Warunki uzyskania certyfikatu księgowego
Założenie biura rachunkowego wymaga wykonania wielu wymagań i formalności. Aby móc prawnie zajmować się usługowym prowadzeniem ksiąg rachunkowych należy otrzymać stosowne pozwolenie.
Dokumentem, który pozwala na prowadzenie księgowości innych osób jest licencja Ministra Finansów. Regulacje ustawy o rachunkowości precyzyjnie formułują wymagania, na które napotyka się osoba ubiegająca się o nią. Licencję można uzyskać na kilka sposobów. Do usługowego prowadzenia księgowości uprawnia certyfikat księgowego. Można go dostać spełniając jeden z następujących kryteriów:
– trzyletnia praktyka w księgowości lub uzyskanie wykształcenia wyższego magisterskiego na kierunku rachunkowość,
– trzyletnia praktyka w obszarze księgowości lub posiadanie wykształcenia wyższego magisterskiego na kierunku innym niż rachunkowość oraz ukończenie studiów podyplomowych z zakresu rachunkowości,
– dwuletnia praktyka w księgowości i wykształcenia co najmniej na poziomie szkoły średniej oraz zaliczenie z wynikiem pozytywnym egzaminu sprawdzającego kwalifikacje osób ubiegających się o certyfikat księgowego.
Zatem, aby otworzyć biuro rachunkowe, konieczne jest otrzymanie licencji Ministra Finansów lub przyjęcie pracownika, który takową posiada. Jeżeli przedsiębiorca nie ma licencji może prowadzić biuro rachunkowe i zapewnić świadczenie usług księgowych przez osobę posiadającą certyfikat księgowego.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Jak wybrać biuro rachunkowe?
Co zrobić, by koszty obsługi księgowej zmienić w udaną inwestycję? Sprecyzuj swoje oczekiwania i wybierz tych, którzy oferują Ci jeszcze więcej. Gwarancja jakości i bezpieczeństwa Od 10 sierpnia 2014r. biura
Faktury zaliczkowe – zasady wystawiania i rozliczania
Pewną trudność sprawia przedsiębiorcom rozliczanie wpłat zaliczkowych na poczet dostaw towarów lub usług, które odbędą się w przyszłości. W jaki sposób dokumentować wpłaty zaliczek, kiedy regulować zobowiązania z fiskusem i
Jak powinny się ubezpieczać biura rachunkowe?
Dowolne biuro rachunkowe, które pragnie oferować własne usługi, powinno zawrzeć umowę ubezpieczeniową. Będzie stanowiła ochronę i wsparcie na wypadek szkód i krzywd wyrządzonych w ramach prowadzonej działalności. Dodatkowo okaże się
Faktura korygująca a nota korygująca – czym się różnią?
Dla większości firm odróżnienie faktury korygującej od noty korygującej jest bardzo trudne. Jednak w 2014 roku wprowadzone zostaną nowe rozporządzenia, które od razu zastąpią prawo sprzed 2 lat. O czym
Czy biura rachunkowe się mylą?
Podstawowym obowiązkiem biura rachunkowego jest prowadzenie księgowości i dokumentacji firm, które we własnym zakresie nie mogą kompletować i uzupełniać dokumentacji. Przyczyn zlecania tej czynności jest kilka. Przede wszystkim brak specjalistycznej
Program pit i załączniki do deklaracji podatkowych
Podatnicy rozliczający pity roczne często wypełniają oprócz podstawowego druku dodatkowo różne załączniki. Program pit umożliwia wypełnienie wszystkich wymaganych załączników. Formularze załączników pomoże wybrać i wypełnić program pit. Najczęściej stosowane załączniki
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post