Jakich klientów muszą obsługiwać sprzedawcy?

Jakich klientów muszą obsługiwać sprzedawcy?

Fundamentem działania firm handlowych lub usługowych są konsumenci, którzy chcą skorzystać z promocji. Okazuje się jednak, że współpraca nie zawsze kończy się zadowoleniem i przynosi oczekiwane efekty. Jakich klientów często spotykają przedsiębiorcy? Czy zawsze wszystko przebiega bez przeszkód?

Na początku należy wyjaśnić, że każdy klient zachowuje się inaczej. Od osobowości i nawyków zależy czy kontakt będzie udany. Tak naprawdę ciężko przygotować się na reakcje klienta oraz zrealizowanie usługi lub produktu z oczekiwaniami.

Można jednak przeprowadzić analizę zachowania oraz pojedynczych przypadków i sklasyfikować klientów na cztery zupełnie odmienne grupy: nieznajomi – konsumenci, którzy tylko jednorazowo korzystają z oferty firmy i więcej nie wrócą, motyle – osoby, które robią sporadyczne zakupy, aczkolwiek przynoszą duży zysk, prawdziwi przyjaciele – osoby, które nieustannie korzystają z oferty firmy, robią duże zakupy oraz systematycznie wracają, pąkle – klienci, którzy robią skromne zakupy, ale wciąż powracają.

Najbardziej oczekiwane są dwie ostatnie grupy, ponieważ gwarantują stałą współpracę, ciągły kontakt i wysoki zysk.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Czy atmosfera działa na podwładnych?
Next Czym charakteryzuje się spółka komandytowa?

Może to Ci się spodoba

Mała firma 0 Comments

Kiedy pracodawca wyśle pracownika na szkolenie?

Właściciele firm chętnie wysyłają pracowników na kursy w celu podwyższenia ich kwalifikacji zawodowych. Pracobiorca zobowiązuje się natomiast pozostawać w dyspozycji przez czas trwania umowy o pracę. Co jeśli pracownik nie

Mała firma 0 Comments

Jaki zakres obejmuje ustawa umorzeniowa?

W ubiegłym roku sejm zatwierdził tzw. ustawę umorzeniową mającą na celu zagwarantowanie polskim przedsiębiorcom prawa do abolicji kosztów ZUS za okres 1999- 2009. Projekt przytoczonej ustawy został zgłoszony w marcu

Biuro rachunkowe 0 Comments

E-faktury muszą spełniać określone wymagania

Coraz powszechniejsze staje się dokumentowanie transakcji za pomocą e-faktur. Wystawianie faktur elektronicznych ma szereg zalet. Stosowne oprogramowanie komputerowe  umożliwia korzystanie z baz zbierających dane kontrahentów i sprzedawanych towarów oraz usług.

Mała firma 0 Comments

Kiedy pracodawca musi przesunąć urlop?

Każdy podwładny przyjęty na podstawie umowy o pracę ma prawo do odbycia urlopu wypoczynkowego. Jego długość zależy od liczby przepracowanych miesięcy lub lat. Czy istnieje opcja przesunięcia urlopu? Kto ma

Mała firma 0 Comments

Zwroty połowy wartości kas fiskalnych

Używanie kas rejestrujących to konieczność każdego podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą. Istnieje jednak możliwość zdobycia ulgi podatkowej z tytułu nabycia owego urządzenia. Odliczyć od podatku można 50% całej ceny netto kupionej

Mała firma 0 Comments

W jaki sposób bezrobotne osoby starsze mogą korzystać informacji zawodowej?

Obecnie poradnictwo i doradztwo zawodowe stają się coraz bardziej powszechne. Taka pomoc w procesie poszukiwania pracy opiera się na badaniu potencjału zawodowego, sprawdzenia preferencji zawodowych, konsultacji w temacie przygotowania dokumentów

3 komentarze

  1. Deto
    03 września, 20:54 Reply
    Ważne żeby obsługa była na prawdziwie profesjonalnym poziomie a sprzedawcy posiadali dobrą wiedze asortymentowa a nie osoby z łapanki których pracodawca zatrudnia za parę groszy
  2. Haiti
    09 września, 21:56 Reply
    Nieważne w jakiej branży jest się sprzedawcą, ważne aby pozostawić po sobie dobre wrażenie a klient zawsze wróci
  3. Makro
    11 września, 19:41 Reply
    Klienci to tez ludzie więc bywają różni ;) Mając duże doświadczenia w kontaktach z klientami mogę zdecydowanie stwierdzić, że tych problemowych nie jest aż tak wielu jak może się wydawac

Zostaw odpowiedź