Lojalność się opłaca

Lojalność się opłaca

Duża konkurencja na rynku towarów i usług sprawia, że przedsiębiorcy zmuszeni są do szukania sposobów zwrócenia na siebie uwagi potencjalnych konsumentów i zbudowania bazy stałych kontrahentów. Pomagają im w tym programy lojalnościowe.

Rezultaty badania przeprowadzonego przez niezależny instytut badawczy ARC Rynek i Opinia na zlecenie Sodexo ze stycznia 2013 roku pokazują, że połowa wszystkich firm w Polsce zastosowała programy motywacyjne lub lojalnościowe wobec swoich kontrahentów, a każde czwarte przedsiębiorstwo wdrożenie programu planuje w najbliższym czasie. To pokazuje, że lojalność się popłaca – zarówno dla odbiorców, jak i biznesu.

 Dlaczego warto?

W czasach wolności rynkowej i ogromnej konkurencji towarów i usług firma musi posiadać coś, co ją wyróżni na tle innych. Jak pokazują sondaże, klienci podczas dokonywania wyboru kierują się kilkoma względami: ceną towaru lub usługi, opiniami na temat firmy, terminami dostawy (jeśli zakupy są dokonywane poza lokalem sprzedającego), a także zaufaniem. Zaufanie między odbiorcą a sprzedającym lub usługodawcą jest podstawą biznesu. Umocnić tę relację pozwolą programy lojalnościowe.

Dla stałego klienta zaproszenie do udziału w takim programie jest wymowne. Symbolizuje wyrazy uznania, docenienia, scementowanie relacji z biznesowym partnerem. Dla nowego potencjalnego klienta możliwość przystąpienia do programu lojalnościowego jest zaś motywacją do skorzystania z usług firmy albo dokonania zakupów.

 

Co to znaczy dla firm

Programy lojalnościowe dla firm znaczą równie wiele. Począwszy od budowania prestiżu dzięki pokazaniu, że dobrze rozumie się potrzeby klienta, zna się jego gust, spełnia jego oczekiwania i wynagradza jego lojalność. Poprzez zwiększenie komunikacji z klientem: usprawnienie obsługi, zwiększenie potoku nowych odbiorców i zmniejszeniu odejść od firmy stałych kontrahentów. Kończąc na korzyściach finansowych: programy motywacyjne pozwalają zaoszczędzić na reklamie i zwiększyć dochody dzięki lojalnemu podejściu klientów oraz większemu nakładowi pracy pośredników handlowych, hurtowni i biznesowych partnerów.

 Odpowiednia strategia

Zamierzony efekt osiągnie się tylko wówczas, jeśli program lojalnościowy zostanie skrojony na potrzeby konkretnego przedsiębiorstwa. Przed wprowadzeniem programu należy zidentyfikować obszar w kanałach sprzedaży, który odpowiednio stymulowany przełoży się na zwiększenie dochodów w firmie. Dobrze pokierować programem pomogą specjaliści (np. Program Ready)  – agencje okazujące wsparcie podczas przygotowania, wdrożenia i obsługi produktów motywacyjnych.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous CV - pierwszy krok do wymarzonej pracy
Next Inwestycyjne „ABC”

Może to Ci się spodoba

Elastyczność godzin pracy coraz ważniejsza dla pracowników

Pięć trendów będzie w najbliższym czasie znacząco wpływać na rynek pracy – podkreślają eksperci firmy ADP. Jednym z nich jest elastyczność środowiska pracy. Pracownicy chcą mieć wpływ na godziny, w których pracują, a

Startupy mogą liczyć na wsparcie company builders

Company Builders, czyli fabryki startupów, pomagają firmom  we wczesnym stadium działalności nie tylko poprzez środki na ich przedsięwzięcia. Główna różnica między nimi a funduszami Venture Capital polega na tym, że zapewniają

Dzięki audytowi energetycznemu firmy mogą zaoszczędzić 10 proc. kosztów energii

Dostosowanie się do zaleceń po audycie energetycznym może przynieść firmom oszczędność zużycia energii na poziomie 5–10 proc. – wynika z obserwacji firmy Enetech. Co więcej, zwykle nie wiąże się to ze znacznymi

INCENTIVE Travel, czyli jak zjednać sobie przychylność kluczowych kontrahentów?

Prowadzisz firmę, tworzysz swój biznes, rozwijasz markę. Zapraszasz do współpracy kolejnych klientów, większych i mniejszych. Niektórzy zostają, inni odchodzą. Wśród nich są także tacy, na których wyjątkowo Ci zależy, z

Branża oprogramowania komputerowego wnosi do gospodarki UE prawie bilion euro rocznie

910 mld euro to wkład branży oprogramowania komputerowego w gospodarkę Unii Europejskiej. To 7,4 proc. unijnego PKB. Firmy projektujące oprogramowanie tworzą bezpośrednio ponad 3 mln miejsc pracy, a w firmach pośrednio związanych

Sprzedaż rozwiązań chmurowych powyżej oczekiwań największych globalnych dostawców

Choć w Europie Zachodniej firmy szybciej niż w Polsce przenoszą swoje dane do chmury, to systematycznie skracamy dzielący nas od liderów cyfrowej transformacji dystans. Sprzedaż chmury rośnie w Polsce w dwucyfrowym tempie. Szacuje się,

2 komentarze

  1. agata
    11 sierpnia, 15:17 Reply
    W czasach wolności rynkowej i ogromnej konkurencji towarów i usług firma musi posiadać coś, co ją wyróżni na tle innych.
  2. Anna
    14 sierpnia, 20:17 Reply
    Z doświadczenia wiem, że ludzie potrafią się uzależnić od jednego produktu. Sama tak miałam i minęło sporo czasu nic zdecydowałam się poszukać czegoś innego. Programy lojalnościowe fajna sprawa, ale nie warto mnie klapki na oczu - jak ja przez bliski 4 lata.

Zostaw odpowiedź