3 sposoby na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym

3 sposoby na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym

Nawet jeśli sprzedaż kształtuje się na dość satysfakcjonującym poziomie, to nie znaczy, że nie mogłaby być jeszcze wyższa. A co najważniejsze, naprawdę nie potrzeba wiele, aby przebić pewną barierę, która do niedawna wydawała się nie do pokonania. Wystarczy poprawić działalność sklepu internetowego w trzech kluczowych obszarach: relacje z klientami (marketing automation), prezentacja produktów na stronie (content marketing) oraz promocja oferty w wyszukiwarce internetowej (SEO). Zobacz, jak rozwinąć biznes internetowy dzięki strategii marketingowej opierającej się na tych trzech elementach.

Marketing automation

 Poprawa relacji z obecnymi klientami to najprostszy i najszybszy sposób na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym. A co najważniejsze – najtańszy. Warto pamiętać, że pozyskanie nowego klienta jest kilkukrotnie droższe, niż zachęcenie do ponownego zakupu starego. Jednak to, co wydaje się łatwe w przypadku małego sklepu i dość nielicznej grupy odbiorców, wraz z rozwojem biznesu i powiększeniem bazy klientów staje się o wiele trudniejsze i bardziej skomplikowane. Przy pomocy standardowych narzędzi, gdzie każdą czynność należy wykonać ręcznie, trudno zbudować dobre relacje z dużą grupą klientów. Rozwiązaniem tego problemu jest marketing automation.

Celem automatyzacji w marketingu jest usprawnienie i przyspieszenie powtarzalnych działań marketingowych. Dzięki narzędziom z tego zakresu pewnych operacji nie trzeba wykonywać ręcznie, zostaną automatycznie zrealizowane bez udziału człowieka. System marketing automation zgromadzi dane o użytkownikach, dokona ich segmentacji, a następnie wyśle do nich automatycznie spersonalizowane e-maile. Wysyłka poczty promocyjnej będzie ściśle określona potrzebami konkretnego sklepu internetowego. Można na przykład zaprogramować, aby wiadomość z informacją o rabacie została automatycznie wysłana do użytkowników, którzy porzucili koszyk zakupowy lub tylko przejrzeli ofertę sklepu. W obu przypadkach list promocyjny będzie zachętą do zakończenia transakcji lub ponownego odwiedzenia sklepu i dokonania zakupów.

Content Marketing

Marketing treści to strategia komunikacyjna oparta o wartościowe treści. Internauci mają dość standardowych, mocno irytujących, formatów reklamowych. Większość już nawet nie zwraca uwagi na słynne banery reklamowe (tzw. ślepota banerowa) lub odruchowo je zamyka, lub nawet opuszcza stronę. Użytkownicy w sieci coraz częściej poszukują wartościowych treści, takich, które mogą im zaoferować pewną wartość dodaną (praktyczną, teoretyczną czy nawet rozrywkową). Ostatnio z uwagi na słabnącą jakość treści redakcyjnych w portalach ogólnoinformacyjnych, szukają ich na stronach marek, także sklepów internetowych.

Wbrew powszechnej opinii, wartościowe treści odgrywają ogromną rolę w e-commerce. Klienci z braku możliwości dotknięcia czy przymierzenia produktu, muszą przy wyborze kierować się jedynie zdjęciami lub opisem. Im będzie on bardziej wyczerpujący, tym większa szansa, że produkt trafi do koszyka. Większość sklepów internetowych cierpi na pewien deficyt treści, dostępne na stronie treści najczęściej ograniczają się do lakonicznych opisów produktów. Po jednej z kolejnych aktualizacji algorytmu wyszukiwarki Google, dotyczącej wartościowych treści, najbardziej ucierpiały właśnie (odnotowały największe spadki w wynikach wyszukiwania) sklepy internetowe. Ta lekcja od Google powinna być nauczką dla internetowych przedsiębiorców, warto, a nawet trzeba inwestować w treści. Jednak wartościowe treści to nie tylko sposób na zachęcenie odwiedzających do sfinalizowania transakcji, ale także na dobrą widoczność sklepu i jego oferty w wyszukiwarce.

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Powszechnie się wskazuje, że dobra widoczność asortymentu sklepu w darmowych (organicznych) wynikach wyszukiwania na pożądane frazy to być albo nie być dla internetowego biznesu. Większość Internetowych przedsiębiorców wskazuje, że ponad połowa ruchu w ich sklepach pochodzi z wyszukiwarki, dlatego tego kanału pozyskiwania klientów nie można ignorować. Pozycjonowanie sklepu internetowego (SEO), obok kampanii linków sponsorowanych (Google AdWords) to najlepszy sposób w przypadku nowego biznesu na pozyskanie pierwszych klientów. Ponadto regularna obecność w czołówce wyników wyszukiwania to gwarancja stałego dopływu klientów i stabilizacji przychodów. A to w biznesie rzecz nie do przecenienia.

Pozycjonowanie sklepu internetowego to zestaw działań marketingowych poczynając od optymalizacji kodu źródłowego strony, poprzez szereg działań poprawiających użyteczność i estetykę strony, a kończąc na budowie bazy linków zwrotnych i publikacji wartościowych treści na stronie sklepu (np. w zakładce Blog). Wiele tych czynności można wykonać we własnym zakresie.

A jeśli jesteś początkujący w e-commerce i chcesz dowiedzieć się, w jaki sposób zbudować skutecznych sklep internetowy – począwszy od strategii biznesu, wypracowania przewag konkurencyjnych, przez zbudowanie sklepu aż po zaprojektowanie lejka sprzedaży – zapisz się na 4-tygodniowy wideo kurs online dla osób początkujących w e-commerce. To solidna piguła wiedzy dla internetowych przedsiębiorców podana w dość przystępny sposób. Po odbyciu kursu, e-commerce i jego rozwój stanie się o wiele prostszy.

Podsumowanie

I choć większości internetowych przedsiębiorców nie stać na drogie kampanie reklamowe w prasie czy telewizji, to nie znaczy, że ich biznesy w dobie ogromnej konkurencji w branży e-commerce, muszą być skazane na niepowodzenie. Wystarczy opracować własną strategię komunikacyjną opartą na takich narzędziach jak marketing automation, SEO czy content marketing i ją cierpliwie realizować. Szczególnie że wiele z tych działań można wykonać samodzielnie, bez dużej wiedzy i pokaźnych środków finansowych. W marketingu online podobnie jak w sporcie, liczy się kreatywność i systematyczność. Chodzi o to, aby nieustannie poszukiwać nowych metod treningowych, a najskuteczniejsze ćwiczenia wykonywać regularnie.

Previous Dlaczego warto studiować Finanse i Rachunkowość?
Next Zmiany organizacyjne jako szansa na rozwój pracowników

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Polacy niechętnie składają skargi na nieuczciwych e-sprzedawców

Większość konsumentów składa skargi na nieuczciwych e-sprzedawców dopiero przy stracie wyższej niż 300 zł. Drobniejsze oszustwa są bagatelizowane, bo obawiają się oni długotrwałych procedur. Według danych Federacji Konsumentów oszustwa w sieci

Wiadomości 0 Comments

Wsparcie państwa ułatwiłoby firmom wchodzenie na dalekie rynki

Eksport usług budowlanych stanowi zaledwie nieco ponad 3 proc. wartości sprzedaży całego sektora. Polskie firmy mają potencjał, by zwiększać swój udział na zagranicznych rynkach. Pomocne byłoby wsparcie ze strony państwa.

Wiadomości 0 Comments

Czym jest kontrakt menedżerski?

Kontrakt menedżerski to umowa tak zwanego rzetelnego działania, funkcjonująca na podobnych regułach co standardowa umowa zlecenie. W obszarze kontraktu menedżerskiego istotne jest to, że jego przestrzegania nie reguluje Kodeks Cywilny.

Wiadomości 0 Comments

Nowy format siatkarskiej Ligi Narodów. Z kim zagra reprezentacja Polski?

W czerwcu reprezentacja Polski mężczyzn w siatkówce rozegra pierwsze spotkania w tym roku. Dla kibiców szczególnie ważne jest to, że Biało-Czerwoni będą występować pod wodzą nowego trenera, Nikoli Grbicia, który

Wiadomości 0 Comments

Skrzynki z owocami dla pracowników – sprawdź, dlaczego warto!

Wielu pracodawców, którzy chcą sprawić, że praca będzie bardziej atrakcyjna, inwestuje w zdrowy catering dla pracowników. Nie zawsze musi być to cały lunch lub inny treściwy posiłek. W biurach coraz

Wiadomości 0 Comments

Globalne wydatki na reklamę sięgną w tym roku 538 mld dol

Pozycja internetu oraz mediów cyfrowych jako motorów wzrostu rynku reklamowego jest niezagrożona. W tym i przyszłym roku wydatki na tego rodzaju promocję mają wzrosnąć o kilkanaście procent. Tracić natomiast nadal będą media drukowane,

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź