13. fala badania wartości wskaźnika Bibby MSP Index
Dane zebrane w 13. fali badania Bibby MSP Index są optymistyczne – wiele wskazuje na to, że nastroje przedsiębiorców są coraz bardziej pozytywne. Ponad 25% ankietowanych przedsiębiorców z sektora MSP uważa, że pod względem ekonomicznym, kondycja ich firmy w najbliższym czasie ulegnie poprawie (wzrost o 1,6 pkt. proc), a więcej niż połowa (54,4 %) jest zdania, że ich sytuacja finansowa pozostanie bez zmian (wzrost o 2,4 pkt. proc.).
Na czym polega badanie?
Badanie przeprowadzone przez Bibby Financial Services – niezależną firmę faktoringową, specjalizującą się w obsłudze małych i średnich przedsiębiorstw, ma na celu pozyskanie informacji na temat aktualnej oceny sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstw, ich otoczenia zewnętrznego i klimatu ekonomicznego do prowadzenia biznesu w Polsce.
Wskaźnik Bibby MSP Index wyznaczany jest na podstawie danych zebranych
w badaniu, obrazuje kondycję on firm z grupy MSP. Sprzedaż, poziom zatrudnienia, inwestycje, płynność finansowa i zadłużenia przedsiębiorstw to czynniki, które brane są pod uwagę przy wyznaczaniu Bibby MSP Index.
Ocena i prognozy ogólnego Klimatu ekonomicznego
Analiza danych zebranych podczas badania wykazuje nieznaczną poprawę nastrojów wśród przedsiębiorców. Ponad 1/5 badanych jest zdania, że klimat ekonomiczny
w Polsce w ostatnim półroczu sprzyjał działaniom, w porównaniu z poprzednią edycją badania z października 2016 r. jest to wzrost o 3,1 pkt. proc.
Głównymi czynnikami utrudniającymi dalszy rozwój firm zdaniem respondentów są: wysokie koszty pracy (62,7%), niepewność związana z nowymi regulacjami
prawno-podatkowymi (51,1%) oraz niejasność przepisów prawnych i handlowych związanych z prowadzoną działalnością (36,6%).
Spoglądając w przyszłość
Bibby Financial Services w swoim raporcie dostarcza również szacunkowych prognoz co do najbliższej (w perspektywie 6 miesięcy) przyszłości przedsiębiorstw.
Jak wynika z zebranych danych aż 30% przedsiębiorców, którzy wzięli udział w badaniu spodziewa się, że ich sprzedaż wzrośnie (+0,4 pkt. proc.), choć ważniejsze jest, że blisko 45% przedsiębiorców przewiduje, że ich sprzedaż nie spadnie (+ 2,8 pkt. proc.).
Wzrósł również odsetek (o 2,1 pkt. proc.) przedsiębiorców, którzy uważają że ich płynność finansowa nie zmieni się (wynosi on obecnie 57,6%), a o 1,3 pkt. proc. zmniejszył się odsetek przedsiębiorców, którzy przewidują pogorszenie swojej płynności finansowej.
Najmniejszą różnicą pomiędzy obecną a poprzednią falą, zauważalna jest w kwestii zmian w zatrudnieniu. Branża handlowa w dalszym ciągu boi się wizji redukcji zatrudnienia powiązanego z ustawą zakazującą handlu w niedzielę, z kolei branże budowlana i usługowa tradycyjnie już, planują zwiększać liczbę pracowników w okresie wiosenno-letnim.
Wyniki 13. fali badania rysują się optymistycznie, czy w 14. fali nastroje przedsiębiorców będą jeszcze lepsze? Tego dowiemy się za kilka miesięcy.
Może to Ci się spodoba
Rośnie sprzedaż mieszkań od deweloperów. Zapowiada się kolejny rekordowy rok
Ubiegły rok był kolejnym, w którym sprzedaż mieszkań na rynku pierwotnym rosła. Był to także okres stabilnych cen – wahnięcia w ciągu nie przekraczały 2–3 proc. W 2017 roku te tendencje będą się
Coraz większe zainteresowanie nieruchomościami luksusowymi
Z roku na rok przybywa bogatych Polaków, czyli zarabiających ponad milion złotych rocznie. W 2016 roku było ich już ponad 20 tysięcy. W związku z tym rośnie też zapotrzebowanie na droższe
Zmiany Prawa farmaceutycznego
Postulowane przez środowisko izb aptekarskich zmiany na rynku farmaceutycznym przybrały formę projektu nowelizacji ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Zdrowia. Zakłada on usunięcie de facto z krajowego rynku sieci aptecznych i wprowadzenie modelu zbliżonego do obowiązującego
Większa rata to nie największy problem „frankowicza”
Decyzja szwajcarskiego banku centralnego (SNB) o uwolnieniu helweckiej waluty od kursu euro spadła jak grom z jasnego nieba na ponad 0,5 mln polskich kredytobiorców posiadających zadłużenie nominowane we franku szwajcarskim.
Reklama w internecie wzmacnia świadomość marki
Jak wynika z danych opublikowanych przez Dom Mediowy Mecglobal, równoczesne prowadzenie kampanii reklamowej w telewizji i internecie jest o 13% skuteczniejsze, jeśli chodzi o budowanie świadomości marki, w porównaniu z
Lata 2025–2030 mogą być trudne dla systemu emerytalnego
W 2060 roku na jednego emeryta będzie przypadać tylko dwóch pracujących. Zabezpieczyć emerytury po 2020 roku miał Fundusz Rezerwy Demograficznej. Choć wpływy do Funduszu są wyższe niż wydatki, to środki
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post