Jakie są rodzaje etykiet i jak je wykorzystać?
Etykiety pełnią przede wszystkim funkcję informacyjną i marketingową. Należy zaznaczyć, że każdy towar może być zidentyfikowany przy pomocy specjalnych danych umieszczonych na opakowaniu. Jakie są rodzaje etykiet i jak je wykorzystać?
Rodzaje etykiet
Na rynku można znaleźć wiele rodzajów etykiet, które charakteryzują się różnymi właściwościami i cechami. Do najpopularniejszych z nich zalicza się następujące:
- etykiety tradycyjne, stosowane na mokro, na klej – od dawna nie są już popularne, chociaż w niektórych sklepach nadal można je spotkać na wybranych produktach. Od lat siedemdziesiątych są wypierane przez inne, bardziej nowoczesne rozwiązania;
- etykiety samoprzylepne – obecnie bardzo popularny typ etykiet; drukuje się je metodą fleksograficzną. Są powszechnie znane pod nazwą nalepek lub stickerów. Takie etykiety fabrycznie są wyposażone w warstwę kleju, można więc je umieścić na produktach przy pomocy specjalnych urządzeń, czyli etykieciarek;
- etykiety termokurczliwe (shrink sleeve) – łatwo je dopasować do kształtu opakowania, gdyż kurczą się pod wpływem temperatury. Prezentują się bardzo efektownie i można na nich zmieścić wiele potrzebnych informacji. Etykiety shrink sleeve wykorzystuje się także jako plomby na różne produkty, na przykład na butelki.
Dostępne są również inne typy etykiet, na przykład owijkowe, IML (zrobione z tworzywa sztucznego), a także wielostronicowe (dołączane najczęściej do leków, kosmetyków itp.). Etykietki różnią się przede wszystkim materiałem, z którego zostały wykonane, oraz funkcjonalnością, wielkością i sposobem nalepiania na produkt.
Jak wykorzystać etykiety w marketingu produktów?
Etykiety można wykorzystać do promowania produktów. Im bardziej estetyczna i interesująca etykieta oraz opakowanie danego artykułu, tym lepiej. Dzięki temu zwiększa się zainteresowanie konsumentów, a tym samym poprawiają się wyniki sprzedaży. Nalepki pomagają w budowie marki i jej wizerunku, mogą też wpływać na sposób postrzegania danego producenta. Na każdej etykiecie muszą znaleźć się ważne informacje, wymagane prawnie. Dodatkowo należy zadbać o to, aby była widoczna nazwa produktu i logo. Samo opakowanie także może zachęcić klientów do zakupu. Dla niektórych konsumentów ważne jest eleganckie opakowanie, a dla innych ekologiczne. Spore znaczenie ma więc zwrócenie uwagi grupy docelowej i dostosowanie do niej typu nalepki oraz opakowania. Markowe etykiety pomagają konsumentom w identyfikacji danego towaru. Ekoetykiety z kolei identyfikują te produkty, które są przyjazne dla środowiska. Warto więc zdecydować się na stworzenie takiej nalepki, która zwiększy rozpoznawalność produktu i sprawi, że większa liczba klientów zdecyduje się na jego zakup.
Może to Ci się spodoba
Poczta Polska testuje aplikację rekrutującą osoby głuche i niedosłyszące
Bezrobocie wśród osób głuchych i niedosłyszących w Polsce przekracza 70 proc. Dla pracodawców, którzy borykają się z trudną sytuacją na rynku pracy i niedoborem kadr, to atrakcyjna grupa potencjalnych pracowników. Poczta Polska testuje platformę,
Kredyt hipoteczny bez wkładu własnego
Decyzja o usamodzielnianiu się i wyprowadzaniu się młodych ludzi od rodziców, przychodzi wraz z wiekiem. Z reguły jednak mało kogo na początku samodzielnej drogi życiowej stać na zakup własnego mieszkania
Nietrafione prezenty można oddać
Nietrafiony prezent potrafi skutecznie popsuć święta. Choć większość Polaków źle dobrany prezent odstawia po prostu na półkę, część osób decyduje się go zwrócić do sklepu. O ile w sklepach stacjonarnych dużo
Trzy czwarte Polaków korzystających z bankowości mobilnej nie wyobraża sobie bez niej życia
Polacy polubili bankowość mobilną. Ponad połowa badanych twierdzi, że w przyszłości to będzie ich główny sposób kontaktu z bankiem. Przyczyniają się do tego wygoda, bezpieczeństwo mobilnych aplikacji i powszechność smartfonów z dostępem do internetu. Za pomocą
Szybki kredyt przez Internet – czy zawsze bezpieczny?
Coraz częściej decydujemy się na kredyty zaciągnięte przez Internet. Jakie są początki udzielania tego rodzaju usług? O co zadbać, aby pieniądze pożyczone na tej drodze były bezpieczne? Sprawdź, zanim zaciągniesz
Rosną ceny mieszkań. Gdańsk i Warszawa liderami wzrostów
Średnia cena metra kwadratowego mieszkania na rynku wtórnym w Warszawie przekroczyła 8 tys. zł, a w Łodzi zbliżyła się do 4 tys. zł. W większości miast ceny wzrosły o 2 do 6 proc.

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post