Jak określić wartość mieszkania do celów amortyzacji?

Jak określić wartość mieszkania do celów amortyzacji?

Biznesmeni, którzy zdecydowali się zaadaptować cześć swojego mieszkania na cele prowadzonej działalności gospodarczej, mogą odliczyć straty amortyzacji w ramach prowadzonej działalności.

Decydując się na taki czyn, należy w początkowej fazie:

– określić wartość całej nieruchomości,

– oznaczyć rodzaj i wysokość amortyzacji,

– określić terminy odprowadzeń z tytułu użytkowania.

W poniższym tekście skupimy się na zagadnieniu podania wartości domu. Istnieje kilka wariantów przeprowadzania takiej wyceny.

Pierwszą i zarazem najprostszą metodą jest dokonanie iloczynu metrów kwadratowych domu przez kwotę 988 złoty. Jest to dość zakłamany wynik, ponieważ kwota powierzchni pomieszczeń gospodarczych się zmienia w każdym okresie.

Wartością domu jest także cena nabycia. Przy tym założeniu należy uwzględnić dodatkowo istniejące koszty notarialne z tytułu prawa oraz inne koszty powstałe w trakcie eksploatacji, czyli: remonty, modernizacje, zmianę wystroju.

Jeszcze jednym znanym sposobem określenia ceny nieruchomości jest zidentyfikowanie jej w kosztach powstania. Ten sposób jest najczęściej wykorzystywany podczas budowy domu, gdzie kosztami są materiały budowlane, najęcie fachowców i inne tego rodzaju.

Potwierdzenie realnej wartości nieruchomości dla celów firmowych jest dość ważne, ponieważ na podstawie owej wyceny określamy wartość sumy do amortyzacji.

Ewelina Uroda
www.biznesgazeta.pl

Previous W jaki sposób bezrobotne osoby starsze mogą korzystać informacji zawodowej?
Next Sprawiedliwość to podstawa działania pracodawcy

Może to Ci się spodoba

Wydatki na psa – ochroniarza jako koszty uzyskania przychodu

Gdy przedsiębiorca „zatrudni” psa do ochrony firmy, może odliczyć wydatki poniesione na utrzymanie zwierzęcia od dochodu. Jako koszty uzyskania przychodu można zakwalifikować wydatki poniesione nie tylko na wyżywienie, ale też

Koszty 1Comments

Czym charakteryzuje się opłata targowa?

Podstawowym źródłem dochodu każdej gminy są opłaty lokalne oraz podatki. Wśród nich jest opłata targowa. Funkcjonuje w odniesieniu do sprzedaży na targowiskach oraz podobnych stoiskach handlowych. Kogo dotyczy opłata targowa

Koszty 0 Comments

Jak w koszty firmy wliczyć wydatki na mieszkanie?

Przy prowadzeniu przedsiębiorstwa w miejscu zamieszkania część jego przestrzeni może być przeznaczona na siedzibę firmy. Takie działanie umożliwia zaliczenie części kosztów ponoszonych na nieruchomość w koszty podatkowe przedsiębiorstwa. Jeżeli miejsce

Mała firma 5 komentarzy

Firma w mieszkaniu – zwiększenie zysku przez amortyzację

Spora grupa przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie działalności gospodarczej we własnym mieszkaniu. Takie rozwiązanie ma swoje liczne plusy, m.in. brak konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z wynajmowaniem lokalu, możliwość prowadzenia

Koszty 0 Comments

Kiedy opłaty można zaliczyć do kosztów przychodu firmy?

Od niedawna można spotkać się z sytuacją, gdy podatnik chce zaliczyć poniesione wydatki do kosztów przychodu, jednak nie posiada stosownych dokumentów. Przykładem może być wynajem pomieszczenia i regulowanie wszelkich dodatkowych

Koszty 0 Comments

Ile wynosi składka wypadkowa w 2013 roku?

Każdy pracodawca musi przekazywać obowiązkowe składki ubezpieczeniowe za swoich podwładnych (emerytalne, zdrowotne, itd.). W przypadku ubezpieczenia wypadkowego przełożony pomija pracowników, którzy znajdują się na urlopie macierzyńskim lub wychowawczym. Metody obliczania

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź