Jak poprawić wizerunek firmy szkoleniowej?

Jak poprawić wizerunek firmy szkoleniowej?

Założenie własnej firmy szkoleniowej to z pozoru łatwa sprawa. Nie trzeba inwestować dużych pieniędzy na początek. Wystarczy wynajęcie pomieszczenia biurowego oraz zatrudnienie wykwalifikowanych trenerów i można osiągać duże przychody już od pierwszych miesięcy. Oczywiście ważne jest także merytoryczne przygotowanie do prowadzenia działalności gospodarczej, tzn. zbadanie konkurencji, zbudowanie strategii i kampanii reklamowej, planu nauczania oraz zakresu usług dodatkowych. Niestety wiele przedsiębiorstw nie wkłada zbyt wiele wysiłku w promocję marki, zdobycie wielu zainteresowanych oraz długotrwałe budowanie renomy. Bierność biznesowa może prowadzić do utraty płynności finansowej i w efekcie do upadłości. Jak odświeżyć firmę szkoleniową? Jakie atrakcje wprowadzić do oferty?

Tradycyjna firma szkoleniowa opiera swoje działanie na bezpośredniej relacji trenera ze słuchaczami. Zazwyczaj sala wykładowa wypełniona jest uczestnikami po brzegi, a na środku nauczyciel przedstawia trudne zagadnienia i przydatne pojęcia. Bez skrępowania można poprosić o pomoc, zadać pytanie, powiadomić o trudnościach, zaprzyjaźnić się z pozostałymi. Jest to świetny układ, ponieważ bazuje na relacjach międzyludzkich, budowaniu więzi oraz silnego autorytetu. Natomiast systematyczne spotkania pomagają zdobyć potrzebną wiedzę i umiejętności wykorzystywane z powodzeniem w życiu zawodowych (czasem również prywatnym). Jednak nie zawsze proponowane metody nauczania są dobre i zgodne z oczekiwaniami samych zainteresowanych.

Podstawowym problemem cywilizacji jest brak czasu i konieczność odbywania ciągłych delegacji i podróży po całym świecie. Ten nieregularny tryb życia jest w stanie ustabilizować jedynie internet, dzięki któremu można połączyć się z przełożonym, porozmawiać ze znajomymi czy rodziną lub przejrzeć portale informacyjne. Często w całym tym zamieszaniu traci się szansę na rozwój, edukację czy samorealizację. W takim przypadku trudno liczyć na pomoc stacjonarnych firm szkoleniowych.

Jednak o ludziach aktywnych, realizujących cele zawodowe i osobiste marzenia zabiegają twórcy platform edukacyjnych. Oferują dostęp do wiedzy nieprzerwanie (w zależności od potrzeb i tematyki) oraz udostępniają narzędzia ułatwiające cały proces szkolenia (tablice multimedialne, zapis audio i wideo całej rozmowy, możliwość przesyłania i zapisywania plików). Idące z duchem czasu portale stawiają na ludzi kreatywnych, chętnych do pracy i osiągania sukcesów. To świetne rozwiązanie również dla osób zapracowanych, chorych lub niepełnosprawnych (ograniczonych ruchowo). Do tego celu konieczne jest jedynie połączenie sieciowe i konto na wybranej stronie (proponującej ciekawe i przydatne kursy).

E-learning jest w Polsce popularny dopiero od kilku lat, a już zdobył rzeszę wiernych fanów. Ciągle się rozwija, aby sprostać potrzebom klientów i kształcić pokolenia. W wielu dziedzinach przewyższa państwowe i prywatne szkoły, proponuje ciekawsze rozwiązania (dopasowane do wieku i tematyki) i jakość na najwyższym poziomie.

Reasumując, każda firma szkoleniowa powinna postawić na inwestycję i poszerzanie oferty. Tylko dopasowana do uczestników, odpowiadająca na prośby, wdrażająca technologie i multimedia może osiągnąć sukces. Tkwiące w starych czasach, z przestarzałym sprzętem i planem nauczania mogą mieć problemy z silną konkurencją.


Artykuł przygotowany przez specjalistów firmy http://trainingfields.com

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Przeprowadzka – to nie takie proste jak ci się wydaje!
Next Obowiązkowe i nielubianie ubezpieczenie OC samochodu

Może to Ci się spodoba

Mała firma 0 Comments

Masz terminal płatniczy? Negocjuj z operatorem niższą stawkę prowizji

Polacy chętnie korzystają z płatności kartą. Bez problemu taką transakcję przeprowadzimy w markecie lub w innym dużym sieciowym sklepie. W sklepiku osiedlowym wygląda to gorzej, albo nie ma terminala w

Instytut Lotnictwa chce rozwijać współpracę z małymi i średnimi firmami z branży lotniczej

Instytut Lotnictwa, organizacja wspierająca polską branżę awiacji od 1926 roku, chce bardziej intensywnie rozwijać współpracę z polskimi przedsiębiorstwami. Ma to umożliwić klaster lotniczy, którego Instytut jest koordynatorem. Ścisła współpraca z krajowymi firmami

Polacy chętnie inwestują w mieszkania, spółki technologiczne i bezpieczne fundusze

Nisko oprocentowane lokaty bankowe powodują, że Polacy swoje oszczędności chętniej przeznaczają na inwestycje. Do ulubionych sposobów zabezpieczania kapitału należą mieszkania i bezpieczne fundusze gotówkowe, pieniężne lub obligacyjne. Nie brak też chętnych

Sukcesja firm na nowych zasadach. Trwają konsultacje propozycji przepisów Ministerstwa Rozwoju

Jednoosobowa działalność gospodarcza dziś zwykle umiera wraz ze śmiercią właściciela. Resort rozwoju chce to zmienić i proponuje nowe zasady sukcesji. W niezakłóconym działaniu firmy ma pomóc prokurent spadkowy, który zyska m.in.

Pracodawcy szukają sposobów na zatrzymanie pracowników tymczasowych. Część z nich przejdzie na etat

Z końcem listopada upływa 18-miesięczny limit długości zatrudnienia pracownika tymczasowego u jednego pracodawcy. W wielu firmach, które opierają się w dużej mierze na pracownikach tymczasowych, może to oznaczać zmianę strategii zatrudnienia.

Innowacyjne projekty mają szanse podbić globalne rynki

Zaradność i pomysłowość to cechy, które sprawiają, że polscy przedsiębiorcy mimo relatywnie niewielkiego kapitału i globalnej konkurencji oraz innych barier potrafią przekonać zagranicznych odbiorców do swoich produktów. Wyzwaniem dla biznesu jest zmiana wizerunku polskich

1 Comment

  1. ates
    11 sierpnia, 15:19 Reply
    Założenie własnej firmy szkoleniowej to z pozoru łatwa sprawa. Nie trzeba inwestować dużych pieniędzy na początek. W rzeczywistości jest dużo trudniej.

Zostaw odpowiedź