Jak poprawić wizerunek firmy szkoleniowej?

Jak poprawić wizerunek firmy szkoleniowej?

Założenie własnej firmy szkoleniowej to z pozoru łatwa sprawa. Nie trzeba inwestować dużych pieniędzy na początek. Wystarczy wynajęcie pomieszczenia biurowego oraz zatrudnienie wykwalifikowanych trenerów i można osiągać duże przychody już od pierwszych miesięcy. Oczywiście ważne jest także merytoryczne przygotowanie do prowadzenia działalności gospodarczej, tzn. zbadanie konkurencji, zbudowanie strategii i kampanii reklamowej, planu nauczania oraz zakresu usług dodatkowych. Niestety wiele przedsiębiorstw nie wkłada zbyt wiele wysiłku w promocję marki, zdobycie wielu zainteresowanych oraz długotrwałe budowanie renomy. Bierność biznesowa może prowadzić do utraty płynności finansowej i w efekcie do upadłości. Jak odświeżyć firmę szkoleniową? Jakie atrakcje wprowadzić do oferty?

Tradycyjna firma szkoleniowa opiera swoje działanie na bezpośredniej relacji trenera ze słuchaczami. Zazwyczaj sala wykładowa wypełniona jest uczestnikami po brzegi, a na środku nauczyciel przedstawia trudne zagadnienia i przydatne pojęcia. Bez skrępowania można poprosić o pomoc, zadać pytanie, powiadomić o trudnościach, zaprzyjaźnić się z pozostałymi. Jest to świetny układ, ponieważ bazuje na relacjach międzyludzkich, budowaniu więzi oraz silnego autorytetu. Natomiast systematyczne spotkania pomagają zdobyć potrzebną wiedzę i umiejętności wykorzystywane z powodzeniem w życiu zawodowych (czasem również prywatnym). Jednak nie zawsze proponowane metody nauczania są dobre i zgodne z oczekiwaniami samych zainteresowanych.

Podstawowym problemem cywilizacji jest brak czasu i konieczność odbywania ciągłych delegacji i podróży po całym świecie. Ten nieregularny tryb życia jest w stanie ustabilizować jedynie internet, dzięki któremu można połączyć się z przełożonym, porozmawiać ze znajomymi czy rodziną lub przejrzeć portale informacyjne. Często w całym tym zamieszaniu traci się szansę na rozwój, edukację czy samorealizację. W takim przypadku trudno liczyć na pomoc stacjonarnych firm szkoleniowych.

Jednak o ludziach aktywnych, realizujących cele zawodowe i osobiste marzenia zabiegają twórcy platform edukacyjnych. Oferują dostęp do wiedzy nieprzerwanie (w zależności od potrzeb i tematyki) oraz udostępniają narzędzia ułatwiające cały proces szkolenia (tablice multimedialne, zapis audio i wideo całej rozmowy, możliwość przesyłania i zapisywania plików). Idące z duchem czasu portale stawiają na ludzi kreatywnych, chętnych do pracy i osiągania sukcesów. To świetne rozwiązanie również dla osób zapracowanych, chorych lub niepełnosprawnych (ograniczonych ruchowo). Do tego celu konieczne jest jedynie połączenie sieciowe i konto na wybranej stronie (proponującej ciekawe i przydatne kursy).

E-learning jest w Polsce popularny dopiero od kilku lat, a już zdobył rzeszę wiernych fanów. Ciągle się rozwija, aby sprostać potrzebom klientów i kształcić pokolenia. W wielu dziedzinach przewyższa państwowe i prywatne szkoły, proponuje ciekawsze rozwiązania (dopasowane do wieku i tematyki) i jakość na najwyższym poziomie.

Reasumując, każda firma szkoleniowa powinna postawić na inwestycję i poszerzanie oferty. Tylko dopasowana do uczestników, odpowiadająca na prośby, wdrażająca technologie i multimedia może osiągnąć sukces. Tkwiące w starych czasach, z przestarzałym sprzętem i planem nauczania mogą mieć problemy z silną konkurencją.


Artykuł przygotowany przez specjalistów firmy http://trainingfields.com

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Przeprowadzka – to nie takie proste jak ci się wydaje!
Next Obowiązkowe i nielubianie ubezpieczenie OC samochodu

Może to Ci się spodoba

Polska jednym z liderów branży call contact center

Rynek usług call i contact center w Polsce rośnie w tempie 30 proc. Działające na nim firmy świadczą coraz bardziej wyspecjalizowane usługi dla większości sektorów. To już nie są zwykłe infolinie czy akwizycja przez telefon. Coraz

Małe i średnie firmy na celowniku hakerów

Od pięciu lat rośnie liczba ataków hakerskich na systemy małych i średnich firm. W 2015 roku próby kradzieży danych od przedsiębiorców z tego sektora stanowiły 42 proc. wszystkich ataków zablokowanych przez Symantec, podczas

Rynek elastycznych biur w Polsce przeżywa rozkwit

Rynek elastycznych biur to jeden z najsilniejszych trendów w sektorze nieruchomości biurowych – wynika z raportu firmy doradczej Savills. W tym modelu firma, w zależności od jej profilu i wielkości, może wybrać odpowiednie dla siebie rozwiązanie,

Kryzysy wizerunkowe dotyczą nie tylko firm

Kryzysy wizerunkowe dotykają nie tylko marek, lecz także blogerów i vlogerów. We wrześniu przekonali się o tym blogerka Mama Ginekolog czy Youtuber Serafin Pęzioł, autor kanału SerafinTV. Z krytyką internautów w ubiegłym miesiącu musieli

Firma 1Comments

Co drugie przedsiębiorstwo ma problem z zatorami płatniczymi

Średnio co drugie przedsiębiorstwo zgłasza problemy z terminowym uzyskiwaniem należności od swoich kontrahentów, a skala zatorów płatniczych sięga kwoty 26,6 mld zł – wynika z badania BIG InfoMonitor. W takich sytuacjach pomocny

e-Firma i Startup 0 Comments

E-sklepy śledzą swoich klientów podczas zakupów. Analiza zebranych danych pozwala im zwiększyć sprzedaż

Ponad 90 proc. e-sklepów stara się lepiej poznać swoich klientów, śledząc ich zachowanie podczas zakupów. Dostępne narzędzia analityczne pozwalają im w ten sposób pozyskać dane, które wykorzystują do zmiany wyglądu strony

1 Comment

  1. ates
    11 sierpnia, 15:19 Reply
    Założenie własnej firmy szkoleniowej to z pozoru łatwa sprawa. Nie trzeba inwestować dużych pieniędzy na początek. W rzeczywistości jest dużo trudniej.

Zostaw odpowiedź