Szybka pożyczka przez Internet to również jest FinTech

Szybka pożyczka przez Internet to również jest FinTech

FinTechowa rewolucja ogarnęła już cały świat. Z rozwiązań dostarczanych nam przez branżę FinTech korzystamy na co dzień, czy to podczas robienia zakupów, składania wniosku o kredyt, czy też wnioskując o szybką pożyczkę online. Co ciekawe, mimo tak dużej powszechności narzędzi FinTech, aż 89% Polaków twierdzi, że nigdy o nich nie słyszała. Jak to możliwe?

Paradoks FinTechu – powszechność mimo braku popularności

Popularnością rozwiązań FinTechowych w Polsce zainteresował się bank Millenium, który przeprowadził na ten temat szeroko zakrojone badania pod hasłem: „Pokolenie Millenium w świecie finansów i nowych technologii, na tle generacji X i Z”. Z badań tych wyłania się dość niepokojący obraz niezwykle niskiej świadomości nie tylko tego, czym jest FinTech, ale i w jakiej formie stykamy się na co dzień z produktami tejże branży.

Jak pokazały wyniki opublikowane przez bank Millenium, Polacy wchodzący w skład grupy  najczęściej korzystającej z narzędzi FinTech (osoby w wieku 16-40 lat) w zdecydowanej większości nie są w stanie określić, czym jest ów FinTech. Zaledwie 15,5% badanych przyznało, że co najmniej raz zdarzyło im się skorzystać z rozwiązań oferowanych przez tę branżę.

„Wyniki te trudno uznać za zaskakujące” – komentuje ekspert MiniCredit.pl https://mini-credit.pl, lidera na rynku pożyczek bez BIK. – „Mimo iż jesteśmy krajem, który zaadaptował nowe technologie finansowe w bardzo wysokim stopniu, to ogólny poziom świadomości na temat FinTechu jest niezwykle niski. Nawet korzystając z usług takich jak popularne chwilówki, nie zdajemy sobie zwykle sprawy, że jest to właśnie jedno z narzędzi FinTech.

Wolimy pożyczki na SMS niż narzędzia FinTech od Google

Wbrew pozorom tak niski poziom wiedzy na temat branży FinTech nie pozostaje bez znaczenia dla należących do niej firm. Jak stwierdza ekspert MiniCredit – „Uniwersalna zasada mówi, że boimy się przede wszystkim tego, czego nie znamy. W tym przypadku niski poziom wiedzy o FinTech przekłada się na stosunkowo małe zaufanie do przedsiębiorstw z tej branży.” Potwierdzają to wyniki badań, według których jedynie 6% respondentów wyraża gotowość do skorzystania z usług FinTech, które nie byłyby oferowane przez instytucje finansowe.

Co ciekawe, usługi z zakresu FinTech w wydaniu banków i firm udzielających szybkich pożyczek internetowych lub kredytów na SMS niejednokrotnie wyprzedziły swoim zaawansowaniem i poziomem dostosowania do potrzeb klientów narzędzia oferowane przez firmy z branży FinTech. Nieświadomi tego klienci korzystają z nich bez żadnych zastrzeżeń i z pełnym zaufaniem. Istotna jest dla nich nie sama innowacyjność technologiczna, ale wiarygodność korzystającego z niej podmiotu.

Previous Fake newsy coraz bardziej wpływają na biznes
Next Nowe technologie zmieniają branżę zakupową. Firmy mogą dzięki temu znacząco obniżyć koszty

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 1Comments

„Misie” łapią wiatr w żagle

O poprawiającym się sentymencie inwestorów do segmentu małych i średnich spółek w kontekście silnie rosnących napływów rozmawiamy z Maciejem Kikiem, zarządzającym funduszami akcji Union Investment TFI. Od jakiegoś czasu małe

Wiadomości 1Comments

Bezrobocie na koniec roku będzie jednocyfrowe

Według Ministerstwa Rodziny Pracy i Polityki Społecznej bezrobocie w marcu spadło do 10 proc. To najniższy odczyt za trzeci miesiąc roku od 1991 r., gdy wyniosło 7,1 proc. Eksperci uważają, że jeżeli

Wiadomości 0 Comments

Finanse we dwoje, czyli jak zarządzać wspólnym budżetem i nie stracić głowy?

Zatracenie w miłości, choć niewątpliwie przyjemne, dla wielu może okazać się zgubne. Zwłaszcza gdy mijają uniesienia, a my zostajemy z zobowiązaniami finansowymi. Coraz częściej mówi się także o tym, że

Wiadomości 0 Comments

W ciągu dwóch lat międzynarodowy koncern ABB zatrudni w Polsce blisko tysiąc pracowników

W związku z dalszym rozwojem kompetencji w obszarach takich jak IT, sprzedaż, rozwój produktu, funkcja wsparcia i R&D ABB szacuje, że w okresie 2015–2018 zwiększy zatrudnienie o około tysiąc osób, do ponad 5 tys. pracowników.

Wiadomości 0 Comments

Wartość polskiego rynku reklamowego przekroczy w tym roku 7 mld zł

W tym roku polski rynek reklamowy zanotuje nieco ponad 2-proc. wzrost, a jego wartość przekroczy 7 mld zł – wynika z prognoz firmy Zenith. Pieniądze reklamodawców wciąż najszerszym strumieniem płyną do

Wiadomości 0 Comments

Rosną ceny i konsumpcja gazu w Polsce. Taka tendencja będzie się utrzymywać

Mimo zbliżającego się sezonu letniego nic nie wskazuje na to, że ceny gazu ziemnego będą spadać – podkreśla Ireneusz Sawicki z gazowniczej spółki Handen. Na wzrost cen wpływa m.in. sytuacja na sąsiednich

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź