Poczta Polska zaczyna obsługę korespondencji sądowej

Pocztowa obsługa sądów od 1 marca wraca do narodowego operatora. Poczta Polska w ciągu trzech lat obowiązywania kontraktu dostarczy ponad 170 mln listów poleconych nadanych przez sądy. Na początku w obrębie 76 proc. kodów adresowych, a od sierpnia w obrębie 100 proc., doręczanie przesyłek będzie odbywało się z wykorzystaniem tabletów i aplikacji Mobilny Listonosz. Dzięki temu sądy w tej samej chwili otrzymają potwierdzenie o nadaniu przesyłki.

Stworzyliśmy rozwiązanie, które daje kilka możliwości przejścia ze świata papierowego w świat elektroniczny. Mówię tu o podpisie biometrycznym, o gromadzeniu i udostępnianiu danych oraz przetwarzaniu ich w chmurze. To jest też nasz pomysł na realizację innych usług dla administracji publicznej – wyjaśnia Tomasz Jeruzalski, dyrektor programów kluczowych Poczty Polskiej.

Testy aplikacji Mobilny Listonosz trwają od listopada 2015 roku. Na początku będzie ona wykorzystywana do obsługi korespondencji sądowej. Od marca obejmie zasięgiem 76 proc. kodów adresowych na terenie kraju, a od sierpnia zapewni obsługę na obszarze 100 proc. kodów adresowych. Jak podkreśla Jeruzalski, aplikacja jest przystosowana do wymogów resortu sprawiedliwości w zakresie Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru (EPO).

Innowacyjność tego rozwiązania polega na tym, że wykorzystujemy podpis biometryczny. Daje nam to duże możliwości. Nasz kontrahent, w tym przypadku sąd, w momencie dostarczenia przesyłki dostaje informację, że adresat ją otrzymał – wyjaśnia Jeruzalski.

To może skrócić procedury sądowe. Sąd nie musi bowiem czekać kilku dni czy tygodni na potwierdzenie dostarczenia przesyłki, ale ma je od razu i bezzwłocznie może rozpocząć realizację powierzonych mu zadań.

To też jest oszczędność dla naszych kontrahentów. Rozwiązanie informatyczne pozwala nam w szybkim tempie przekazywać informacje, a także obniżyć koszty całego procesu realizacji usługi. W związku z tym, jeżeli możemy obniżyć swoje koszty, to jesteśmy w stanie obniżyć je dla naszego kontrahenta – mówi dyrektor programów kluczowych Poczty Polskiej.

Przejęcie obsługi korespondencji sądowej przez Pocztę Polską to kolejny krok w kierunku pełnienia funkcji narodowego operatora cyfrowego. Ale spółka chce uczestniczyć we wdrażaniu kolejnych e-usług. Deklaruje, że jest w stanie wspierać administrację rozwiązaniami technologicznymi i rozbudowaną siecią placówek.

W przyszłości Mobilny Listonosz ma być platformą skupiającą wiele innowacyjnych usług Poczty Polskiej. Tablety umożliwią m.in. przyjmowanie płatności za rachunki czy sprzedaż ubezpieczeń. Pracownicy Poczty będą mogli budować bazy danych z wykorzystaniem geotagowania, przeprowadzać badania marketingowe i przyjmować elektroniczne płatności za pomocą terminali mobilnych.

Wiele innych usług, które są w tej chwili realizowane w sposób tradycyjny, ma potencjał rozwojowy. Dzięki wykorzystaniu urządzeń mobilnych będzie można je realizować elektronicznie, a co za tym idzie – szybciej i prościej – mówi Tomasz Jeruzalski. – W Polsce wciąż wiele osób jest wykluczonych cyfrowo. To są ludzie, którzy boją się rozwiązań informatycznych i nie chcą z nich korzystać. Dzięki listonoszowi, który jest osobą zaufaną, jesteśmy w stanie przenosić takie osoby w świat elektroniczny.

Tablety ułatwią i usprawnią też prace samej Poczty Polskiej. Listonosze będą mogli pobierać dane przed wyjściem w rejon doręczeń i rozliczać się z pracy po jej zakończeniu.

Previous Pojawienie się listów zgody pozwoli na rejestrowanie większej liczby znaków towarowych
Next Bonusy dla firm od banków

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 1Comments

Bezpieczeństwo finansowe twojej firmy zależy od Ciebie

Prewencja to nic innego jak właściwe zapobieganie zagrożeniom i usuwanie ich przyczyn na tyle wcześnie, by nie wpłynęły one w istotny sposób na bieżącą sytuację danego przedsiębiorstwa. Według danych Casus

Wiadomości 0 Comments

10 mld zł na budowę dróg w 7 lat. Polski elektroniczny system poboru opłat jednym z najbardziej efektywnych w Europie

Ponad 10 mld zł wpływów do Krajowego Funduszu Drogowego zapewnił przez siedem lat funkcjonowania elektroniczny system poboru opłat drogowych od kierowców. viaTOLL jest jednym z najbardziej efektywnych finansowo systemów w Europie, ale i najbardziej

Wiadomości 0 Comments

W tym roku polski rynek handlu internetowego notuje 18-proc. wzrost

Rynek e-commerce w Polsce rozwija się w tempie 18 proc. rocznie i na koniec tego roku osiągnie wartość 47 mld zł – wynika z prognoz Grupy Integer.pl. Najszybciej rosnącą kategorią jest sprzedaż żywności online.

Wiadomości 0 Comments

35 proc. Polaków nie jest w stanie odłożyć przez miesiąc żadnych pieniędzy

Ze statystyk GUS wynika, że co trzecie gospodarstwo domowe źle ocenia stan swoich finansów, a ponad 40 proc. nie ma możliwości pokrycia niespodziewanych wydatków z własnej kieszeni. Z drugiej strony dane pokazują,

Wiadomości 0 Comments

Sektor motoryzacyjny jednym z liderów pod względem innowacyjności

W ciągu kilku ostatnich lat prawie 34 proc. firm inwestowało w innowacyjne rozwiązania i produkty, a nakłady na badania i rozwój rosły skokowo. W Polsce powstaje coraz więcej centrów naukowo-badawczych, jednak większość innowacji

Wiadomości 0 Comments

Rynek mieszkaniowy bije rekordy. Najpopularniejsze są małe mieszkania

Sytuacja na rynku sprzedaży mieszkań jest bardzo korzystna dla deweloperów, którzy prześcigają się we wprowadzaniu nowych projektów do sprzedaży. W efekcie, aby wyróżnić swoją ofertę, należy wykreować bardzo charakterystyczne produkty –

2 komentarze

  1. JanekB
    01 marca, 16:25 Reply
    Bardzo dobry pomysł może choć trochę usprawni i przyśpieszy pracę naszych sądów.
  2. Tadeusz Korach
    04 marca, 09:43 Reply
    Biorąc pod uwagę, że polska jest w ogonie europejskich państw pod względem cyfryzacji, to jest to jakiś postęp. Tak dokładnie, to nie wiadomo co z tego wynika dla odbiorcy.

Zostaw odpowiedź