Amortyzacja domku kempingowego
Jeżeli dla celów prowadzonej działalności gospodarczej osoba nabywa domek kempingowy nie jest on jednorazowo wliczany do kosztów uzyskania przychodów, lecz, jako środek trwały ulega amortyzacji. Ustalając indywidualne stawki przedsiębiorca może ingerować w okres, w jakim będzie dokonywał amortyzacji.
Dla każdego środka trwałego wybiera się osobno metodę amortyzacji, dlatego kupując większą liczbę domków kempingowych można zdecydować się na kilka metod amortyzacji.
Dokonanie amortyzacji dotyczy tylko zakupów powziętych w związku z prowadzoną firmą. Domek kempingowy jest środkiem trwałym w chwili, gdy przed wpisaniem go do ewidencji środków trwałych musi być przyjęty do użytku i skończony.
Podstawową metodą amortyzacji jest metoda liniowa, w której suma zakupu domku kempingowego jest rozciągnięta równomiernie na 10 lat.
Przedsiębiorca, którego działalność nie nagromadza dużych kosztów może zrealizować odpisu używanego domku kempingowego w krócej trwającym okresie, podnosząc jednocześnie roczne koszty uzyskania przychodów. Dotyczy to również domków ulepszonych, które są po raz pierwszy zewidencjonowane, jako środki trwałe.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Pracownikowi przysługują dni wolne na znalezienie nowej pracy
Sytuacja pracownika, który ma na utrzymaniu członków rodziny i zostaje zwolniony, ulega znacznemu pogorszeniu. Z tej przyczyny przepisy prawa pracy regulują prawo do dni wolnych na poszukiwanie nowego zatrudnienia. Zwolnienie
Czym jest controlling?
Duże firmy i korporacje wybierają ambitne plany, które muszą zostać zrealizowane w określonym okresie. Aby ocena na koniec roku została wydana sprawiedliwie i obiektywnie wykorzystuje się tzw. controlling. Czym się
Jakie obowiązki ma wirtualny asystent?
Wielu Polaków pracuje we własnym domu czy mieszkaniu. Taka forma zatrudnienia generuje korzyści zarówno pracownikowi jak i pracodawcy, który unika wydatków utrzymania odrębnego biura. Do aktywności chałupniczych zaliczamy asystenta online.
Wszystko o reklamacji
Zgodnie z prawem konsumenta klient, który jest niezadowolony z zakupu, może złożyć reklamację. Jednak musi wiedzieć o ustawowych terminach i właściwej procedurze działania. Podstawą do rozpatrywania oczekiwań jest wypełnienie formularza
Czy można uniknąć kontroli w firmie?
Nowelizacja ustawy o swobodzie działalności gospodarczej pozwoliła przedsiębiorcom na kontratak wobec nadmiernej kontroli, także tej podatkowej. Korzystających z tego prawa jest niewielu. Kontratak wobec kontroli przejawia się w szczególnej dociekliwości
Pięć kroków do optymalizacji procedur i pracy w magazynie
Magazyn do przechowywania zapasów stanowi nieodłączny element logistyki przedsiębiorstwa. Muszą panować w nim odpowiednie warunki do przechowywania towarów, a jego zagospodarowanie powinno umożliwiać szybkie wykonywanie zadań i to w bezpieczny
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post