Reklama w prasie a content marketing – która formę promocji wybrać?

Reklama w prasie a content marketing – która formę promocji wybrać?

Wielu wydawców i właścicieli sklepów często zastanawia się, czy skupić się na reklamie w internecie czy też promować swoja markę w prasie. Zarówno marketing internetowy jak i prasowy ma swoje zalety i wady i w tym artykule postaramy się przedstawić obie strony medalu, z uwzględnieniem najważniejszych korzyści i przeciwwskazań.

Co to jest content marketing?

Content marketing to nowoczesna forma promocji, polegająca na tworzeniu unikalnych i wartościowych treści w internecie. Lokowanie produktu odbywa się tu w sposób pośredni – chodzi bardziej o nawiązanie długotrwałej relacji z klientem, uświadomienie go i uczynienie z niego świadomego konsumenta niż o jednorazową promocje konkretnego towaru czy usługi. Firmy wychodzą ze słusznego założenia, że ludzi należy traktować z godnością i szacunkiem i wyrazem tej filozofii jest właśnie content marketing. Może być on wyrażony w różnych formach; najpopularniejszą są sponsorowane artykuły specjalistyczne, publikowane regularnie na łamach danego medium. Do alternatywnych form content marketingu należą blogi, wideorelacje, poradniki, newslettery itp.

Content marketing jest odpowiedzią na niechęć ludzi do wszelkiej formy uciążliwej reklamy. Kto z nas nie ma dość wszechogarniających bannerów na blokach mieszkalnych czy też bannerów na stronach internetowych? Czy nie męczy nas SPAM, pop-upy, ulotki, plakaty i dziesięciominutowe reklamy w telewizji?

Skuteczna kampania content marketingowa wiąże się działaniem jakościowym i regularnym. Przede wszystkim należy nastawić się na to, że nie sprzedamy nic  od razu. Content marketing wymaga cierpliwości i spokoju. Nie jest to zatem rozwiązanie dobre dla kogoś, kto natychmiast chce coś sprzedać. Natomiast jeśli mamy czas i chęci, to nie ma lepszego rozwiązania na zbudowanie trwałej relacji z klientem.

Przykłady efektywnego zastosowania content marketingu możemy znaleźć na blogu marketingowym http://brand.ceo/pl-pl/czym-jest-content-marketing/.

Zalety content marketingu:

  • Jest nowoczesny i trafia do ludzi, którzy lubią internet i jego środowisko.
  • Traktuje odbiorcę z szacunkiem, pozwala mu wyrobić swoje zdanie.
  • Odpowiednio prowadzony daje szansę na zawarcie wieloletniej współpracy.
  • Sprawia, że możemy pojawić się w mediach jako specjaliści z danej branży (wymiar PR-owo – marketingowy)

Wady content marketingu:

  • Jest czasochłonny – wyrobienie odpowiednich relacji czasami trwa tygodniami. Warto jest poczekać, gdyż przynosi to wymierne efekty, jednak nie wszyscy są na tyle cierpliwi lub mają tyle czasu
  • Duża konkurencja na internecie powoduje, że czasami ciężko jest się przebić pośród setek artykułów powstających każdego dnia. Należy szczególnie zwrócić uwagę na to, gdzie, w jakim celu i przede wszystkim CO publikiujemy.

Reklama prasowa – echo przeszłości?

Mimo że notowania prasy spadają każdego roku, to nadal jest to świetna platforma do prowadzenia kampanii reklamowych. Śmierć druku wieszczy się od lat, a jednak nic nie wskazuje na to, by przez najbliższych kilkanaście lat cokolwiek miało się zmienić – prasa nadal jest prestiżowa i opiniotwórcza, a sama obecność w niej ma wartość reklamową.

To, co wyróżnia prasę, to właśnie jej stały charakter – zarówno dosłownie jak i w przenośni. Prasa budzi ludzki szacunek jako medium, które towarzyszy ludzkości od wieków i wszędzie jest i było powszechnie szanowane. Z drugiej strony reklama w gazecie (http://brand.ceo/pl-pl/reklama-w-prasie/) jest trwała, bo raz wydrukowana nie znika z powierzchni czasopisma i może zostać przekazywana „z ręki do ręki” bez dodatkowych opłat.

