Jak wybrać dobre biuro rachunkowe?

Jak wybrać dobre biuro rachunkowe?

Wybór dobrego biura rachunkowego ułatwi nam zarządzanie firmą i przyczyni się do obniżenia stresu wywołanego obawą o ewentualne niezawinione przez nas błędy. Jak jednak dokonać go, aby nie żałować podjętej przez siebie decyzji?

Przystępując do poszukiwania podmiotu, który wesprze nas w niełatwym zadaniu związanym z prowadzeniem firmowej księgowości zazwyczaj sugerujemy się przede wszystkim ceną świadczonych przez niego usług. Taka postawa wydaje się zrozumiała zwłaszcza w odniesieniu do firm inaugurujących dopiero swoją działalność, wiadomo bowiem, że ich właściciele muszą liczyć się ze sporymi kosztami podejmowanych przez siebie działań, zyski nie pojawiają się zaś równie szybko. Niejednokrotnie okazuje się jednak, że najtańsze biuro rachunkowe jest jednocześnie podmiotem najmniej wartościowym, a współpraca z nim generuje więcej nieprzyjemnych sytuacji niż samodzielne zagłębianie tajników ustawy o rachunkowości.

Jednym z pierwszych działań podejmowanych przez przedsiębiorcę powinno być zatem upewnienie się, że biuro rachunkowe budzące jego zainteresowanie spełnia wymogi formalne umożliwiające mu oferowanie świadczonych przez siebie usług. Kluczowe znaczenie wydaje się mieć w tym kontekście certyfikat wydawany przez ministra finansów, warto jednak sprawdzić również, czy firma jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów księgowych. Nawet spełnianie tego rodzaju wymogów nie daje nam stuprocentowej pewności tego, że nawiązujemy współprace z firmą, która nas nie rozczaruje, jeśli jednak mówimy o podmiocie, który nie może pochwalić się wymienionymi powyżej dokumentami, najprawdopodobniej współpraca z nim jest w stanie przynieść nam więcej strat niż korzyści.

Nie wolno zapominać również o tym, że nawet pracownikowi najlepszego biura rachunkowego zdarzają się błędy, które mogą przynieść szkodę firmie, której pomaga. Na szczęście, polskie prawo chroni przedsiębiorców przed konsekwencjami takich zdarzeń, na biurach rachunkowych ciąży bowiem ustawowy obowiązek posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej. Jeszcze przed podpisaniem stosownej umowy warto zatem upewnić się, że również firma, która wzbudziła nasze zaufanie przestrzega tego zapisu ustawy, w innym wypadku bowiem współpraca z nią może przyczynić się do znaczącego obniżenia się pozycji rynkowej firmy, która wykazała się przesadnym zaufaniem do swojego kontrahenta.

 

Źródło: Materiał prasowy

Previous Właściwa treść e-maila dla systemu antyspamowego
Next Jak stworzyć skuteczny biznesplan?

Może to Ci się spodoba

Mała firma 0 Comments

Wszystko o Numerze Identyfikacji Podatkowej

NIP to nich innego jak kod, który jest nadawany w celach identyfikacyjnych. Numer pozwala ustalić konkretnego podatnika lub przedsiębiorstwo. Jest on preparowany na potrzeby urzędów skarbowych. Jak długo trwa wyrabianie

Mała firma 2 komentarze

Czy warto ubezpieczyć swoją firmę?

Prowadzisz własną działalność gospodarczą? Zarządzasz  małą, średnią lub dużą firmą? Niezależnie czy jest to przedsiębiorstwo handlowe, usługowe czy produkcyjne – powinieneś zastanowić się nad tym, jak skutecznie zapewnić mu bezpieczeństwo.

Mała firma 0 Comments

Samochód prywatny wliczony w koszty firmy

Definicją „kosztów uzyskania przychodu” z posiadania przedsiębiorstwa są nakłady pieniężne wygenerowane w toku poczynań zarobkowych. Opłaty poniesione na samochód prywatny mogą zostać włączone do kosztów firmy. Oczywiście przepisy dokładnie pokazują,

Mała firma 0 Comments

Aktualizacja stawek amortyzacji

Stopa amortyzacyjna to zużycie środka trwałego określone w procentach. Pomnożenie tej stawki przez początkową kwotę danego przyrządu, precyzuje część wartości, jaką powinno się wliczyć w koszty podatku. Spis stawek amortyzacyjnych

Mała firma 1Comments

Jak rozwiązać konflikt zawodowy?

Problemy i spory są naturalnym procesem, który ma miejsce w większych grupach społecznych. Przeciwny pogląd na świat, różnorodne doświadczenia i wykształcenie sprawiają, że pracownicy mają różne zdanie na branżowe sprawy.

Biuro rachunkowe 0 Comments

Jak wybrać partnera do wdrożenia Comarch ERP?

Wybór odpowiedniego partnera do wdrożenia systemu Comarch ERP jest kluczowy dla sukcesu całego projektu. Warto zwrócić uwagę na doświadczenie, referencje oraz oferowane wsparcie techniczne. Poniżej przedstawiamy krótki przewodnik, który pomoże

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź