Jak spółka powinna zbierać dokumenty potwierdzające przychody?

Jak spółka powinna zbierać dokumenty potwierdzające przychody?

Spółki kapitałowe (w tym spółka z o.o.) są objęte podatkiem dochodowym CIT. W związku z tym wszystkie zyski i straty powinny być rzetelnie księgowane, a koszty uzyskania przychodu właściwie dokumentowane. Jak prawidłowo zbierać dokumenty, żeby nie bać się ewentualnej kontroli? O czym pamiętać?

Każdy przedsiębiorca, który kieruje odrębną firmę musi znać przepisy o prawie rachunkowym i gromadzić wszystkie najważniejsze druki. Chodzi przede wszystkim o faktury VAT, noty, umowy, wyciągi bankowe, rachunki, weksle, przelewy, czeki, protokoły, rozliczenia czy delegacje.

należy pamiętać, że każdy z opisanych wcześniej dokumentów powinien zawierać niezbędne informacje (np. przedmiot oraz strony transakcji, nr faktury, datę dokonania zakupu/sprzedaży, wartość brutto i netto, podpisy oraz omówienie zdarzenia gospodarczego) i dane firmy.

Reasumując, można powiedzieć, że dopełnienie kwestii formalnych jest prawnym zadaniem każdego podatnika. Wszelkie uchybienia w tym zakresie są traktowane jako wykroczenie, a w działaniach na większa skalę jako przestępstwo. Zatem zastosowano właściwe do popełnionego czynu kary (finansowe lub ograniczenia wolności).

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Jakie ulgi podatkowe dla właściciela firmy?
Next Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej – podstawowe obowiązki

Może to Ci się spodoba

Koszty 0 Comments

Czym są koszty uzyskania przychodu?

Koszty uzyskania przychodu to nic innego, jak koszty (nakłady) poniesione na osiągnięcie konkretnej korzyści. Innymi słowy nakłady włożone w osiągniecie wyznaczonego celu. Podatek od zysku przedsiębiorstwa nazywany jest podatkiem dochodowym.

Koszty 0 Comments

Kiedy można zmienić stawkę amortyzacyjną?

Możliwość wprowadzenia zmian do pierwotnych warunków amortyzacji dla przedsiębiorców jest bardzo rygorystycznie traktowane przez przepisy o amortyzacji. Regulacje prawne zawarte w ustawie o CIT oraz PIT, przewidują możliwość obniżania lub

Koszty 0 Comments

Włączenie mieszkania do majątku firmy – korzyści i ryzyko

Wizja zwiększenia kosztów firmy o amortyzację mieszkania i wydatki na media jest niezwykle kusząca dla przedsiębiorców, którzy swoją działalność prowadzą we własnych czterech ścianach. Ale czy wszystko złoto, co się

Koszty 0 Comments

Jak określić wartość mieszkania do celów amortyzacji?

Biznesmeni, którzy zdecydowali się zaadaptować cześć swojego mieszkania na cele prowadzonej działalności gospodarczej, mogą odliczyć straty amortyzacji w ramach prowadzonej działalności. Decydując się na taki czyn, należy w początkowej fazie:

Koszty 0 Comments

Czym jest amortyzacja jednorazowa?

Na amortyzację jednorazową mogą liczyć mniejsi przedsiębiorcy oraz ci, którzy odpisy amortyzacyjne poczynili w roku rozpoczęcia działania firmy. Jakie są szczegóły korzystania z tego typu rozwiązania? Dlaczego warto się na

Koszty 1Comments

Czym charakteryzuje się opłata targowa?

Podstawowym źródłem dochodu każdej gminy są opłaty lokalne oraz podatki. Wśród nich jest opłata targowa. Funkcjonuje w odniesieniu do sprzedaży na targowiskach oraz podobnych stoiskach handlowych. Kogo dotyczy opłata targowa

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź