Z Internetu na stół. Dlaczego zamawiamy jedzenie online?

Z Internetu na stół. Dlaczego zamawiamy jedzenie online?

Coraz częściej zwracamy uwagę na to, co jemy. Świadczy o tym ilość programów, książek i blogów poświęconych wyłącznie tematyce kulinarnej. Jednak samodzielne przygotowywanie posiłków w domu to nie jedyna alternatywa. Ponad 30% Polaków zamawia jedzenie przez Internet 2-3 razy w miesiącu. Dlaczego wybierają właśnie to rozwiązanie?

Polacy nie mają czasu na gotowanie – przyznaje tak 36% z nas. Tyle samo (37%) zamawia gotowe dania, gdy ma chęć na kulinarne odkrycia, a 25% osób zamawiających jedzenie w Internecie jest po prostu zmęczonych i dlatego sięga po wygodne rozwiązania oferowane przez popularne serwisy.

Usługi tego typu rozwijają się w błyskawicznym tempie. Według danych Takeaway.com Group – lidera rynku europejskiego, właściciela serwisu Pyszne.pl – w okresie od 2010 do 2015 roku rynek zamówień gotowych dań online wzrósł ponad 20-krotnie. Przewiduje się, że w ciągu najbliższych pięciu lat zwiększy swoją wartość jeszcze 5-krotnie*. W 2014 roku liczba zamówień wynosiła 3 miliony miesięcznie, a grupa Takeaway.com, operująca łącznie w 10 krajach, zanotowała 60-procentowy wzrost. W Polsce obserwujemy wyjątkowo dynamiczny rozwój rynku. Pyszne.pl osiągnęło w poprzednim roku wzrost przekraczający 150%. Serwisowi przybyło 135% nowych klientów. W chwili obecnej użytkownicy mogą korzystać z oferty ponad 4.000 restauracji w całym kraju, a do końca roku przybędzie ich dodatkowy tysiąc.

Ale myliłyby się ten, kto tłumaczyłby wyniki osiągane przez Pyszne.pl w oparciu o kaprysy wielkomiejskich singli. Otóż serwis operuje tak samo w wielkich miastach, co kilkutysięcznych ośrodkach. Trzon jego klienteli stanowią pary – 39%, oraz trzyosobowe rodziny/lokatorzy – 22%. Singli jest jedyne 10%. Najwięcej zamówień dotyczy klientów w wieku 24-35 lat. Jesteśmy tu europejscy w pełnym wymiarze, a nawet przewyższamy Niemców – tylko 20% z nich zamawia jedzenie przez Internet 2-3 razy w miesiącu. Raz w miesiącu robi to 25% Belgów, 2-3 razy – 17%. Generalnie, europejskie społeczeństwa sięgają po e-jedzenie świadome wygody, prostej metody płatności – online bądź gotówką. W Holandii za 62% zamówień płaci się online, w Polsce – 58%*. Nikt już nie zgłasza wątpliwości co do świeżości zamawianych potraw, bo żaden restaurator nie może dziś zaryzykować obniżenia jakości usług, na czym korzystają klienci w całej Europie i u nas także.

Pyszne.pl wykorzystuje szansę, jaką daje przejście Polaków do społeczeństwa cyfrowego, nawet w tak odległych jakby się wydawało zjawiskach jak bycie online i a’la table – twierdzi Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl – Oczywiście
w restauracyjnym biznesie najważniejszy jest smak. I tak pozostanie na zawsze. Ale liczby mówią same za siebie. Rynek e-food w Polsce ocenia się na 200 mln PLN i w ciągu 2-3 lat wartość ta podwoi się”. 

Jesień sprzyja leniuchowaniu, także w kuchni. Często nie mamy nawet ochoty wychodzić, a wtedy dobrym kompanem będą serwisy, dzięki którym jedzenie możemy zamówić online i posmakować potraw kuchni włoskiej, tajskiej, indyjskiej…  Badania wskazują, że aż 75% z nas podejmuje decyzję o wyborze dania dopiero po wejściu do sieci.

_________

*Dane: Raport na podstawie badań GFK Polonia „Z Internetu na stół. Pyszne.pl 2015” oraz dane grupy e-food Takeaway.com

Previous Zmiana dostawcy energii – dobra, ale właściwie dla kogo?
Next Każdy pracownik jest PR-owcem, czyli największe grzechy komunikacji wewnętrznej

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Dobrze płatne i ciekawe oferty pracy czekają na kobiety w branży nowych technologii

Branża nowych technologii to w Polsce wciąż domena mężczyzn. Udział kobiet w firmach z tego sektora wynosi nie więcej niż 25 proc., a na stanowiskach kierowniczych tylko 5–15 proc. Wciąż zbyt mało kobiet wybiera

Wiadomości 0 Comments

Polscy eksporterzy i importerzy będą mogli skorzystać z nowego połączenia kolejowego do Chin

Licząca ok. 70 mln mieszkańców chińska prowincja Hunan położona w południowo-wschodniej części kraju chce współpracować z Polską. Operator intermodalny Loconi podpisał porozumienie o współpracy w zakresie rozwoju przewozów kolejowych między tą prowincją a Polską.

