Jakich klientów muszą obsługiwać sprzedawcy?

Jakich klientów muszą obsługiwać sprzedawcy?

Fundamentem działania firm handlowych lub usługowych są konsumenci, którzy chcą skorzystać z promocji. Okazuje się jednak, że współpraca nie zawsze kończy się zadowoleniem i przynosi oczekiwane efekty. Jakich klientów często spotykają przedsiębiorcy? Czy zawsze wszystko przebiega bez przeszkód?

Na początku należy wyjaśnić, że każdy klient zachowuje się inaczej. Od osobowości i nawyków zależy czy kontakt będzie udany. Tak naprawdę ciężko przygotować się na reakcje klienta oraz zrealizowanie usługi lub produktu z oczekiwaniami.

Można jednak przeprowadzić analizę zachowania oraz pojedynczych przypadków i sklasyfikować klientów na cztery zupełnie odmienne grupy: nieznajomi – konsumenci, którzy tylko jednorazowo korzystają z oferty firmy i więcej nie wrócą, motyle – osoby, które robią sporadyczne zakupy, aczkolwiek przynoszą duży zysk, prawdziwi przyjaciele – osoby, które nieustannie korzystają z oferty firmy, robią duże zakupy oraz systematycznie wracają, pąkle – klienci, którzy robią skromne zakupy, ale wciąż powracają.

Najbardziej oczekiwane są dwie ostatnie grupy, ponieważ gwarantują stałą współpracę, ciągły kontakt i wysoki zysk.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Czy atmosfera działa na podwładnych?
Next Czym charakteryzuje się spółka komandytowa?

Może to Ci się spodoba

Mała firma 0 Comments

Które przedsiębiorstwa zdobywają zaufanie konsumentów?

W chwili rozwoju najnowszych technologii i techniki zwiększają się oczekiwania klientów w stosunku do firm działających na rynkach gospodarczych. Dziś nie wystarczy słowna deklaracja właściciela o skrupulatnym działaniu. Konsumenci chcą

Mała firma 0 Comments

Kto będzie płacił za funkcjonowanie Rzecznika Praw Przedsiębiorcy?

Z powszechnych analiz wynika, iż ponad 70% krajowych biznesmenów chciałoby, aby w Polsce działał Rzecznik Praw Przedsiębiorców. Urzędnik taki miałby likwidować wątpliwości aktywnych firm z państwem oraz służyć im pomocą

Mała firma 1Comments

Czy przedsiębiorcy zarabiają dużo?

Wielu podwładnych dużych firm i korporacji prognozuje założenie własnej działalności gospodarczej. Powodów takiego planu zawodowego jest kilka. Aczkolwiek zazwyczaj najbardziej ceniona jest niezależność decyzyjna i materialna. Ile zarabia zwykły przedsiębiorca?

Mała firma 0 Comments

Czy rodzinna firma się opłaca?

Rodzinny biznes to duże przedsięwzięcie, ale także ogromna wygoda. Współpraca ze sprawdzonymi osobami daje przekonanie, że każdy pracownik będzie działał na korzyść interesów i przyjmie spokojnie ewentualne problemy finansowe lub

Mała firma 0 Comments

Aktualizacja przepisów podatkowych

Coraz częściej można dostrzec działania Trybunału Konstytucyjnego w rozpatrywaniu zażaleń. Pośród nich występują także reklamacje na normy podatkowe. Efektem tego powiększa się ilość werdyktów, w jakich orzeka się rozbieżność danych

Dlaczego warto założyć agencję turystyczną?

Kryzys gospodarczy wpłynął na wiele przedsiębiorstw w Polsce i na świecie. Niektóre mają poważne problemy finansowe, inne całkiem nieźle prosperują. Na razie bez żadnych trudności działają agencje turystyczne, które cieszą

3 komentarze

  1. Deto
    03 września, 20:54 Reply
    Ważne żeby obsługa była na prawdziwie profesjonalnym poziomie a sprzedawcy posiadali dobrą wiedze asortymentowa a nie osoby z łapanki których pracodawca zatrudnia za parę groszy
  2. Haiti
    09 września, 21:56 Reply
    Nieważne w jakiej branży jest się sprzedawcą, ważne aby pozostawić po sobie dobre wrażenie a klient zawsze wróci
  3. Makro
    11 września, 19:41 Reply
    Klienci to tez ludzie więc bywają różni ;) Mając duże doświadczenia w kontaktach z klientami mogę zdecydowanie stwierdzić, że tych problemowych nie jest aż tak wielu jak może się wydawac

Zostaw odpowiedź