Jak zachowywać się podczas bankietu?
Ostatnimi czasy dużą popularnością cieszą się bankiety biznesowe. Organizowane są głównie przez duże korporacje i większe przedsiębiorstwa, aby uczcić zawarcie kontraktu lub poznać lepiej współpracowników. Mają charakter zawodowy, jednak można pozwolić sobie na nieznaczne rozluźnienie atmosfery. Jak zachować się podczas bankietu, aby wypaść profesjonalnie?
Zazwyczaj bankiet rozpoczyna się obiadem lub przemówieniem jeszcze przed posiłkiem. Zwykle dotyczyć ma tematyki spotkania i określać plan spotkania. Jeśli współpracownicy lub partnerzy biznesowi chcą lepiej się poznać lub uzgodnić niektóre kwestie organizator może pokusić się o wprowadzenie alkoholu.
Niewskazane jest spożywanie dużej ilości napojów alkoholowych, ponieważ wygląda to dość kiepsko i wskazuje na brak profesjonalizmu. Przy stole warto zachować zasady savoir-vivre, panować nad emocjami (unikać głośnych rozmów, śmiechów), nie pozwalać sobie na prywatne rozmowy daleko odbiegające od tematu bankietu. W przypadku mężczyzn wskazane jest przepuszczanie kobiet w drzwiach czy odsuwanie krzeseł.
Zwykle na bankiety zaprasza się wiele osób, nie jest możliwe powitanie każdego, ale warto zamienić chociaż kilka słów z ważniejszymi postaciami w firmie (prezes, kierownik, manager).
Aby zostać dobrze przyjętym na spotkaniu warto pamiętać o stroju biznesowym (garnitur w przypadku mężczyzn i garsonka w przypadku kobiet) oraz otwierać się na nowe znajomości, podtrzymywać konwersację i mieć pozytywne nastawienie.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Odpowiednia komunikacja z rynkiem podnosi wycenę przedsiębiorstwa o 20-30 proc.
Postrzeganie spółki przez inwestorów w dużej mierze uzależnione jest od sposobu jej komunikacji z rynkiem. Duża liczba dostępnych tekstów i analiz na temat danego przedsiębiorstwa może podnieść jej wartość nawet o 20-30 proc. – pokazują
O czym pamiętać podczas rozmowy z nerwowym klientem?
Fundamentalnym zadaniem każdej sekretarki jest przyjmowanie klientów i skuszonych wizją wspólnych interesów kontrahentów. Wiele rozmów odbywa się przez telefon, jednak od czasu do czasu zdarzają się osobiste spotkania w biurze
Konferencja prasowa- potrzeba czy nie?
Spotkania, eventy, konferencje, prelekcje i prezentacje – coraz liczniejsze grono przedstawicieli mediów traktuje dziś obecność na tego typu wydarzeniach przede wszystkim jako przykry obowiązek i stratę cennego czasu. Czy jest
Spersonalizowane i przejrzyste oferty, doradztwo i budowanie zaufania
Coraz większa konkurencja w sektorze finansowym oraz zbliżające się wdrożenie dyrektywy PSD2 powodują, że banki muszą szukać elementów, które wyróżnią je na rynku i zbudują grono lojalnych klientów, niezależnie od kanału kontaktu. Kreowanie
Jak prawidłowo przedstawiać osoby?
Często w biznesie stykamy się z wydarzeniem, że trzeba przedstawić sobie dwie osoby, które wcześniej się nie znały. W trakcie pełnienia roli gospodarza lub gdy asystujemy ważnej osobie może to
Jaki jest cel organizowania zebrania?
Każda renomowana firma, która zatrudnia wielu pracowników musi zwoływać systematyczne spotkania biznesowe. Są konieczne do dobrego funkcjonowania korporacji, usuwania błędów i rozwiązywania problemów. Jakie kwestie porusza się na zebraniach? Kto
1 Comment
Pawian
28 czerwca, 22:41