Jakich klientów muszą obsługiwać sprzedawcy?

Jakich klientów muszą obsługiwać sprzedawcy?

Fundamentem działania firm handlowych lub usługowych są konsumenci, którzy chcą skorzystać z promocji. Okazuje się jednak, że współpraca nie zawsze kończy się zadowoleniem i przynosi oczekiwane efekty. Jakich klientów często spotykają przedsiębiorcy? Czy zawsze wszystko przebiega bez przeszkód?

Na początku należy wyjaśnić, że każdy klient zachowuje się inaczej. Od osobowości i nawyków zależy czy kontakt będzie udany. Tak naprawdę ciężko przygotować się na reakcje klienta oraz zrealizowanie usługi lub produktu z oczekiwaniami.

Można jednak przeprowadzić analizę zachowania oraz pojedynczych przypadków i sklasyfikować klientów na cztery zupełnie odmienne grupy: nieznajomi – konsumenci, którzy tylko jednorazowo korzystają z oferty firmy i więcej nie wrócą, motyle – osoby, które robią sporadyczne zakupy, aczkolwiek przynoszą duży zysk, prawdziwi przyjaciele – osoby, które nieustannie korzystają z oferty firmy, robią duże zakupy oraz systematycznie wracają, pąkle – klienci, którzy robią skromne zakupy, ale wciąż powracają.

Najbardziej oczekiwane są dwie ostatnie grupy, ponieważ gwarantują stałą współpracę, ciągły kontakt i wysoki zysk.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Czy atmosfera działa na podwładnych?
Next Czym charakteryzuje się spółka komandytowa?

Może to Ci się spodoba

Mała firma 1Comments

Czy telemarketing jest skuteczny?

W zasadzie każdy czynny zawodowo i towarzysko człowiek ma własny telefon. To idealna okazja do organizowania działań telemarketingowych. Dają gwarancję, że reklama dotrze do odbiorcy i w zazwyczaj zostanie odebrana

Mała firma 0 Comments

Jak wybrać dobre biuro rachunkowe?

Wybór dobrego biura rachunkowego ułatwi nam zarządzanie firmą i przyczyni się do obniżenia stresu wywołanego obawą o ewentualne niezawinione przez nas błędy. Jak jednak dokonać go, aby nie żałować podjętej

Mała firma 0 Comments

Czy wiara może wspomagać w prowadzeniu biznesu?

Biznes polega na radzeniu sobie z sukcesami i porażkami. W biznesie niejednokrotnie człowiek jest sam i jeśli ma kogoś, kogo może o coś poprosić, łatwiej jest mu pozbyć się trudności.

Mała firma 0 Comments

Jaki zakres obejmuje ustawa umorzeniowa?

W ubiegłym roku sejm zatwierdził tzw. ustawę umorzeniową mającą na celu zagwarantowanie polskim przedsiębiorcom prawa do abolicji kosztów ZUS za okres 1999- 2009. Projekt przytoczonej ustawy został zgłoszony w marcu

Dług w wyniku nieściągalnych należności – jak nie wpaść w błędne koło zadłużenia?

Prowadząc własną działalność gospodarczą bardzo łatwo stać się ogniwem w łańcuchu zadłużenia. Czasem słyszy się tłumaczenia dłużników, że nie są w stanie uregulować własnych zobowiązań, gdyż nie mogą ściągnąć należności

Mała firma 0 Comments

Dlaczego stosuje się controlling?

Większe firmy i korporacje stawiają sobie ambitne cele, które muszą zostać zrealizowane w określonym czasie. Aby ocena na koniec roku została przygotowana sprawiedliwie i obiektywnie wprowadza się tzw. controlling. Czym

3 komentarze

  1. Deto
    03 września, 20:54 Reply
    Ważne żeby obsługa była na prawdziwie profesjonalnym poziomie a sprzedawcy posiadali dobrą wiedze asortymentowa a nie osoby z łapanki których pracodawca zatrudnia za parę groszy
  2. Haiti
    09 września, 21:56 Reply
    Nieważne w jakiej branży jest się sprzedawcą, ważne aby pozostawić po sobie dobre wrażenie a klient zawsze wróci
  3. Makro
    11 września, 19:41 Reply
    Klienci to tez ludzie więc bywają różni ;) Mając duże doświadczenia w kontaktach z klientami mogę zdecydowanie stwierdzić, że tych problemowych nie jest aż tak wielu jak może się wydawac

Zostaw odpowiedź