Poznaj profesjonalnego pracodawcę!
Bardzo dobrą praktyką podczas poszukiwania pracy jest sprawdzanie swoich potencjalnych pracodawców, jeszcze zanim wyślemy o firmy swoje CV lub przed rozmową kwalifikacyjną. Ostatnim momentem na ten proces jest czas przed złożeniem podpisu na umowie o zatrudnieniu. Dlaczego warto to zrobić? W dni robocze w pracy spędzamy aż 8 godzin. To 1/3 doby. Jeśli przyjąć, że śpimy zawsze 8 godzin, to tak naprawdę połowa czasu, który mamy do aktywnego zagospodarowania.
W pracy chcemy czuć się dobrze, bo coraz częściej zauważamy, jak istotnym elementem naszej codzienności jest miejsce, w którym spełniamy się zawodowo. Atmosfera i relacje międzyludzkie, jakie panują w firmie, silnie na nas oddziaływają, dlatego chcemy wziąć sprawy we własne ręce i poznać pracodawcę z Tomaszowa Mazowieckiego jeszcze zanim przekroczymy próg jego firmy. Niestety, większość rekrutujących uważa, iż to zadanie wykonali poprzez przejrzenie zawartości strony www przedsiębiorstwa. Ta jest jednak najczęściej nastawiona na firmowego klienta. Dla przyszłego pracownika informacji będzie tam niewiele. Jak szukać, aby znaleźć?
Zacznij z Work or Not
Work or Not to serwis internetowy, w którym pracownicy dzielą się swoimi doświadczeniami z miejsc pracy. Oceniają swoich pracodawców (pozytywnie, negatywnie lub neutralnie), a także uzasadniają swój osa opisowo. Pozwala to dowiedzieć się wielu ciekawych kwestii na temat środowiska pracy. Część opinii wyzwala dyskusje między pracownikami. To sprawia, że wiemy, jaka jest kultura wypowiedzi zespołów, jak się ze sobą dogadują i kto tworzy tę grupę. Jest to moment, w którym nie tylko poznajemy pracodawcę, ale i osoby, które są w niej zatrudnione. A więc naszych potencjalnych kolegów z pracy.
Serwis Work or Not udostępnia także informacje o rekrutacjach, które firma prowadzi lub przeprowadzała. Dzięki temu możemy odkryć, czy pracodawca stawia na rozwój nowych działów i których. Dowiadujemy się także, czy nie jest tak, że co chwila odnawiane jest ogłoszenie na stanowisko, które chcemy objąć. Może to dawać do myślenia – czy rotacja w firmie jest duża? Dlaczego? To prowadzi nas do kolejnego kroku.
Zadawaj pytania pracodawcy
Nie obawiaj się tego kroku. Jeśli masz wątpliwości, coś jest dla Ciebie niejasne lub chcesz poszerzyć swoje pole widzenia na jakiś obszar Twojego zatrudnienia – zapytaj. Najczęściej robi się to podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Jednak pytania o benefity, formę zatrudnienia, czy wysokość wynagrodzenia możesz wysłać do rekrutera jeszcze przed złożeniem swojego CV. Pytania wymagające nieco szerszej odpowiedzi warto zostawić sobie na spotkanie z przedstawicielami firmy.
Wówczas można zapytać o atmosferę w firmie. Odpowiedź, którą uzyskamy warto porównać z opiniami przeczytanymi w portalu Work or Not. To pozwoli nam uzyskać pełny obraz i wychwycić ewentualne nieścisłości, a może nawet nieszczerość pracodawcy. Podczas rozmowy możemy poruszyć także kwestię ścieżki rozwoju, sposoby awansu w firmie oraz dopytać o szkolenia pracownicze.
Poznaj moje media
Nie tylko Ty przesiadujesz na Instagramie, Facebooku, czy Twitterze. Firma, do której aplikujesz, prawdopodobnie też tam jest. Zajrzenie na profile przedsiębiorstwa pozwala uchwycić wizerunek marki. Dostrzeżemy, jak zwraca się do swoich odbiorców, jak szybko odpowiada na wiadomości itd. Brak profilu może być charakterystyczny dla danej branży. Jeśli jednak marka jest związana ze światem wirtualnym, to warto pomyśleć, czy może ukrycie tożsamości z czymś się wiąże i ma swoje powody.
Może to Ci się spodoba
Wymiana prawa jazdy? Sprawdź, kiedy musisz to zrobić. Poradnik dla kierowców
Prawo jazdy to jedno z najbardziej przydatnych uprawnień – zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Nie każdy pamięta jednak o tym, że co jakiś czas należy je wymienić. Kogo
Slim VAT 3 – na co muszą przygotować się podatnicy?
Od 1 stycznia 2023 roku wejdzie w życie pakiet zmian upraszczających rozliczanie podatników VAT. Projekt „Slim VAT 3” został przygotowany przez Ministerstwo Finansów i całość dotyczy siedmiu obszarów funkcjonowania przedsiębiorstw
Archicom usprawnia obsługę zleceń z pomocą nowego Panelu Klienta
Nowe rozwiązanie pomoże deweloperowi w obsłudze klientów od momentu zakupu nowego mieszkania, przez odbiór kluczy, aż po obsługę gwarancyjną. Za realizację nowego narzędzia odpowiada wrocławski software house Intratic (Grupa Unity).
Jak wybrać dobry rollup?
Reklama to obecnie rzecz tak oczywista, że w zasadzie już jej nie zauważamy. Z jednej strony nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ ludzki mózg przyzwyczaja się do bodźców, na
iPhone kupiony – i co dalej? Jak nie zepsuć startu z nowym smartfonem
Zakup nowego iPhone’a to moment ekscytujący – niezależnie od tego, czy to Twój pierwszy smartfon Apple, czy kolejny model w kolekcji. Ale to dopiero początek przygody. Już od pierwszych godzin
Jak działają profesjonalne drukarnie?
Nawet przy postępie technologicznym materiały drukowane nadal mają ogromną wartość. Usługi drukarskie oferują szeroką gamę produktów, w tym ulotki, broszury, książki i czasopisma, a także katalogi i dzienniki. Na rynku
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post