Z Internetu na stół. Dlaczego zamawiamy jedzenie online?
Coraz częściej zwracamy uwagę na to, co jemy. Świadczy o tym ilość programów, książek i blogów poświęconych wyłącznie tematyce kulinarnej. Jednak samodzielne przygotowywanie posiłków w domu to nie jedyna alternatywa. Ponad 30% Polaków zamawia jedzenie przez Internet 2-3 razy w miesiącu. Dlaczego wybierają właśnie to rozwiązanie?
Polacy nie mają czasu na gotowanie – przyznaje tak 36% z nas. Tyle samo (37%) zamawia gotowe dania, gdy ma chęć na kulinarne odkrycia, a 25% osób zamawiających jedzenie w Internecie jest po prostu zmęczonych i dlatego sięga po wygodne rozwiązania oferowane przez popularne serwisy.
Usługi tego typu rozwijają się w błyskawicznym tempie. Według danych Takeaway.com Group – lidera rynku europejskiego, właściciela serwisu Pyszne.pl – w okresie od 2010 do 2015 roku rynek zamówień gotowych dań online wzrósł ponad 20-krotnie. Przewiduje się, że w ciągu najbliższych pięciu lat zwiększy swoją wartość jeszcze 5-krotnie*. W 2014 roku liczba zamówień wynosiła 3 miliony miesięcznie, a grupa Takeaway.com, operująca łącznie w 10 krajach, zanotowała 60-procentowy wzrost. W Polsce obserwujemy wyjątkowo dynamiczny rozwój rynku. Pyszne.pl osiągnęło w poprzednim roku wzrost przekraczający 150%. Serwisowi przybyło 135% nowych klientów. W chwili obecnej użytkownicy mogą korzystać z oferty ponad 4.000 restauracji w całym kraju, a do końca roku przybędzie ich dodatkowy tysiąc.
Ale myliłyby się ten, kto tłumaczyłby wyniki osiągane przez Pyszne.pl w oparciu o kaprysy wielkomiejskich singli. Otóż serwis operuje tak samo w wielkich miastach, co kilkutysięcznych ośrodkach. Trzon jego klienteli stanowią pary – 39%, oraz trzyosobowe rodziny/lokatorzy – 22%. Singli jest jedyne 10%. Najwięcej zamówień dotyczy klientów w wieku 24-35 lat. Jesteśmy tu europejscy w pełnym wymiarze, a nawet przewyższamy Niemców – tylko 20% z nich zamawia jedzenie przez Internet 2-3 razy w miesiącu. Raz w miesiącu robi to 25% Belgów, 2-3 razy – 17%. Generalnie, europejskie społeczeństwa sięgają po e-jedzenie świadome wygody, prostej metody płatności – online bądź gotówką. W Holandii za 62% zamówień płaci się online, w Polsce – 58%*. Nikt już nie zgłasza wątpliwości co do świeżości zamawianych potraw, bo żaden restaurator nie może dziś zaryzykować obniżenia jakości usług, na czym korzystają klienci w całej Europie i u nas także.
„Pyszne.pl wykorzystuje szansę, jaką daje przejście Polaków do społeczeństwa cyfrowego, nawet w tak odległych jakby się wydawało zjawiskach jak bycie online i a’la table – twierdzi Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl – Oczywiście
w restauracyjnym biznesie najważniejszy jest smak. I tak pozostanie na zawsze. Ale liczby mówią same za siebie. Rynek e-food w Polsce ocenia się na 200 mln PLN i w ciągu 2-3 lat wartość ta podwoi się”.
Jesień sprzyja leniuchowaniu, także w kuchni. Często nie mamy nawet ochoty wychodzić, a wtedy dobrym kompanem będą serwisy, dzięki którym jedzenie możemy zamówić online i posmakować potraw kuchni włoskiej, tajskiej, indyjskiej… Badania wskazują, że aż 75% z nas podejmuje decyzję o wyborze dania dopiero po wejściu do sieci.
_________
*Dane: Raport na podstawie badań GFK Polonia „Z Internetu na stół. Pyszne.pl 2015” oraz dane grupy e-food Takeaway.com
Może to Ci się spodoba
Profesjonalne kino domowe. O czym należy pamiętać?
Chcemy, aby nasz system rozrywki domowej dostarczał nam radości przez wiele kolejnych lat. Podczas konfiguracji systemu należy zwrócić uwagę na kilka ważnych rzeczy. Po pierwsze, zapomnij o pośpiechu. To zła
Banki stoją przed olbrzymim zagrożeniem
Polacy rekordowo szybko adaptują nowinki technologiczne z obszaru finansów i płatności. To m.in. sprawia, że polska bankowość detaliczna, system płatności i produkty kredytowe są jednymi z bardziej unikalnych na świecie – ocenia Paweł Borys,
Rynek produktów ekologicznych w Polsce rośnie w tempie 20 proc
Polski rynek produktów ekologicznych wyceniany jest na 600-650 mln złotych. Mimo 20-proc. wzrostów jego udział w całym ryku spożywczym to zaledwie 0,3 proc. Na Zachodzie jest on dziesięciokrotnie większy, a dynamika
Księga identyfikacji wizualnej a księga znaku – podstawowe różnice
Księga identyfikacji wizualnej i księga znaku to dokumenty, które w długim okresie wspierają agencję brandingową i innych podwykonawców w realizowaniu projektów związanych z komunikacją firmy z otoczeniem zewnętrznym. Wiele osób
W sklepach internetowych różnice w cenach produktów mogą sięgać kilkuset procent
Ten sam produkt w różnych e-sklepach może mieć różną cenę. Największe różnice występują w kategorii artykułów elektronicznych oraz farmaceutyków – wynika z obserwacji Dealavo. Co ciekawe, zdarza się, że dystrybutorzy proponują znacznie niższe ceny
Szybkie pożyczki gotówkowe na święta — na co warto zwrócić uwagę?
Potrzebujesz szybkiego zastrzyku gotówki? Sięgnij po tanią i wygodną w obsłudze pożyczkę gotówkową. W artykule wyjaśnimy, czym jest pożyczka gotówkowa i dlaczego warto po nią sięgnąć. Podpowiemy także, na co
10 komentarzy
agent
30 listopada, 15:33inek
08 grudnia, 15:43krys
15 grudnia, 19:18ao
17 grudnia, 20:12kamilek
19 grudnia, 14:48basia
05 stycznia, 18:18mania
16 stycznia, 12:22asicca
29 stycznia, 15:17arnold
02 lutego, 08:25ewelina
01 października, 14:10