Jak oszczędzać na prądzie w firmie?

Jak oszczędzać na prądzie w firmie?

Koszty wykorzystywania energii elektrycznej podwyższane są od wielu lat i raczej tendencja ta się nie zmieni. Nie może zatem dziwić fakt, że wielu właścicieli szuka oszczędności i stara się obniżać opłaty za prąd. Jak właściciele muszą minimalizować zużycie energii? Jakie wytyczne przyniosą mniejsze rachunki?

Oszczędzanie należy rozpocząć od oceny, gdzie zużycie prądu jest największe. Chodzi o określenie przyczyn astronomicznych rachunków. Nie można również pomijać przypadków, w których pozornie nie da się znaleźć innego rozwiązania.

Dość często przedsiębiorcy wskazują serwerownie lub linie produkcyjne, urządzenia w biurze, sprzęty elektroniczne, ogrzewanie oraz oświetlenie pomieszczeń. Każdy z wymienionych przykładów ma różny wkład w ostateczną kwotę na rachunku, dlatego redukcji szukać trzeba wszędzie.

W związku z tym sprzęty biurowe powinny pozostawać włączony tylko wtedy, gdy pracują lub ktoś z nich korzysta. Istotne jest wyłączanie sprzętu na noc lub w momencie braku aktywności. Światło w pomieszczeniach powinno być dopasowane do charakteru pracy, a żarówki energooszczędne. Klimatyzację natomiast trzeba wyposażyć w termostat, a całą instalację w limity poboru.

Aby zmniejszyć opłaty eksploatacyjne trzeba przyjąć wiele zasad recyclingu i ekologii. Warto zatem szanować papier, segregować śmieci, mądrze gospodarować energią elektryczną oraz wodą. Zmiana dotychczasowych norm w przedsiębiorstwie może mieć wpływ na generowanie dużych oszczędności.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Jak wygląda leasingowanie gruntów?
Next Czy polskie firmy powinny kupować chińskie produkty?

Może to Ci się spodoba

Mała firma 1Comments

Czy można tanio reklamować swój biznes?

Każdy startujący lub początkujący przedsiębiorca nie ma wątpliwości, że reklama i marketing to nieodłączna część każdego interesu. Niestety jest to droga inwestycja, aczkolwiek zwykle przynosi pożądane efekty. Nie należy jednak

Mała firma 0 Comments

Czym są koszty uzyskania przychodu?

Poprawne określenie wydatków uzyskania przychodu ma duże znaczenie dla wypełnienia deklaracji podatkowej PIT indywidualnych podatników i CIT dla biznesmenów. Owe wydatki zmieniają wartość dochodu w danym roku rozliczeniowym i podają

Mała firma 0 Comments

Czym jest ryczałtowe opodatkowanie?

Ryczałtowe opodatkowanie oznacza, że przychodów nie łączy się z różnymi dochodami objętymi podatkiem na ogólnych wytycznych. Płatnik musi odjąć sumę słusznego podatku z wykonanej transakcji, a otrzymany podatek przetransferować na

Mała firma 0 Comments

Jak firma powinna ogłosić swoją upadłość?

W ostatnim czasie wiele przedsiębiorstw zauważa problemy finansowe. Zazwyczaj powodem jest kryzys gospodarczy i bezwzględna konkurencja. Trudności związane z zachowaniem stabilnej pozycji na rynku często kończą się tragicznie. Jak właściciel

Mała firma 0 Comments

Pięć kroków do optymalizacji procedur i pracy w magazynie

Magazyn do przechowywania zapasów stanowi nieodłączny element logistyki przedsiębiorstwa. Muszą panować w nim odpowiednie warunki do przechowywania towarów, a jego zagospodarowanie powinno umożliwiać szybkie wykonywanie zadań i to w bezpieczny

Mała firma 0 Comments

Właściwa treść e-maila dla systemu antyspamowego

Jeśli masowa wysyłka e-maili kończy się sporą liczbą zwrotów, zdecydowanie coś robisz nie tak. Co zrobić, żeby odbiorcy chętnie czytali maile? Czym zachęcić? Czym nie zrazić? Jak nie trafić do

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź