Kiedy pracodawca musi przesunąć urlop?
Każdy podwładny przyjęty na podstawie umowy o pracę ma prawo do odbycia urlopu wypoczynkowego. Jego długość zależy od liczby przepracowanych miesięcy lub lat. Czy istnieje opcja przesunięcia urlopu? Kto ma pozwolenie i w jakich sytuacjach?
Według obecnie obowiązującego prawa podwładny może składać wniosek o zmianę terminu przydzielonego urlopu. Aby jednak otrzymać odpowiedź twierdzącą prośba musi być właściwie uargumentowana. Jednak trzeba wiedzieć, że wniosek może być przekazywany w chwili, gdy plany urlopowe zostały już przygotowane i weszły w życie.
Przyczyn przesunięcia urlopu wypoczynkowego może przynajmniej kilka. W pierwszej kolejności choroba, odbywanie służby wojskowej lub urlop macierzyński, klęska żywiołowa, śmierć bliskiego członka rodziny (rodzic, dziecko, małżonek).
Jeśli przełożony zgodzi się na inny termin powinien wybrać z zatrudnionym nową datę odbywania urlopu. Jednak trzeba wiedzieć, że maksymalnie do końca pierwszego kwartału następnego roku.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Jak wygląda kontrola Zakładu Ubezpieczeń Społecznych?
Zgodnie z funkcjonującym prawem ZUS może kontrolować działalności gospodarczych. Zazwyczaj chodzi o uiszczanie płatności i składek do budżetu państwa. Jak wyglądają czynności kontrolne? Na jakich warunkach wybiera się konkretne przedsiębiorstwa?
Jak prowadzić spotkania biznesowe?
Każde zwołane zebranie ma za zadanie określenie jakiegoś celu. Najczęściej spotkania odbywające się w firmach mają charakter informacyjny. Jak przeprowadzić takie zebranie, by w jak najkrótszym czasie przekazać niezbędne informacje,
Jak wygląda rekrutacja oczami przełożonego?
Procedura rekrutacyjna to bardzo napięty czas dla aplikującego, ale także pracodawcy. Poszukiwania rzetelnego i profesjonalnego pracownika naprawdę trudne. Aby znaleźć wykwalifikowanego i doświadczonego specjalisty trzeba przeprowadzać rozmowę nawet kilka razy.
Czym jest kontrakt menedżerski?
Kontrakt menedżerski to umowa tak zwanego rzetelnego działania, funkcjonująca na podobnych regułach co standardowa umowa zlecenie. W obszarze kontraktu menedżerskiego istotne jest to, że jego przestrzegania nie reguluje Kodeks Cywilny.
Czy można zawiesić swoją firmę?
Każdy przedsiębiorca, który posiada małą firmę może podjąć decyzję o zawieszeniu działalności. Musi jednak pamiętać o kilku podstawowych sprawach podczas podejmowania decyzji. Co musi wiedzieć właściciel zanim zawiesi funkcjonowanie firmy?
Działalność koncesjonowana – wady i zalety
Obecnie, szczególnie w branży handlowo-usługowej, do prowadzenia działalności trzeba uzyskać koncesję. Zazwyczaj wystarczy złożyć wniosek do wybranej instytucji państwowej z prośbą o przyznanie zgody, na przykład na sprzedaż napojów wysokoprocentowych.

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post