Likwidacja nielegalnych działań w Polsce
Do stowarzyszenia podmiotów hamujących obrotem nie legalnej gotówki należą placówki rachunkowe. Definiuje to, iż są zobowiązane monitorować i sprawdzać legalny transfer plików pomiędzy firmami, a oddziałami państwowymi.
W praktyce to wszystkie instytucje gotówkowe i kredytowe mają obowiązek nie obsługiwania transakcji środkami z nielegalnych lub nieokreślonych miejsc. Ma to przyłożyć się do likwidacji czarnego rynku w Polsce. Biura rachunkowe są zobowiązane przede wszystkim do skrupulatnego i jawnego prowadzenia ksiąg działalności gospodarczych.
Owe firmy rozliczeniowe mają prawo przeprowadzania badań w podległych jednostkach gospodarczych w celach wyjaśnienia wątpliwości prawnych. Dodatkowo zatrudnieni w takich biurach przechodzą obowiązkowe szkolenia z zakresu identyfikacji nieuczciwych klientów.
Gdy jednak organizacja nie stosuje się do funkcjonujących norm zostanie ukarana znaczną grzywną. Nie opisanie operacji o wartości wyższej niż 15 tysięcy euro może spowodować obowiązek uciszenia mandatu w kwocie 750 tysięcy złotych. To znaczny wydatek dla małych przedsiębiorstw.
W związku z powyższym warto zastanowić się, czy ryzyko obrotu bezprawnych pieniędzy jest warte utracenia płynności gotówkowej i konieczności likwidacji prowadzonej działalności gospodarczej.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Optymalizacja kosztów w firmie związanych z wymianą walut
Każdy, kto prowadzi własny biznes, stara się poprawić jego rentowność, redukując koszty. Jeżeli przedsiębiorca zawiera transakcje zagraniczne, eksportuje lub importuje towary, musi regulować płatności walutami. Kredyty firmowe zaciągane w obcej
W jakim celu nadzorować pracę księgowych?
Nawiązanie współpracy z biurem rachunkowym w zakresie prowadzenia ksiąg rachunkowych nie zdejmuje z przedsiębiorcy obowiązku kontrolowania ich rzetelności i właściwego prowadzenia dokumentacji. Zgodnie z przepisem ustawy o rachunkowości to właśnie
Pieniądze pożyczysz nie tylko w banku
Pożyczka to dosyć zrozumiały termin. Oznacza umowę finansową, która polega na tym, że jedna strona użycza pieniędzy, a druga zobowiązuje się do zwrotu tej sumy na wcześniej ustalonych warunkach. Pożyczki
Zasady współpracy z biurami rachunkowymi
Przedsiębiorcy korzystający z usług biur rachunkowych, powinni podpisać umowę współpracy, w której zawrą procedury postępowania w konkretnych sytuacjach. Niejednokrotnie konkretne placówki mają swoje wzory takich dokumentów, nie znaczy to jednak,
Faktura korygująca a nota korygująca – czym się różnią?
Dla większości firm odróżnienie faktury korygującej od noty korygującej jest bardzo trudne. Jednak w 2014 roku wprowadzone zostaną nowe rozporządzenia, które od razu zastąpią prawo sprzed 2 lat. O czym
Optymalizacja wydatków podstawą zarządzania firmowymi finansami
Prowadzenie własnej firmy to zwykle duże wyzwanie. Stworzenie dobrze prosperującego przedsiębiorstwa wymaga zaangażowania sporej ilości czasu oraz pieniędzy. Nie każdy jednak może sobie pozwolić na sfinansowanie pierwszych zakupów czy dużych

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post