Koncerny chcą wspierać polskie firmy. Szukają innowacyjnych rozwiązań

Start-upy wykorzystują nasze technologie informatyczne do stworzenia czegoś nowego, a my pomagamy im w osiągnięciu dojrzałej postaci ich produktu czy usługi i wyjściu do klientów na rynek – mówi Michał Jaworski, członek zarządu Microsoft. Wsparcie dużych firm jest konieczne, bo start-upom brakuje nie tylko środków na rozwój, lecz także promocji. Polski rynek wciąż słabo wypada pod względem możliwości finansowania rozwoju takich firm.

 Start-upy to ludzie, którzy wykorzystują nowe technologie. Patrzą na rynek albo jego fragment i stwierdzają, że postęp w technologiach informatycznych pozwala im na osiągnięcie czegoś zupełnie nowego, stworzenie nowego produktu lub usługi. My zapewniamy im platformę i oprogramowanie. Wspomagamy ich w dojściu do komercyjnej, dojrzałej postaci tej usługi, żeby mogli pójść do klientów i pokazać im gotowe rozwiązanie – mówi agencji Newseria Biznes Michał Jaworski, członek zarządu Microsoft.

Z przygotowanego na podstawie danych Głównego Urzędu Statystycznego i Eurostatu przez ExMetrix raportu „Start-upy w Polsce – finansowanie” wynika, że fundusze venture capital i private equity wciąż niezbyt chętnie inwestują w innowacyjne mikrofirmy. Ich zaangażowanie w przedsięwzięcia we wczesnej fazie rozwoju – wyrażone jako procent PKB – jest w Polsce kilkukrotnie mniejsze niż w większości pozostałych państw Europy. Jednocześnie raport wskazuje, że koszty założenia start-upu w Polsce – wyrażone w relacji do dochodu narodowego brutto – są wprawdzie niższe niż na zachodzie Europy, ale trzykrotnie wyższe niż w państwach naszego regionu.

Wysokie koszty na starcie, duża konkurencja, brak odpowiedniej promocji, przez co trudno się przebić na rynek, mogą odstraszać młodych ludzi od tworzenia start-upowych inicjatyw w Polsce i zachęcać do szukania szans za granicą, gdzie otoczenie dla takich przedsięwzięć jest znacznie bardziej przyjazne. Dlatego tak ważne jest wsparcie dużych firm.

Microsoft podkreśla, że ze względu na profil działalności wspieranie start-upów jest częścią jego misji. Gigant branży IT zapowiedział m.in. uruchomienie Startberry – programu akceleracyjnego i centrum wsparcia rozwoju start-upów. Według zapowiedzi Satyi Nadelli, CEO Microsoft Corporation, firma zapewni młodym, innowacyjnym spółkom wsparcie technologiczne i mentorskie oraz pomoc w znalezieniu inwestorów. Koncern organizuje też Imagine Cup, czyli technologiczne mistrzostwa młodych programistów, podczas których przyszli start-upowcy mają możliwość zdobywania biznesowego know-how podczas spotkań z ekspertami i inwestorami.

W Polsce Microsoft wspiera konkurs Laur Innowacyjności, który ma wyłonić najlepsze produkty innowacyjne oraz promować nowoczesne polskie technologie, usługi i produkty. W konkursie mogą startować firmy, które z powodzeniem wdrożyły innowacyjne pomysły i wynalazki.

– Znakomita większość polskich start-upów to firmy informatyczne. Jednak ten konkurs ma dużo szerszą skalę – jest w nim 13 różnych kategorii, z których tylko jedna wiąże się z informatyką. To daje asumpt do myślenia o tym, co nazywamy przemysłem 4.0, czyli tworzenia nowych produktów i usług bez względu na to, czy myślimy o robotach, samochodach autonomicznych czy urządzeniach wspomagających gospodarkę. Ten kierunek nam się podoba. To jest przyszłość, w której tworzą się nowe generacje produktów, dające przedsiębiorstwom nowe możliwości – mówi Michał Jaworski.

Tegoroczna edycja konkursu Laur Innowacyjności będzie już siódmą. Plebiscyt organizuje Federacja Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych NOT, a patronują mu również m.in. Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Polska Akademia Nauk, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.

Przedsiębiorstwa mogą startować w jednej spośród 13 kategorii (m.in. energetyka, transport, informatyka, komunikacja, maszyny i urządzenia, budownictwo, telekomunikacja, przemysł spożywczy i farmaceutyczny gospodarka wodna, rolnictwo). Pierwszy termin zgłoszenia mija 31 sierpnia, natomiast druga tura kończy się 15 października. Laureaci zostaną wyłonieni podczas uroczystej gali, która odbędzie się 14 listopada.

Previous Social media coraz ważniejsze dla kampanii społecznych
Next Polska rodzina wyda w tym roku na szkolną wyprawkę średnio 520 zł

Może to Ci się spodoba

Firmy nieprzygotowane na cyberzagrożenia z powodu braku specjalistów i niskich budżetów

Zbyt mały budżet i brak specjalistów o określonych kompetencjach w obszarze cyberbezpieczeństwa – to główne bariery, które utrudniają firmom ochronę przed atakami w sieci. Ponad połowa przyznaje, że nie jest w stanie wykryć i odeprzeć zaawansowanego cyberataku.

Zbiórki pieniędzy od społeczności internetowej stają się formą pozyskiwania kapitału na rozwój spółek

Crowdinvesting ułatwia spółkom pozyskanie środków na rozwój. Chętnie korzystają z niego przede wszystkim początkujące przedsięwzięcia, np. start-upy. Dla emitentów crowdinvesting to szansa na pozyskanie większego grona inwestorów, a dla nich z kolei oznacza

Prawie 40 proc. Polaków korzysta aktywnie z serwisów społecznościowych

Z danych agencji We Are Social wynika, że blisko 40 proc. Polaków korzysta aktywnie z serwisów społecznościowych, spędzając na nich blisko dwie godziny dziennie. To szansa dla firm i marek, które za pomocą

50 proc. firm w Polsce ma problem z zatorami płatniczymi. 2/3 z nich otrzymuje tylko część należności z faktury

Połowa firm w Polsce ma problem z zatorami płatniczymi. 2/3 z nich ostatecznie dostaje przelew, ale na kwotę znacząco niższą niż należność wynikająca z faktury. Co dziesiąta w ogóle nie otrzyma zapłaty za swoje towary i usługi

System ERP – do czego służy i w jakich firmach się sprawdzi

Dopasowane do potrzeb oprogramowanie informatyczne pomoże zoptymalizować działanie firmy i utrzymać jej wysoką pozycję na rynku. Jednym z rozwiązań, które pod tym względem wypadają świetnie, są systemy ERP. Ich wdrożenie

We wrześniu ruszą preferencyjne pożyczki na rozwój szybkiego internetu

Pierwszym partnerem Banku Gospodarstwa Krajowego w programie finansowania rozwoju sieci szerokopasmowych został Alior Bank. Bank rozdysponuje kwotę co najmniej 40 mln zł na preferencyjne pożyczki dla firm telekomunikacyjnych, które chcą inwestować w infrastrukturę

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź