Od nadawcy do odbiorcy – jak wygląda proces dostarczenia przesyłki kurierskiej?

Od nadawcy do odbiorcy – jak wygląda proces dostarczenia przesyłki kurierskiej?

Z usług firm kurierskich korzystał prawdopodobnie już każdy z nas. Pomoc przewoźników ułatwia zaopatrzenie się w elektronikę, meble, ubrania… Wymieniać można w nieskończoność! A wszystko to dzięki kilku kliknięciom, bez wychodzenia z domu! Usługa ta jest ogromnie popularna. Na tyle, że z pewnością większość z nas nie zastanawia się jaką trasę pokonała paczka, którą nadaliśmy lub pakunek, na który oczekujemy. Jak wygląda więc proces dostarczenia, na przykład zamówienia ze sklepu internetowego, do drzwi naszego domu? Oto krótka historia przesyłek!

Nadanie paczki

Kiedy chcesz wysłać paczkę – masz kilka sposobów na jej nadanie. W pierwszej kolejności wybierz odpowiadającego Twoim oczekiwaniom przewoźnika. Może to być firma kurierska lub przekazanie paczki do Paczkomatu. Na początku nadaj paczkę online lub i jeśli jest to konieczne – wydrukuj list przewozowy, który umieścisz na pakunku. Następnie zanieść paczkę do punktu nadania lub zamów kuriera i oczekują na jego przybycie. Po przekazaniu zostaje Ci jedynie śledzenie przesyłki i oczekiwanie na dotarcie do odbiorcy!

Śledzenie przesyłki w transporcie

Kolejny krok to droga paczki po kraju lub w świecie. Tak naprawdę ten etap zależy od tego jak daleko adresujemy nadanie. Dla przykładu: jeśli nadajemy paczkę w Polsce, po odbiorze przez kuriera kierowana jest ona do najbliższego oddziału w miejscu nadania, a następnie trafia prosto do sortowni, aby ostatecznie przekierować ją do oddziału najbliższego adresowi odbiorcy. Następnie lokalny kurier już bezpośrednio przekazuje ją adresatowi. Śledzenie przesyłki w tym wypadku jest dość proste. Z kolei kiedy opuszcza ona kraj, cały proces przechodzenia z sortowni do poszczególnych oddziałów, wydłuża się o kilka punktów.

Odbiór przez adresata

To ostateczny etap w procesie dostarczenia pakunku. Zależy on przede wszystkim od początkowych założeń: czy kurier ma dostarczyć przesyłkę bezpośrednio do domu odbiorcy? Czy paczka będzie pozostawiona w paczkomacie lub punkcie odbioru? O tym decyduje już adresat. Oczywiście ostateczny sposób odbioru (pomijając paczkomat) może edytować niemal w ostatniej chwili, z pomocą powiadomień mailowych lub z użyciem dedykowanych temu aplikacji.

Droga paczki od odbiorcy do nadawcy zależy tak naprawdę od jej przekazania, sposobu, wielkości czy miejsca, do którego ma dotrzeć. Czasami więc przesyłka odwiedzi jedną sortownię, w innych przypadkach może być to kilka punktów – im dalej, tym więcej przystanków. Najważniejsze, aby nasza paczka bezpiecznie dotarła do miejsca odbioru!

Previous Kim jest rekruter?
Next Około 90 tys. cudzoziemców pracuje w Polsce na podstawie ustaw covidowych. Ich pozwolenia na pracę mogą wkrótce stracić ważność

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 2 komentarze

Niezawodne serwery HP

Jednym z  podstawowych produktów firmy HP są profesjonalne serwery przeznaczone dla firm. Wielu przedsiębiorstwom zależy, aby  szybko i skutecznie osiągać wyniki biznesowe. Jest to możliwe jeżeli firma zdecyduje się na

Wiadomości 0 Comments

W Polsce powstaje nowy system reagowania na cyberzagrożenia

Ponad 90 proc. polskich przedsiębiorców doświadczyło co najmniej kilkudziesięciu ataków hakerskich w ciągu roku. Zarówno udanych, jak i nieudanych – wynika z raportu firmy Check Point. Według danych Interpolu na świecie wpływy z cyberprzestępczości

Wiadomości 0 Comments

Sztuczna inteligencja będzie odgrywać coraz większą rolę w usługach IT

IT to dziś jedno z głównych narzędzi służących budowaniu przewagi konkurencyjnej na rynku – zauważa CEO Hicron Michał Guzek. Jak podkreśla, biznes wymaga obecnie coraz bardziej złożonych, zintegrowanych rozwiązań, które będą

Wiadomości 0 Comments

Jak zadbać o nawierzchnię z kostki szlachetnej zimą i latem?

Nawierzchnia wykonana z kostki szlachetnej to estetyczny i trwały wybór, który dodaje elegancji podjazdom, alejkom i tarasom. Aby jednak zachować jej walory użytkowe i wizualne przez długie lata, niezbędna jest

Wiadomości 0 Comments

Reklama w internecie wzmacnia świadomość marki

Jak wynika z danych opublikowanych przez Dom Mediowy Mecglobal, równoczesne prowadzenie kampanii reklamowej w telewizji i internecie jest o 13% skuteczniejsze, jeśli chodzi o budowanie świadomości marki, w porównaniu z

Wiadomości 1Comments

Skuteczna reklama

Reklamy są wszechobecne. Ich ilość jest przytłaczająca dla większości ludzi. Widzimy je w autobusach, na bilbordach, w telewizji, w kinie, w gazetach i w internecie. Większość reklam w ogóle nie

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź