Amortyzacja domku kempingowego

Amortyzacja domku kempingowego

Jeżeli dla celów prowadzonej działalności gospodarczej osoba nabywa domek kempingowy nie jest on jednorazowo wliczany do kosztów uzyskania przychodów, lecz, jako środek trwały ulega amortyzacji. Ustalając indywidualne stawki przedsiębiorca może ingerować w okres, w jakim będzie dokonywał amortyzacji.

Dla każdego środka trwałego wybiera się osobno metodę amortyzacji, dlatego kupując większą liczbę domków kempingowych można zdecydować się na kilka metod amortyzacji.

Dokonanie amortyzacji dotyczy tylko zakupów powziętych w związku z prowadzoną firmą. Domek kempingowy jest środkiem trwałym w chwili, gdy przed wpisaniem go do ewidencji środków trwałych musi być przyjęty do użytku i skończony.

Podstawową metodą amortyzacji jest metoda liniowa, w której suma zakupu domku kempingowego jest rozciągnięta równomiernie na 10 lat.

Przedsiębiorca, którego działalność nie nagromadza dużych kosztów może zrealizować odpisu używanego domku kempingowego w krócej trwającym okresie, podnosząc jednocześnie roczne koszty uzyskania przychodów. Dotyczy to również domków ulepszonych, które są po raz pierwszy zewidencjonowane, jako środki trwałe.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Komu praca w godzinach nadliczbowych nie przysługuje?
Next Zmiana przeznaczenia budynku a odliczenie w ramach ulgi odsetkowej

Może to Ci się spodoba

Mała firma 1Comments

Czy odpowiednia atmosfera w miejscu pracy jest ważna?

Akcje prowadzone od wielu lat wskazują, że dla pracowników ogromne znaczenie ma odpowiednia atmosfera. Nawet wynagrodzenie nie odgrywa dla podwładnych tak wielkiej roli jak uporządkowane stosunki z współpracownikami i kierownikiem.

Mała firma 3 komentarze

Jakich klientów muszą obsługiwać sprzedawcy?

Fundamentem działania firm handlowych lub usługowych są konsumenci, którzy chcą skorzystać z promocji. Okazuje się jednak, że współpraca nie zawsze kończy się zadowoleniem i przynosi oczekiwane efekty. Jakich klientów często

Mała firma 0 Comments

Działalność koncesjonowana – wady i zalety

Obecnie, szczególnie w branży handlowo-usługowej, do prowadzenia działalności trzeba uzyskać koncesję. Zazwyczaj wystarczy złożyć wniosek do wybranej instytucji państwowej z prośbą o przyznanie zgody, na przykład na sprzedaż napojów wysokoprocentowych.

Mała firma 0 Comments

Czy kasa fiskalna musi zostać specjalnie zaprogramowana?

Każdy właściciel, który prowadzi działalność usługową lub handlową musi posiadać kasę fiskalną. Dodatkowo trzeba właściwie wprowadzić wszystkie opcje, w tym również nazwy towarów. Jak zatem zaprogramować kasę, żeby firma działała

Mała firma 0 Comments

Wydatki na wyjazd służbowy w koszty firmowe

Wyjazd pracownika w celach służbowych zwykło nazywać się delegacją. Efektem zorganizowania takiej podróży jest rozliczenie opłat transportowych i posiłków oraz zakwalifikowanie wszystkich wydatków jako kosztów uzyskania przychodu. Czy każda delegacja

Mała firma 0 Comments

Czy każde przedsiębiorstwo musi mieć rachunek bankowy?

Jednym z ważniejszych powinności młodego przedsiębiorcy jest otwarcie rachunku bankowego dla firmy. To naprawdę komfortowe wyjście, które pomoże świadomie gospodarować środkami i planować najbliższe wydatki. Jak otworzyć rachunek w banku

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź