Jakich klientów muszą obsługiwać sprzedawcy?

Jakich klientów muszą obsługiwać sprzedawcy?

Fundamentem działania firm handlowych lub usługowych są konsumenci, którzy chcą skorzystać z promocji. Okazuje się jednak, że współpraca nie zawsze kończy się zadowoleniem i przynosi oczekiwane efekty. Jakich klientów często spotykają przedsiębiorcy? Czy zawsze wszystko przebiega bez przeszkód?

Na początku należy wyjaśnić, że każdy klient zachowuje się inaczej. Od osobowości i nawyków zależy czy kontakt będzie udany. Tak naprawdę ciężko przygotować się na reakcje klienta oraz zrealizowanie usługi lub produktu z oczekiwaniami.

Można jednak przeprowadzić analizę zachowania oraz pojedynczych przypadków i sklasyfikować klientów na cztery zupełnie odmienne grupy: nieznajomi – konsumenci, którzy tylko jednorazowo korzystają z oferty firmy i więcej nie wrócą, motyle – osoby, które robią sporadyczne zakupy, aczkolwiek przynoszą duży zysk, prawdziwi przyjaciele – osoby, które nieustannie korzystają z oferty firmy, robią duże zakupy oraz systematycznie wracają, pąkle – klienci, którzy robią skromne zakupy, ale wciąż powracają.

Najbardziej oczekiwane są dwie ostatnie grupy, ponieważ gwarantują stałą współpracę, ciągły kontakt i wysoki zysk.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Czy atmosfera działa na podwładnych?
Next Czym charakteryzuje się spółka komandytowa?

Może to Ci się spodoba

Mała firma 0 Comments

US pomaga małym firmom

Większość przedsiębiorców traktuje Urząd Skarbowy jako niechciana konieczność. Okazuje się, że instytucja ta stara się ocieplać swój wizerunek i proponuje małym firmom kredyty na korzystnych warunkach. Kto może ubiegać się

Mała firma 2 komentarze

Czy podwładny może porzucić pracę?

W zgodzie z prawem zatrudniony na podstawie umowy o pracę, który nie ma ochoty kontynuować współpracy, powinien złożyć wypowiedzenie i przeczekać umowny czas. Bywają jednak sytuacje, w których podwładny porzuca

Mała firma 0 Comments

Które czynności nie są objęte podatkiem VAT?

Podatek VAT, inaczej mówiąc podatek od towarów i usług, jest najbardziej popularny wśród polskich właścicieli firm. Przepisy opisują sytuacje, w których trzeba przyjąć opodatkowanie oraz kiedy można uniknąć dodatkowych płatności.

Mała firma 0 Comments

Zwroty połowy wartości kas fiskalnych

Używanie kas rejestrujących to konieczność każdego podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą. Istnieje jednak możliwość zdobycia ulgi podatkowej z tytułu nabycia owego urządzenia. Odliczyć od podatku można 50% całej ceny netto kupionej

Mała firma 0 Comments

Czy kasa fiskalna musi zostać specjalnie zaprogramowana?

Każdy właściciel, który prowadzi działalność usługową lub handlową musi posiadać kasę fiskalną. Dodatkowo trzeba właściwie wprowadzić wszystkie opcje, w tym również nazwy towarów. Jak zatem zaprogramować kasę, żeby firma działała

Systemy zabezpieczeń dla firm – co wybrać, by zapewnić najlepszą ochronę?

Budynek przedsiębiorstwa to miejsce, w którym przechowuje się ważne dokumenty, pieniądze, sprzęty. W przypadku pożaru, włamania, czy innego niespodziewanego zdarzenia, poniesione straty mogą być ogromne, a niektóre wręcz nie do

3 komentarze

  1. Deto
    03 września, 20:54 Reply
    Ważne żeby obsługa była na prawdziwie profesjonalnym poziomie a sprzedawcy posiadali dobrą wiedze asortymentowa a nie osoby z łapanki których pracodawca zatrudnia za parę groszy
  2. Haiti
    09 września, 21:56 Reply
    Nieważne w jakiej branży jest się sprzedawcą, ważne aby pozostawić po sobie dobre wrażenie a klient zawsze wróci
  3. Makro
    11 września, 19:41 Reply
    Klienci to tez ludzie więc bywają różni ;) Mając duże doświadczenia w kontaktach z klientami mogę zdecydowanie stwierdzić, że tych problemowych nie jest aż tak wielu jak może się wydawac

Zostaw odpowiedź