Poczta Polska zaczyna obsługę korespondencji sądowej

Pocztowa obsługa sądów od 1 marca wraca do narodowego operatora. Poczta Polska w ciągu trzech lat obowiązywania kontraktu dostarczy ponad 170 mln listów poleconych nadanych przez sądy. Na początku w obrębie 76 proc. kodów adresowych, a od sierpnia w obrębie 100 proc., doręczanie przesyłek będzie odbywało się z wykorzystaniem tabletów i aplikacji Mobilny Listonosz. Dzięki temu sądy w tej samej chwili otrzymają potwierdzenie o nadaniu przesyłki.

Stworzyliśmy rozwiązanie, które daje kilka możliwości przejścia ze świata papierowego w świat elektroniczny. Mówię tu o podpisie biometrycznym, o gromadzeniu i udostępnianiu danych oraz przetwarzaniu ich w chmurze. To jest też nasz pomysł na realizację innych usług dla administracji publicznej – wyjaśnia Tomasz Jeruzalski, dyrektor programów kluczowych Poczty Polskiej.

Testy aplikacji Mobilny Listonosz trwają od listopada 2015 roku. Na początku będzie ona wykorzystywana do obsługi korespondencji sądowej. Od marca obejmie zasięgiem 76 proc. kodów adresowych na terenie kraju, a od sierpnia zapewni obsługę na obszarze 100 proc. kodów adresowych. Jak podkreśla Jeruzalski, aplikacja jest przystosowana do wymogów resortu sprawiedliwości w zakresie Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru (EPO).

Innowacyjność tego rozwiązania polega na tym, że wykorzystujemy podpis biometryczny. Daje nam to duże możliwości. Nasz kontrahent, w tym przypadku sąd, w momencie dostarczenia przesyłki dostaje informację, że adresat ją otrzymał – wyjaśnia Jeruzalski.

To może skrócić procedury sądowe. Sąd nie musi bowiem czekać kilku dni czy tygodni na potwierdzenie dostarczenia przesyłki, ale ma je od razu i bezzwłocznie może rozpocząć realizację powierzonych mu zadań.

To też jest oszczędność dla naszych kontrahentów. Rozwiązanie informatyczne pozwala nam w szybkim tempie przekazywać informacje, a także obniżyć koszty całego procesu realizacji usługi. W związku z tym, jeżeli możemy obniżyć swoje koszty, to jesteśmy w stanie obniżyć je dla naszego kontrahenta – mówi dyrektor programów kluczowych Poczty Polskiej.

Przejęcie obsługi korespondencji sądowej przez Pocztę Polską to kolejny krok w kierunku pełnienia funkcji narodowego operatora cyfrowego. Ale spółka chce uczestniczyć we wdrażaniu kolejnych e-usług. Deklaruje, że jest w stanie wspierać administrację rozwiązaniami technologicznymi i rozbudowaną siecią placówek.

W przyszłości Mobilny Listonosz ma być platformą skupiającą wiele innowacyjnych usług Poczty Polskiej. Tablety umożliwią m.in. przyjmowanie płatności za rachunki czy sprzedaż ubezpieczeń. Pracownicy Poczty będą mogli budować bazy danych z wykorzystaniem geotagowania, przeprowadzać badania marketingowe i przyjmować elektroniczne płatności za pomocą terminali mobilnych.

Wiele innych usług, które są w tej chwili realizowane w sposób tradycyjny, ma potencjał rozwojowy. Dzięki wykorzystaniu urządzeń mobilnych będzie można je realizować elektronicznie, a co za tym idzie – szybciej i prościej – mówi Tomasz Jeruzalski. – W Polsce wciąż wiele osób jest wykluczonych cyfrowo. To są ludzie, którzy boją się rozwiązań informatycznych i nie chcą z nich korzystać. Dzięki listonoszowi, który jest osobą zaufaną, jesteśmy w stanie przenosić takie osoby w świat elektroniczny.

Tablety ułatwią i usprawnią też prace samej Poczty Polskiej. Listonosze będą mogli pobierać dane przed wyjściem w rejon doręczeń i rozliczać się z pracy po jej zakończeniu.

Previous Pojawienie się listów zgody pozwoli na rejestrowanie większej liczby znaków towarowych
Next Bonusy dla firm od banków

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 2 komentarze

Darmowe chwilówki – chwyt marketingowy czy ukłon w stronę klienta?

Mimo że firmy pożyczkowe nie mogą narzekać na brak klientów, to wciąż starają się przyciągać nowych. Powszechnym sposobem w tym zakresie jest pierwsza pożyczka bez odsetek i wbrew pozorom nie

Wiadomości 2 komentarze

Sytuacja na warszawskim rynku pierwotnym

Rynek pierwotny w stolicy ma się nie gorzej będzie się miał w przyszłości – to przeważająca opinia u ekspertów. To także doskonała wiadomość dla potencjalnych kredytobiorców, gdyż będą mogli się

Wiadomości 0 Comments

Polski eksport się rozwija

Rodzime firmy do wejścia na rynki zagraniczne zachęca możliwość pozyskania nowych klientów, zwiększenia sprzedaży i dochodów. Odstrasza je jednak niepewność i brak wystarczającej wiedzy o lokalnych rynkach. Analiza przestrzenna, która dostarcza firmie szeregu

Wiadomości 0 Comments

Praca dla kasjera – solidne zatrudnienie, szerokie perspektywy

Znalezienie odpowiednich osób, które z chęcią będą wykonywały pracę na kasie w dużym dyskoncie, nie jest najłatwiejszą sprawą. Nie każdy ma bowiem w sobie smykałkę do profesjonalnej obsługi klientów. Handel

Wiadomości 0 Comments

Firmy pożyczkowe – na co zwrócić uwagę w 5 krokach

Wiarygodność firmy Nie tylko banki udzielają pożyczek, na chwilę obecną działa kilkadziesiąt instytucji pozabankowych, które mocno konkurują ze sobą na rynku. Od banków wyróżnia ich fakt, iż nie podlegają prawu

Wiadomości 0 Comments

Małe i średnie firmy gotowe na innowacje

Dla większości przedsiębiorstw internet jest czynnikiem, który uwalniania potencjał innowacyjności – wynika z raportu UPC Biznes i SW Research. W oparciu o nowoczesne platformy możliwy jest nie tylko szybki rozwój w kraju, lecz także ekspansja

2 komentarze

  1. JanekB
    01 marca, 16:25 Reply
    Bardzo dobry pomysł może choć trochę usprawni i przyśpieszy pracę naszych sądów.
  2. Tadeusz Korach
    04 marca, 09:43 Reply
    Biorąc pod uwagę, że polska jest w ogonie europejskich państw pod względem cyfryzacji, to jest to jakiś postęp. Tak dokładnie, to nie wiadomo co z tego wynika dla odbiorcy.

Zostaw odpowiedź