Jakich klientów muszą obsługiwać sprzedawcy?
Fundamentem działania firm handlowych lub usługowych są konsumenci, którzy chcą skorzystać z promocji. Okazuje się jednak, że współpraca nie zawsze kończy się zadowoleniem i przynosi oczekiwane efekty. Jakich klientów często spotykają przedsiębiorcy? Czy zawsze wszystko przebiega bez przeszkód?
Na początku należy wyjaśnić, że każdy klient zachowuje się inaczej. Od osobowości i nawyków zależy czy kontakt będzie udany. Tak naprawdę ciężko przygotować się na reakcje klienta oraz zrealizowanie usługi lub produktu z oczekiwaniami.
Można jednak przeprowadzić analizę zachowania oraz pojedynczych przypadków i sklasyfikować klientów na cztery zupełnie odmienne grupy: nieznajomi – konsumenci, którzy tylko jednorazowo korzystają z oferty firmy i więcej nie wrócą, motyle – osoby, które robią sporadyczne zakupy, aczkolwiek przynoszą duży zysk, prawdziwi przyjaciele – osoby, które nieustannie korzystają z oferty firmy, robią duże zakupy oraz systematycznie wracają, pąkle – klienci, którzy robią skromne zakupy, ale wciąż powracają.
Najbardziej oczekiwane są dwie ostatnie grupy, ponieważ gwarantują stałą współpracę, ciągły kontakt i wysoki zysk.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Kto może zlikwidować kasę fiskalną?
Zdarzają się przypadki, że przedsiębiorca podejmując samodzielnie decyzję lub w wyniku okoliczności, które tego od niego wymagają, zmienia profil prowadzonej działalności gospodarczej. Taka decyzja często powiązana jest ze zmianą potencjalnej
Czy przedsiębiorcy powinni stosować multisourcing?
Kłopoty ekonomiczne sprawiają, że przedsiębiorcy poszukują nowych sposobów na generowanie zysków. Okazuje się bowiem, że utrzymywanie nieprzerwanych kontaktów tylko z jednym kontrahentem przestaje być opłacalne. Czy w związku z tym
Pożyczka gotówkowa na rozwój firmy
Własny foodtruck z hiszpańskimi tapas. Mała kwiaciarnia w kamienicy. Prywatne przedszkole, zakład stolarski, warsztat dronów. Każdy pomysł na biznes ma szansę na sukces. Ale realizacja każdego biznesplanu wymaga nakładów finansowych.
Czy każde przedsiębiorstwo musi mieć rachunek bankowy?
Jednym z ważniejszych powinności młodego przedsiębiorcy jest otwarcie rachunku bankowego dla firmy. To naprawdę komfortowe wyjście, które pomoże świadomie gospodarować środkami i planować najbliższe wydatki. Jak otworzyć rachunek w banku
Jaką umowę podpisać wysyłając pracownika na kurs?
Pracobiorcy biorący udział w szkoleniach mających na celu podwyższenie ich doświadczenia, mogą wystąpić o dodatkowe środki ze strony właściciela zakładu pracy. Usługodawca powinien bezwarunkowo ustosunkowywać się do takich wniosków, ponieważ
Nagroda jubilerska – jaki podatek?
Jedną z form opłacania zatrudnionego jest przyznawanie nagród jubilerskich. Ich koszt uzależniony jest od zasobności portfela oraz okazji. Jak podwładny powinien odbierać tego typu podarunki? Czy trzeba odprowadzić składkę ubezpieczeniową?
3 komentarze
Deto
03 września, 20:54Haiti
09 września, 21:56Makro
11 września, 19:41