13. fala badania wartości wskaźnika Bibby MSP Index
Dane zebrane w 13. fali badania Bibby MSP Index są optymistyczne – wiele wskazuje na to, że nastroje przedsiębiorców są coraz bardziej pozytywne. Ponad 25% ankietowanych przedsiębiorców z sektora MSP uważa, że pod względem ekonomicznym, kondycja ich firmy w najbliższym czasie ulegnie poprawie (wzrost o 1,6 pkt. proc), a więcej niż połowa (54,4 %) jest zdania, że ich sytuacja finansowa pozostanie bez zmian (wzrost o 2,4 pkt. proc.).
Na czym polega badanie?
Badanie przeprowadzone przez Bibby Financial Services – niezależną firmę faktoringową, specjalizującą się w obsłudze małych i średnich przedsiębiorstw, ma na celu pozyskanie informacji na temat aktualnej oceny sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstw, ich otoczenia zewnętrznego i klimatu ekonomicznego do prowadzenia biznesu w Polsce.
Wskaźnik Bibby MSP Index wyznaczany jest na podstawie danych zebranych
w badaniu, obrazuje kondycję on firm z grupy MSP. Sprzedaż, poziom zatrudnienia, inwestycje, płynność finansowa i zadłużenia przedsiębiorstw to czynniki, które brane są pod uwagę przy wyznaczaniu Bibby MSP Index.
Ocena i prognozy ogólnego Klimatu ekonomicznego
Analiza danych zebranych podczas badania wykazuje nieznaczną poprawę nastrojów wśród przedsiębiorców. Ponad 1/5 badanych jest zdania, że klimat ekonomiczny
w Polsce w ostatnim półroczu sprzyjał działaniom, w porównaniu z poprzednią edycją badania z października 2016 r. jest to wzrost o 3,1 pkt. proc.
Głównymi czynnikami utrudniającymi dalszy rozwój firm zdaniem respondentów są: wysokie koszty pracy (62,7%), niepewność związana z nowymi regulacjami
prawno-podatkowymi (51,1%) oraz niejasność przepisów prawnych i handlowych związanych z prowadzoną działalnością (36,6%).
Spoglądając w przyszłość
Bibby Financial Services w swoim raporcie dostarcza również szacunkowych prognoz co do najbliższej (w perspektywie 6 miesięcy) przyszłości przedsiębiorstw.
Jak wynika z zebranych danych aż 30% przedsiębiorców, którzy wzięli udział w badaniu spodziewa się, że ich sprzedaż wzrośnie (+0,4 pkt. proc.), choć ważniejsze jest, że blisko 45% przedsiębiorców przewiduje, że ich sprzedaż nie spadnie (+ 2,8 pkt. proc.).
Wzrósł również odsetek (o 2,1 pkt. proc.) przedsiębiorców, którzy uważają że ich płynność finansowa nie zmieni się (wynosi on obecnie 57,6%), a o 1,3 pkt. proc. zmniejszył się odsetek przedsiębiorców, którzy przewidują pogorszenie swojej płynności finansowej.
Najmniejszą różnicą pomiędzy obecną a poprzednią falą, zauważalna jest w kwestii zmian w zatrudnieniu. Branża handlowa w dalszym ciągu boi się wizji redukcji zatrudnienia powiązanego z ustawą zakazującą handlu w niedzielę, z kolei branże budowlana i usługowa tradycyjnie już, planują zwiększać liczbę pracowników w okresie wiosenno-letnim.
Wyniki 13. fali badania rysują się optymistycznie, czy w 14. fali nastroje przedsiębiorców będą jeszcze lepsze? Tego dowiemy się za kilka miesięcy.
Może to Ci się spodoba
Herbaty do gastronomii – jakie wybierać?
Niewątpliwie jednym z najczęściej wybieranych gorących napojów jest herbata. Nic dziwnego zatem, że nie może jej zabraknąć w żadnym szanującym się lokalu gastronomicznym. Kiedy jednak właściciele tego rodzaju miejsc decydują
Resort rolnictwa zapowiada wsparcie dla hodowców bydła
Rekordowo niskie ceny skupu bydła to wynik w dużej mierze problemów z eksportem, na który trafia blisko 80 proc. polskiej produkcji. Nadwyżki irlandzkiej wołowiny oraz perturbacje w handlu z Izraelem i Turcją sprawiają, że ceny spadły
Jak bezpiecznie inwestować? 6 najważniejszych porad
Celem inwestowania pieniędzy jest bez wątpienia uzyskiwanie jak najwyższych stóp zwrotu. Niestety, im większe potencjalne zyski, tym większe ryzyko trzeba ponieść. Czasem, w pogoni za lukratywnymi inwestycjami zapomina się wielu
Obsługa gotówki w gospodarce kosztuje 17 mld zł
W Polsce wciąż dominuje gotówka – w ten sposób przeprowadzanych jest nawet 90 proc. transakcji. To jednak kosztowne. Szacunki mówią o tym, że nawet 1 proc. PKB, czyli 17 mld zł. W
Mobile, omnichannel i… jak będziemy płacić online?
Płatności mobilne, omnichannel, optymalizacja konwersji i współpraca z sieciami handlowymi. Te wyzwania stoją przed wiodącymi spółkami obsługującymi płatności online. Z czego wynikają takie kierunki rozwoju branży płatności online? Branża e-Commerce
Czym jest certyfikat SSL
Certyfikat SSL to narzędzie, które zapewnia zachowanie poufności przesyłanych danych. Rejestruje się je dla określonej nazwy domeny. Tajne dane, takie jak adres IP właściciela, adres i wiele innych, są zabezpieczone

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post