Lojalność się opłaca
Duża konkurencja na rynku towarów i usług sprawia, że przedsiębiorcy zmuszeni są do szukania sposobów zwrócenia na siebie uwagi potencjalnych konsumentów i zbudowania bazy stałych kontrahentów. Pomagają im w tym programy lojalnościowe.
Rezultaty badania przeprowadzonego przez niezależny instytut badawczy ARC Rynek i Opinia na zlecenie Sodexo ze stycznia 2013 roku pokazują, że połowa wszystkich firm w Polsce zastosowała programy motywacyjne lub lojalnościowe wobec swoich kontrahentów, a każde czwarte przedsiębiorstwo wdrożenie programu planuje w najbliższym czasie. To pokazuje, że lojalność się popłaca – zarówno dla odbiorców, jak i biznesu.
Dlaczego warto?
W czasach wolności rynkowej i ogromnej konkurencji towarów i usług firma musi posiadać coś, co ją wyróżni na tle innych. Jak pokazują sondaże, klienci podczas dokonywania wyboru kierują się kilkoma względami: ceną towaru lub usługi, opiniami na temat firmy, terminami dostawy (jeśli zakupy są dokonywane poza lokalem sprzedającego), a także zaufaniem. Zaufanie między odbiorcą a sprzedającym lub usługodawcą jest podstawą biznesu. Umocnić tę relację pozwolą programy lojalnościowe.
Dla stałego klienta zaproszenie do udziału w takim programie jest wymowne. Symbolizuje wyrazy uznania, docenienia, scementowanie relacji z biznesowym partnerem. Dla nowego potencjalnego klienta możliwość przystąpienia do programu lojalnościowego jest zaś motywacją do skorzystania z usług firmy albo dokonania zakupów.
Co to znaczy dla firm
Programy lojalnościowe dla firm znaczą równie wiele. Począwszy od budowania prestiżu dzięki pokazaniu, że dobrze rozumie się potrzeby klienta, zna się jego gust, spełnia jego oczekiwania i wynagradza jego lojalność. Poprzez zwiększenie komunikacji z klientem: usprawnienie obsługi, zwiększenie potoku nowych odbiorców i zmniejszeniu odejść od firmy stałych kontrahentów. Kończąc na korzyściach finansowych: programy motywacyjne pozwalają zaoszczędzić na reklamie i zwiększyć dochody dzięki lojalnemu podejściu klientów oraz większemu nakładowi pracy pośredników handlowych, hurtowni i biznesowych partnerów.
Odpowiednia strategia
Zamierzony efekt osiągnie się tylko wówczas, jeśli program lojalnościowy zostanie skrojony na potrzeby konkretnego przedsiębiorstwa. Przed wprowadzeniem programu należy zidentyfikować obszar w kanałach sprzedaży, który odpowiednio stymulowany przełoży się na zwiększenie dochodów w firmie. Dobrze pokierować programem pomogą specjaliści (np. Program Ready) – agencje okazujące wsparcie podczas przygotowania, wdrożenia i obsługi produktów motywacyjnych.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Rekordowo niskie bezrobocie wymusza na pracodawcach inwestycje
Bez pracy jest zaledwie nieco ponad milion dorosłych Polaków. Pracodawcy mają więc coraz większy problem z pozyskaniem i utrzymaniem pracowników, dlatego muszą inwestować. Pierwszą oznaką tego jest wzrost wynagrodzeń i świadczeń pozapłacowych. Firmy
60 proc. polskich firm ma problem z zatrudnieniem pracowników
Rekordowo niski poziom bezrobocia w Polsce powoduje, że coraz więcej przedsiębiorstw ma problemy ze znalezieniem wykwalifikowanych pracowników. To stawia przed działami HR wiele nowych wyzwań. Rekrutacja i motywowanie pracowników stają się coraz
Prezenty dla pracowników na święta
Święta kojarzą się głównie z obdarowywaniem upominkami najbliższych, ale zwyczaj ten staje się coraz bardziej popularny w biurach. Nie bez przyczyny praca bywa nazywana drugim domem. Prezenty firmowe dla pracowników
Jak rozmawiać z klientem przez telefon? – szkolenie z telefonicznej obsługi klienta
W dzisiejszych czasach, kiedy większość biznesów przeniosła się do świata online, kontakt z klientem przez telefon stał się niezwykle ważny. Dlatego też, jako przedsiębiorcy, musimy zadbać o jakość obsługi klienta
Czy można uniknąć spamu?
Każdy, kto korzysta z poczty elektronicznej wie, że jak wiele wiadomości spamowych można otrzymać jednego tylko dnia. Zwykły użytkownik praktycznie nie ma szans na walkę z tego typu agresją reklamodawców.
Komisja Europejska proponuje przedłużenie o rok wsparcia dla producentów owoców i warzyw
Przez kolejny rok Komisja Europejska będzie wspierać producentów owoców i warzyw, którzy ucierpieli na skutek rosyjskiego embarga. Od sierpnia 2014 do marca 2015 eksport świeżych owoców i warzyw obniżył się o 17 proc.

2 komentarze
agata
11 sierpnia, 15:17Anna
14 sierpnia, 20:17