Wiadomości 0 Comments

Przyszły rok będzie pełny rewolucyjnych zmian dla ubezpieczycieli

W 2018 roku sektor ubezpieczeń czeka rewolucja, głównie ze względu na nowe regulacje prawne. RODO, IDD, czyli dyrektywa o dystrybucji ubezpieczeń, i dyrektywa regulująca rynek płatności, czyli PSD2, wymuszą duże zmiany, ale

Wiadomości 0 Comments

Będzie rosła sprzedaż żywności w internecie

Tylko 1 proc. produktów szybkozbywalnych, w tym żywności, konsumenci kupują przez internet. W ciągu najbliższych 2–3 lat wzrost ma być jednak co najmniej dwukrotny. Konsumenci produktów FMCG są przywiązani do sklepów stacjonarnych,

Wiadomości 0 Comments

Fiskus coraz skuteczniejszy dzięki technologii

Ministerstwo Finansów poinformowało, że wdrożenie JPK_VAT wyraźnie pomogło uszczelnić system poboru podatków. Od początku 2018 r. obowiązek został rozszerzony i obejmuje wszystkich przedsiębiorców będących czynnymi podatnikami VAT. Dzięki obowiązkowi składania

Wiadomości 0 Comments

Dlaczego dobry grafik pracy jest taki istotny?

Mierząc się z prowadzeniem własnej firmy, musisz zadbać o prawidłowy grafik pracy. Jeśli sądzisz, że comiesięczne układanie harmonogramu to żmudna i niepotrzebna robota, dowiedz się, dlaczego warto zmienić nastawienie! Czym

10 komentarzy

  1. agent
    30 listopada, 15:33 Reply
    Nie powiedziałbym, że Polacy zamawiają jedzenie online. Ja mimo wszystko wolę, jak ugotuję sobie sam.
  2. inek
    08 grudnia, 15:43 Reply
    Jestem tradycjonalistą i również wolę, jak ktoś, albo sam sobie ugotuję. Jest to o wiele wygodniejsze i tańsze rozwiązanie.
  3. krys
    15 grudnia, 19:18 Reply
    Nie mam pojęcia skąd takie statystyki, aczkolwiek nie wszyscy zamawiają przez internet. Większa frajda jest coś samemu ugotować.
  4. ao
    17 grudnia, 20:12 Reply
    Nie dziwię się, że dzisiaj jest tak dużo osób otyłych. Niestety zamawianie gotowego jedzenia tylko temu sprzyja.
  5. kamilek
    19 grudnia, 14:48 Reply
    Dlaczego zamawiamy jedzenie przez internet? Tylko dlatego, że ludzie są coraz bardziej wygodni i nie chce się im nic ugotować.
  6. basia
    05 stycznia, 18:18 Reply
    Nie chciałoby mi się zamawiać jedzenia przez internet. O wiele lepiej jest gotować samemu - większa frajda.
  7. mania
    16 stycznia, 12:22 Reply
    Właśnie dlatego, że zamawiamy jedzenie przez internet na świecie jest coraz więcej otyłości. Gotujmy sami, a będzie lepiej.
  8. asicca
    29 stycznia, 15:17 Reply
    Dokładnie. A gotowanie samemu czy nawet we dwójkę ma jakiś sens i jest samą przyjemnością tak na prawdę.
  9. arnold
    02 lutego, 08:25 Reply
    Ja nie zamawiam i nie lubię bawić się w takie coś. Jak w domu coś przygotuję to wiem z czego to i jak przygotowane.
  10. ewelina
    01 października, 14:10 Reply
    Bardzo lubię gotować i cenię sobie samodzielnie przygotowane jedzenie, ale niestety jestem zapracowana tak jak reszta Polaków. Zamawiając jedzenie można oszczędzić bardzo dużo czasu i bądźmy szczerzy - sprzątania. Jeśli ma się zaufaną restaurację itp to jest to mega wygodna opcja. Osobiście zamawiam z Margaret Catering we Wrocławiu i jeszcze nigdy nie zdarzyło się, bym była niezadowolona. Jeśli mogę zjeść coś pysznego bez wysiłku to nie widzę w tym problemu.

Zostaw odpowiedź