Prasa daje także świetne możliwości dotarcia do konkretnego konsumenta. Istnieje wiele badań dotyczących geolokalizacji czytelników i adekwatnie do nich można wybrać tytuły i zasięgi czasopism.

Zalety reklamy w prasie:

  • Prasa jest szanowanym i prestiżowym medium, a sama obecność w niej może być nobilitująca
  • Targetowanie konsumentów jest nieograniczone ze względu na ogromną ilość tytułów
  • Możliwość zbudowania trwałych relacji, pod warunkiem regularnego publikowania treści
  • Trafia w gusta ludzi, którzy nie przepadają za internetem i wolą klasyczną rozrywkę
  • Wymaga od czytelnika skupienia i spokoju, więc może lepiej trafiać do niego niż inne formy reklamy
  • Stosunkowo niska cena

Wady reklamy w prasie:

  • Często powierzchnie reklamowe są niewielkie i nie pozwalają na dogłębne zaprezentowanie tematu
  • Duża konkurencja na rynkach lokalnych i ogólnopolskich
  • Niektóre tytuły prasowe znikają, gdyż są wypierane przez wydania internetowe

PODSUMOWANIE

Jak widać, zarówno content marketing jak i reklama w prasie ma swoje wady i zalety. Którą opcję zatem wybrać, gdy chce się skutecznie promować swoją markę? Przewagą internetu jest jego przyszłościowość, a prasy jej powszechne uznanie i szacunek. Tekst w gazecie będzie tańczy niż w poczytnym serwisie internetowym, ale prawdopodobnie trafi do mniejszego grona odbiorców. Odpowiedź, choć wyda się banalna, będzie do bólu prawdziwa: gdziekolwiek nie będziemy prowadzić kampanii reklamowych, róbmy to konsekwentnie i z głową, a najlepiej zgłośmy się do specjalistów, którzy mają doświadczenie w obu dziedzinach. Unikniemy wówczas błędów, które mogą kosztować nas stratę pieniędzy i czasu.

Previous Jeszcze w tym sezonie ma powstać Turystyczny Fundusz Gwarancyjny
Next W Holandii pracuje 200 tys. Polaków

Może to Ci się spodoba

e-Firma i Startup 1Comments

Restauracja w sieci – jak ją otworzyć i jak zdobyć na to środki?

Czy strona internetowa jest potrzebna restauracji? To właśnie ona coraz częściej staje się głównym narzędziem kontaktu z klientami i tym samym, przyczynia się do osiągnięcia sukcesu w równej mierze co

Coraz więcej chętnych na wynajem biur i powierzchni handlowych w Europie Środkowo-Wschodniej

Według prezesa spółki deweloperskiej GTC w Polsce najlepsze perspektywy ma obecnie rynek nieruchomości handlowych, podczas gdy rynek powierzchni biurowych nieco zwolnił. Spośród stolic państw Europy Środkowo-Wschodniej na biura najwyższy popyt jest

e-Firma i Startup 2 komentarze

Lojalność się opłaca

Duża konkurencja na rynku towarów i usług sprawia, że przedsiębiorcy zmuszeni są do szukania sposobów zwrócenia na siebie uwagi potencjalnych konsumentów i zbudowania bazy stałych kontrahentów. Pomagają im w tym

KGHM w ciągu najbliższych pięciu lat chce się skupić na podnoszeniu wartości posiadanych aktywów

Kontrowersyjna inwestycja w chilijską kopalnię Sierra Gorda, która nie spełniła pokładanych w niej nadziei, stopniowo poprawia wyniki. Dlatego KGHM Polska Miedź chce się skupić na uzyskaniu maksymalnej możliwej wartości z już posiadanych złóż, zanim

Kiedy warto wziąć kredyt obrotowy?

Młoda, dopiero stawiająca pierwsze kroki na rynku firma często potrzebuje dodatkowych środków na rozwój. Także przedsiębiorstwu z dłuższym stażem może być niezbędny zastrzyk gotówki na sfinansowanie bieżącej działalności czy wdrożenie

Kobiety mogą być przyszłością firm technologicznych

Rośnie liczba kobiet pracujących w branży technologicznej. Wciąż jednak jest ich zdecydowanie mniej niż mężczyzn, a to właśnie w paniach firmy widzą potencjał, który może być impulsem do rozwoju całej branży. Aby

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź