Kiedy opłaty można zaliczyć do kosztów przychodu firmy?
Od niedawna można spotkać się z sytuacją, gdy podatnik chce zaliczyć poniesione wydatki do kosztów przychodu, jednak nie posiada stosownych dokumentów. Przykładem może być wynajem pomieszczenia i regulowanie wszelkich dodatkowych świadczeń. Problem może wyniknąć, kiedy posiadacz miejsca domaga się, żeby faktury były wystawione na jego dane identyfikacyjne.
Wszelkie wydatki muszą być udokumentowane w protokołach kasowych przedsiębiorstwa. Regulując faktury i tworząc rejestr możemy przed organami skarbowymi udowodnić nakłady pieniężne. Organy podatkowe niejednokrotnie nie uznają innych dokumentów potwierdzających wszelkie koszty. W takiej sytuacji można zwrócić się z prośbą do sądu o wyjaśnienie danej sprawy.
W ostatnich latach ukazało się wiele spraw sądowych odnoszących się do powyższej kwestii. Sądy za każdym razem uznawały inne dokumenty dowodzące poniesionych nakładów pieniężnych i umożliwiały włączenie poniesionych wydatków do kosztów uzyskania przychodów.
Należy jednak mieć na uwadze poglądy instytucji podatkowych, które wielokrotnie komplikują rozliczanie się. Są to bowiem podmioty, które dokładnie przestrzegają określonych reguł. Wtedy trzeba się dokładnie zastanowić czy warto rozpoczynać z nimi konflikt.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Jak obliczyć listę płac?
Każda szanująca się działalność gospodarcza ma wykwalifikowanych księgowych, którzy zajmują się stroną formalną. Niejednokrotnie ilość nowych ustaw jest tak duża, że sam przedsiębiorca we wszystkim się nie orientuje i nie
Ile wyniesie ryczałt samochodowy w 2013 roku?
Kiedy pracownik używa samochód do szybszego spełniania swoich powinności może uzyskiwać ryczałt samochodowy. Prawo jasno systematyzuje sytuacje, w których pracodawca jest do tego zobligowany. Najpierw warto uściślić czym w w
Ile wynosi składka wypadkowa w 2013 roku?
Każdy pracodawca musi przekazywać obowiązkowe składki ubezpieczeniowe za swoich podwładnych (emerytalne, zdrowotne, itd.). W przypadku ubezpieczenia wypadkowego przełożony pomija pracowników, którzy znajdują się na urlopie macierzyńskim lub wychowawczym. Metody obliczania
Jak w koszty firmy wliczyć wydatki na mieszkanie?
Przy prowadzeniu przedsiębiorstwa w miejscu zamieszkania część jego przestrzeni może być przeznaczona na siedzibę firmy. Takie działanie umożliwia zaliczenie części kosztów ponoszonych na nieruchomość w koszty podatkowe przedsiębiorstwa. Jeżeli miejsce
Obiad w restauracji nie jest kosztem uzyskania przychodów
Spółka w ramach zdobycia klientów organizuje zebranie w restauracji aby porozmawiania na temat kwestii finansowych. Wydatki na poczęstunek ponosi organizator spotkania, czyli firma, która wpisuje do ewidencji wszystkie wydatki. Posiłek
Firma w mieszkaniu – zwiększenie zysku przez amortyzację
Spora grupa przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie działalności gospodarczej we własnym mieszkaniu. Takie rozwiązanie ma swoje liczne plusy, m.in. brak konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z wynajmowaniem lokalu, możliwość prowadzenia
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post