JAK WYBRAĆ DOBREGO OPERATORA TELEKOMUNIKACYJNEGO?

JAK WYBRAĆ DOBREGO OPERATORA TELEKOMUNIKACYJNEGO?

Każda firma wcześniej czy później staje przed problemem wyboru operatora telekomunikacyjnego. Operatorów jest bardzo wielu i każdy z nich oferuje inne pakiety usług, taryfy, atrakcyjne promocje na usługi telekomunikacyjne dla firm. Zarówno wielkie korporacje, jak i firmy zatrudniające kilka osób potrzebują łączności telefonicznej. Co ciekawe, z badań wynika, że wydatki na połączenia komórkowe przekraczają połowę budżetu przeznaczonego na łączność telefoniczną.

 140655945491380300

Gdzie szukać atrakcyjnych ofert telekomunikacyjnych?

Na chwilę obecną na rynku jest zatrzęsienie przeróżnych ofert – można w nich przebierać do woli. W przypadku operatorów telekomunikacyjnych, wystarczy wpisać odpowiednią frazę w okno wyszukiwarki internetowej i wyświetli nam się lista operatorów. A jak wybrać ofertę najkorzystniejszą dla nas?

Jeżeli chodzi o taryfy, to im więcej minut/ kart sim/ aparatów firma potrzebuje, tym niższą cenę może zaproponować operator. Dlatego najkorzystniejsze oferty otrzymują zazwyczaj największe firmy bądź korporacje. Jednak, przy dobrze dobranym pakiecie usług i korzystnym planie taryfowym, firma może sporo zaoszczędzić na usługach telekomunikacyjnych.

 

Co wyróżnia dobrego operatora?

Rzetelny operator powinien przedstawić nam przejrzyste oferty, bez zawiłości, niejasności i niespodzianek, a podane ceny powinny być cenami brutto. Dodatkowo w sektorze B2B i B2C, usługi mogą być dopasowane do potrzeb klienta biznesowego i uwzględniać potrzeby konkretnej firmy. Warto też przeanalizować, czego dokładnie firma potrzebuje – czy pracownicy częściej wykonują połączenia, czy częściej je odbierają. Jakie połączenia są realizowane – na telefony stacjonarne czy komórkowe? Może okazać się, że większość połączeń jest wykonywanych do jednego operatora – wtedy najkorzystniej byłoby podpisać umowę z tym operatorem i postawić na darmowe połączenia wewnątrz sieci.

Wybierając plan taryfowy trzeba zwrócić uwagę na liczbę darmowych minut w abonamencie i cenę za minutę połączenia poza abonamentem – może się okazać, że poza abonamentem ceny połączeń są znacznie droższe niż u konkurencyjnych operatorów. Kolejnym elementem jest wybór aparatów telefonicznych, zazwyczaj telefony są dostępne za przysłowiową złotówkę – ale abonament jest droższy, warto więc się zastanowić, co jest dla nas ważniejsze.

Dla operatorów ważna jest liczba aktywnych kart sim na które podpisujemy umowę – warto więc dokładnie określić, czy wszystkim pracownikom jest potrzebny służbowy telefon komórkowy. Dokonując wyboru, należy zapoznać się z wszystkimi dostępnymi ofertami, a także poprosić kilku wybranych operatorów o indywidualną ofertę, skrojoną na miarę naszej firmy oraz naszego zapotrzebowania. Warto także prześledzić wszystkie promocje dostępnie na rynku, z uwzględnieniem czasu obowiązywania umowy. U większości operatorów telekomunikacyjnych panuje zasada, że jeżeli podpisywana umowa ma dłuższy czas obowiązywania, tym cena pakietu usług jest niższa od standardowej.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Po co nam ubezpieczenie?
Next Frontem do światowego klienta

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Opłacalne stało się korzystanie z leasingu z wysoką wartością wykupu

Zarówno w przypadku kredytu, jak i leasingu coraz popularniejsze staje się pokrycie kosztów zakupu samochodu w oparciu o wysoką wartość wykupu. Taka operacja może obniżyć poziom miesięcznej raty za auto o nawet 70 proc. W

Wiadomości 0 Comments

Polskie miasta coraz bardziej smart. Inteligentne rozwiązania przekładają się na oszczędności i poprawiają bezpieczeństwo

Inteligentne rozwiązania z zakresu smart city pomagają samorządom znacznie obniżyć rachunki za prąd czy zmniejszyć straty wody w sieci wodociągowej nawet o 1/3. Poprawiają też komfort życia mieszkańców i poziom bezpieczeństwa, np. ograniczając liczbę

Wiadomości 0 Comments

Unia Europejska coraz bliżej zakazu geoblokowania

Jeszcze w tym roku Unia Europejska może ostatecznie przyjąć przepisy, które zakażą geoblokowania. Sprzedawcy i sklepy internetowe nie będą mogli już odmawiać wysłania towaru zagranicznym klientom ze względu na kraj ich pochodzenia. Ma

Wiadomości 0 Comments

Przedstawiciele ZPPHiU dalej prężnie działają dla swojej branży

Pandemia miała ogromny wpływ na sytuację gospodarczą na całym świecie. Osłabiła wiele branż, w tym między innymi handel oraz usługi. Ze względu na liczne ograniczenia i utrudnienia, sklepy i placówki

Wiadomości 0 Comments

Twitter to istotne źródło informacji dla 90 proc. polskich dziennikarzy

Dziennikarze w Polsce chętnie wykorzystują Twittera jako źródło informacji – wynika z badania „Komunikacja w 140 znakach”. Obserwują w tym medium społecznościowym również firmy i osoby odpowiedzialne za ich komunikację. Jednak zdaniem ponad 70 proc.

Wiadomości 0 Comments

Cyfrowa transformacja przynosi zyski

Ponad jedna piąta firm realizujących strategię cyfryzacji oczekuje jeszcze w tym roku ponad 10-proc. wzrostu przychodów. W przedsiębiorstwach, które nie wdrażają nowych technologii IT, odsetek ten jest dziesięciokrotnie niższy.Mimo to tylko 26

5 komentarzy

  1. Mati855
    03 września, 21:23 Reply
    Jeśli ktoś już ma określone usługi u jednego operatora to niech spróbuje ponegocjować z innym operatorem przejście do nich, oczywiście jeśli zaproponują dużo lepsza ofertę
  2. Anette
    03 września, 21:32 Reply
    Wiadomo, że dla operatora nowy klient jest dużo bardziej wartościowy niż taki wieloletni więc będą chcieli na wejściu zaproponować jak najkorzystniejsza ofertę aby ktoś do nich przeszedł z innej sieci :)
  3. Waldek
    11 września, 20:07 Reply
    Dobrego operatora jest bardzo ciężko znaleźć. Mnie na przykład denerwuje, gdy dany operator wydzwania do mnie po dziesięć razy i pyta, czy nie przejdę do nich. Za takie wydzwanianie na pewno nie.
  4. Halina
    15 września, 16:58 Reply
    Każda firma wcześniej czy później staje przed problemem wyboru operatora telekomunikacyjnego. Ale zanim to zrobi to niech przejrzy wszystkie możliwe oferty, żeby się nie naciąć.
  5. kapix
    24 września, 21:52 Reply
    Teraz każdy operator stara się zabłysnąć by zdobyć klienta. Jest ich coraz więcej, ale według mnie czasem oferty są bardzo słabe. Polecam dużo szukać i skorzystać z tej najlepszej.

Zostaw odpowiedź