć wpływy do Funduszu są wyższe niż wydatki, to środki

Wiadomości 0 Comments

Millenialsi zmieniają rynek handlu

Millenialsi kształtują rynek handlu i promują nowe postawy klientów – wynika z badania firmy Nielsen. Współczesny konsument jest coraz bardziej wymagający. Jego potrzeby to szybkie i łatwe zakupy z ofertą dopasowaną do indywidualnych potrzeb.

Wiadomości 0 Comments

Namioty imprezowe – większa, bezpieczna przestrzeń dla klientów w dobie COVID-19

Ograniczenia sanitarne związane z pandemią COVID-19 sprawiły, że dużo bardziej istotna stała się przestrzeń we wszelkiego rodzaju pomieszczeniach. Regularnie pojawiające się zakazy organizowania imprez w pomieszczeniach zamkniętych sprawiły natomiast, że

Wiadomości 0 Comments

Bez inwestycji ubezpieczyciele przegrają walkę o klientów

Dotychczasowe kanały kontaktu z klientami i dystrybucji polis ubezpieczeniowych są przestarzałe – branża ubezpieczeniowa musi je radykalnie zmienić, żeby utrzymać konkurencyjność. Ubezpieczycielom za wzór może posłużyć bankowość czy branża muzyczna, która przeszła

Wiadomości 0 Comments

Wycinarki EAGLE i automatyzacja Baumalog to połączenie wydajności i precyzji cięcia blachy

Mocno konkurencyjny i wyspecjalizowany rynek wymusza na przedsiębiorstwach poszukiwanie nowych rozwiązań dla optymalizacji swojej produkcji. Firmy poszukują takich rozwiązań, aby stały się jeszcze bardziej atrakcyjne dla potencjalnych klientów oraz tych

Wiadomości 2 komentarze

Inwestycyjne „ABC”

Z potrzeby oszczędzania zdaje sobie sprawę coraz więcej Polaków. Według danych NBP, w samym tylko III kwartale 2014 roku kapitał zgromadzony przez gospodarstwa domowe wzrósł o 27,4 mld zł. Pieniądze

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź