Kiedy opłaty można zaliczyć do kosztów przychodu firmy?

Kiedy opłaty można zaliczyć do kosztów przychodu firmy?

Od niedawna można spotkać się z sytuacją, gdy podatnik chce zaliczyć poniesione wydatki do kosztów przychodu, jednak nie posiada stosownych dokumentów. Przykładem może być wynajem pomieszczenia i regulowanie wszelkich dodatkowych świadczeń. Problem może wyniknąć, kiedy posiadacz miejsca domaga się, żeby faktury były wystawione na jego dane identyfikacyjne.

Wszelkie wydatki muszą być udokumentowane w protokołach kasowych przedsiębiorstwa. Regulując faktury i tworząc rejestr możemy przed organami skarbowymi udowodnić nakłady pieniężne. Organy podatkowe niejednokrotnie nie uznają innych dokumentów potwierdzających wszelkie koszty. W takiej sytuacji można zwrócić się z prośbą do sądu o wyjaśnienie danej sprawy.

W ostatnich latach ukazało się wiele spraw sądowych odnoszących się do powyższej kwestii. Sądy za każdym razem uznawały inne dokumenty dowodzące poniesionych nakładów pieniężnych i umożliwiały włączenie poniesionych wydatków do kosztów uzyskania przychodów.

Należy jednak mieć na uwadze poglądy instytucji podatkowych, które wielokrotnie komplikują rozliczanie się. Są to bowiem podmioty, które dokładnie przestrzegają określonych reguł. Wtedy trzeba się dokładnie zastanowić czy warto rozpoczynać z nimi konflikt.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Po jakim czasie można anulować umowę na okres próbny?
Next Kiedy ponosimy konsekwencje jak rezygnujemy z wynagrodzenia?

Może to Ci się spodoba

Podatki 5 komentarzy

Firma w mieszkaniu – zwiększenie zysku przez amortyzację

Spora grupa przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie działalności gospodarczej we własnym mieszkaniu. Takie rozwiązanie ma swoje liczne plusy, m.in. brak konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z wynajmowaniem lokalu, możliwość prowadzenia

Koszty 0 Comments

Kiedy można zmienić stawkę amortyzacyjną?

Możliwość wprowadzenia zmian do pierwotnych warunków amortyzacji dla przedsiębiorców jest bardzo rygorystycznie traktowane przez przepisy o amortyzacji. Regulacje prawne zawarte w ustawie o CIT oraz PIT, przewidują możliwość obniżania lub

Koszty 0 Comments

Jaki wpływ mają wahania kursowe na stawki amortyzacji?

Polscy biznesmeni niejednokrotnie sprowadzają sprzęty do swoich zakładów pracy z zagranicy. Chcąc ująć je w kosztach amortyzacji bezwzględnie muszą ustalić ich wartość w polskiej walucie. Nieodłącznym krokiem podczas przeliczania monet

Podatki 0 Comments

Kary za zwłokę nie są kosztem uzyskania przychodu

Choć kara za niedotrzymanie terminu wywiązania się z umowy nie jest ujęta w katalogu wyłączeń zawartym w art. 16 ust. 1 ustawy o CIT, to jednak nie można uznać jej

Koszty 0 Comments

Czym jest amortyzacja jednorazowa?

Na amortyzację jednorazową mogą liczyć mniejsi przedsiębiorcy oraz ci, którzy odpisy amortyzacyjne poczynili w roku rozpoczęcia działania firmy. Jakie są szczegóły korzystania z tego typu rozwiązania? Dlaczego warto się na

Koszty 0 Comments

Jak spółka powinna zbierać dokumenty potwierdzające przychody?

Spółki kapitałowe (w tym spółka z o.o.) są objęte podatkiem dochodowym CIT. W związku z tym wszystkie zyski i straty powinny być rzetelnie księgowane, a koszty uzyskania przychodu właściwie dokumentowane.

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź