JAK WYBRAĆ DOBREGO OPERATORA TELEKOMUNIKACYJNEGO?

JAK WYBRAĆ DOBREGO OPERATORA TELEKOMUNIKACYJNEGO?

Każda firma wcześniej czy później staje przed problemem wyboru operatora telekomunikacyjnego. Operatorów jest bardzo wielu i każdy z nich oferuje inne pakiety usług, taryfy, atrakcyjne promocje na usługi telekomunikacyjne dla firm. Zarówno wielkie korporacje, jak i firmy zatrudniające kilka osób potrzebują łączności telefonicznej. Co ciekawe, z badań wynika, że wydatki na połączenia komórkowe przekraczają połowę budżetu przeznaczonego na łączność telefoniczną.

 140655945491380300

Gdzie szukać atrakcyjnych ofert telekomunikacyjnych?

Na chwilę obecną na rynku jest zatrzęsienie przeróżnych ofert – można w nich przebierać do woli. W przypadku operatorów telekomunikacyjnych, wystarczy wpisać odpowiednią frazę w okno wyszukiwarki internetowej i wyświetli nam się lista operatorów. A jak wybrać ofertę najkorzystniejszą dla nas?

Jeżeli chodzi o taryfy, to im więcej minut/ kart sim/ aparatów firma potrzebuje, tym niższą cenę może zaproponować operator. Dlatego najkorzystniejsze oferty otrzymują zazwyczaj największe firmy bądź korporacje. Jednak, przy dobrze dobranym pakiecie usług i korzystnym planie taryfowym, firma może sporo zaoszczędzić na usługach telekomunikacyjnych.

 

Co wyróżnia dobrego operatora?

Rzetelny operator powinien przedstawić nam przejrzyste oferty, bez zawiłości, niejasności i niespodzianek, a podane ceny powinny być cenami brutto. Dodatkowo w sektorze B2B i B2C, usługi mogą być dopasowane do potrzeb klienta biznesowego i uwzględniać potrzeby konkretnej firmy. Warto też przeanalizować, czego dokładnie firma potrzebuje – czy pracownicy częściej wykonują połączenia, czy częściej je odbierają. Jakie połączenia są realizowane – na telefony stacjonarne czy komórkowe? Może okazać się, że większość połączeń jest wykonywanych do jednego operatora – wtedy najkorzystniej byłoby podpisać umowę z tym operatorem i postawić na darmowe połączenia wewnątrz sieci.

Wybierając plan taryfowy trzeba zwrócić uwagę na liczbę darmowych minut w abonamencie i cenę za minutę połączenia poza abonamentem – może się okazać, że poza abonamentem ceny połączeń są znacznie droższe niż u konkurencyjnych operatorów. Kolejnym elementem jest wybór aparatów telefonicznych, zazwyczaj telefony są dostępne za przysłowiową złotówkę – ale abonament jest droższy, warto więc się zastanowić, co jest dla nas ważniejsze.

Dla operatorów ważna jest liczba aktywnych kart sim na które podpisujemy umowę – warto więc dokładnie określić, czy wszystkim pracownikom jest potrzebny służbowy telefon komórkowy. Dokonując wyboru, należy zapoznać się z wszystkimi dostępnymi ofertami, a także poprosić kilku wybranych operatorów o indywidualną ofertę, skrojoną na miarę naszej firmy oraz naszego zapotrzebowania. Warto także prześledzić wszystkie promocje dostępnie na rynku, z uwzględnieniem czasu obowiązywania umowy. U większości operatorów telekomunikacyjnych panuje zasada, że jeżeli podpisywana umowa ma dłuższy czas obowiązywania, tym cena pakietu usług jest niższa od standardowej.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Po co nam ubezpieczenie?
Next Frontem do światowego klienta

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Czy kartę kredytową można uzyskać przez internet?

Banki większość swoich usług realizują również online. Teraz nawet kartę kredytową można otrzymać bez wychodzenia z domu. To druga pod względem liczby wydanych kart płatniczych w Polsce. Karta kredytowa online

Wiadomości 5 komentarzy

Ceny złota – czy można je przewidzieć?

Jeszcze kilka miesięcy temu popularne portale internetowe prześcigały się w rekomendacjach firmowanych nazwiskami znanych analityków, które dotyczyły inwestycji w złoto. Dziś na tych samych stronach można znaleźć artykuły dużo bardziej

Wiadomości

Mobile, omnichannel i… jak będziemy płacić online?

Płatności mobilne, omnichannel, optymalizacja konwersji i współpraca z sieciami handlowymi. Te wyzwania stoją przed wiodącymi spółkami obsługującymi płatności online. Z czego wynikają takie kierunki rozwoju branży płatności online? Branża e-Commerce

Wiadomości 0 Comments

Programiści najbardziej pożądanymi pracownikami na rynku. Ich zarobki idą w górę

Digitalizacja firm wymaga różnych prac programistycznych, dlatego zapotrzebowanie na informatyków rośnie. W Polsce lukę szacuje się na 50 tys. osób, ale globalnie nawet na 2 mln wakatów. Możliwość rozwoju i atrakcyjne

Wiadomości 0 Comments

Firmy za rzadko biorą pod uwagę potrzeby starszych klientów

Mimo że rośnie odsetek starszych ludzi, którzy chętnie korzystają z komputerów i surfują po internecie, duża grupa seniorów wciąż unika nowych technologii. Przede wszystkim z powodu strachu przed popełnieniem błędów. Eksperci podkreślają, że

Wiadomości 0 Comments

Będzie łatwiej wnioskować o unijne dofinansowanie

Nowelizacja ustawy wdrożeniowej ma ułatwić korzystanie z unijnych dotacji. Nowe przepisy upraszczają proces ubiegania się o dofinansowanie i ograniczają biurokrację. Tworzą też instytucję Rzecznika Funduszy Europejskich, który będzie dbał o interesy beneficjentów środków unijnych.

5 komentarzy

  1. Mati855
    03 września, 21:23 Reply
    Jeśli ktoś już ma określone usługi u jednego operatora to niech spróbuje ponegocjować z innym operatorem przejście do nich, oczywiście jeśli zaproponują dużo lepsza ofertę
  2. Anette
    03 września, 21:32 Reply
    Wiadomo, że dla operatora nowy klient jest dużo bardziej wartościowy niż taki wieloletni więc będą chcieli na wejściu zaproponować jak najkorzystniejsza ofertę aby ktoś do nich przeszedł z innej sieci :)
  3. Waldek
    11 września, 20:07 Reply
    Dobrego operatora jest bardzo ciężko znaleźć. Mnie na przykład denerwuje, gdy dany operator wydzwania do mnie po dziesięć razy i pyta, czy nie przejdę do nich. Za takie wydzwanianie na pewno nie.
  4. Halina
    15 września, 16:58 Reply
    Każda firma wcześniej czy później staje przed problemem wyboru operatora telekomunikacyjnego. Ale zanim to zrobi to niech przejrzy wszystkie możliwe oferty, żeby się nie naciąć.
  5. kapix
    24 września, 21:52 Reply
    Teraz każdy operator stara się zabłysnąć by zdobyć klienta. Jest ich coraz więcej, ale według mnie czasem oferty są bardzo słabe. Polecam dużo szukać i skorzystać z tej najlepszej.

Zostaw odpowiedź