Amortyzacja domku kempingowego

Amortyzacja domku kempingowego

Jeżeli dla celów prowadzonej działalności gospodarczej osoba nabywa domek kempingowy nie jest on jednorazowo wliczany do kosztów uzyskania przychodów, lecz, jako środek trwały ulega amortyzacji. Ustalając indywidualne stawki przedsiębiorca może ingerować w okres, w jakim będzie dokonywał amortyzacji.

Dla każdego środka trwałego wybiera się osobno metodę amortyzacji, dlatego kupując większą liczbę domków kempingowych można zdecydować się na kilka metod amortyzacji.

Dokonanie amortyzacji dotyczy tylko zakupów powziętych w związku z prowadzoną firmą. Domek kempingowy jest środkiem trwałym w chwili, gdy przed wpisaniem go do ewidencji środków trwałych musi być przyjęty do użytku i skończony.

Podstawową metodą amortyzacji jest metoda liniowa, w której suma zakupu domku kempingowego jest rozciągnięta równomiernie na 10 lat.

Przedsiębiorca, którego działalność nie nagromadza dużych kosztów może zrealizować odpisu używanego domku kempingowego w krócej trwającym okresie, podnosząc jednocześnie roczne koszty uzyskania przychodów. Dotyczy to również domków ulepszonych, które są po raz pierwszy zewidencjonowane, jako środki trwałe.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Komu praca w godzinach nadliczbowych nie przysługuje?
Next Zmiana przeznaczenia budynku a odliczenie w ramach ulgi odsetkowej

Może to Ci się spodoba

Mała firma 0 Comments

Pracownikowi przysługują dni wolne na znalezienie nowej pracy

Sytuacja pracownika, który ma na utrzymaniu członków rodziny i zostaje zwolniony, ulega znacznemu pogorszeniu. Z tej przyczyny przepisy prawa pracy regulują prawo do dni wolnych na poszukiwanie nowego zatrudnienia. Zwolnienie

Mała firma 0 Comments

Czym jest controlling?

Duże firmy i korporacje wybierają ambitne plany, które muszą zostać zrealizowane w określonym okresie. Aby ocena na koniec roku została wydana sprawiedliwie i obiektywnie wykorzystuje się tzw. controlling. Czym się

Mała firma 0 Comments

Jakie obowiązki ma wirtualny asystent?

Wielu Polaków pracuje we własnym domu czy mieszkaniu. Taka forma zatrudnienia generuje korzyści zarówno pracownikowi jak i pracodawcy, który unika wydatków utrzymania odrębnego biura. Do aktywności chałupniczych zaliczamy asystenta online.

Mała firma 0 Comments

Wszystko o reklamacji

Zgodnie z prawem konsumenta klient, który jest niezadowolony z zakupu, może złożyć reklamację. Jednak musi wiedzieć o ustawowych terminach i właściwej procedurze działania. Podstawą do rozpatrywania oczekiwań jest wypełnienie formularza

Mała firma 0 Comments

Czy można uniknąć kontroli w firmie?

Nowelizacja ustawy o swobodzie działalności gospodarczej pozwoliła przedsiębiorcom na kontratak wobec nadmiernej kontroli, także tej podatkowej. Korzystających z tego prawa jest niewielu. Kontratak wobec kontroli przejawia się w szczególnej dociekliwości

Mała firma 0 Comments

Pięć kroków do optymalizacji procedur i pracy w magazynie

Magazyn do przechowywania zapasów stanowi nieodłączny element logistyki przedsiębiorstwa. Muszą panować w nim odpowiednie warunki do przechowywania towarów, a jego zagospodarowanie powinno umożliwiać szybkie wykonywanie zadań i to w bezpieczny

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź