Ubezpieczyciele chcą komunikować się z klientami online

Niespełna co ósmy Polak posługujący się internetem korzysta z urządzeń cyfrowych w celu kontaktu z ubezpieczycielem. Ponad połowa uważa jednak, że takie rozwiązanie byłoby przydatne. Relacje ubezpieczyciel–ubezpieczony będą stopniowo przechodzi do sfery cyfrowej. Tym bardziej że badania KPMG wykazały, że 92 proc. konsumentów cyfrowych korzysta z różnych form ubezpieczenia. Agenda cyfrowa w tej branży stanie się jednak normą dopiero po 2020 roku.

W przypadku kont online i dostępu do produktów przez internet czy urządzenia mobilne z żalem trzeba przyznać, że ubezpieczyciele są dosyć daleko za branżą bankową. Wciąż niewiele firm w Polsce oferuje dostęp do swoich produktów przez internet czy przez telefon komórkowy, ale to się będzie bardzo szybko zmieniało – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Adam Uszpolewicz, prezes Avivy w Polsce.

Z raportu KPMG na temat usług ubezpieczeniowych online wynika, że co najmniej 30 proc. ubezpieczonych chciałoby się kontaktować z ubezpieczycielem za pośrednictwem internetu. Szczególnie chętnie kanały te preferowane są przy poszukiwaniu informacji o ubezpieczeniu, obsłudze polisy i likwidacji szkody (odpowiednio 68, 62 i 51 proc.). Najchętniej online Polacy załatwialiby ubezpieczenia komunikacyjne oraz turystyczne, natomiast przy polisach mieszkaniowych deklarują chęć korzystania z usług agenta.

My w Avivie jesteśmy jednym z liderów, mamy ponad 100 tys. aktywnych rachunków dla naszych klientów życiowych, kilkaset tysięcy dla kont OFE, kilkadziesiąt tysięcy w naszym TFI i będziemy to na pewno dynamicznie rozwijać – mówi Uszpolewicz. –Stworzenie dostępu do usług i produktów przez internet nie tyle będzie budowało przewagę konkurencyjną, ile po prostu będzie koniecznością na tym rynku. Klienci są przyzwyczajeni do korzystania z takich rozwiązań w bankach, do tego, że mają dostęp do swoich informacji i do pewnych transakcji przez 24 godziny na dobę, i tego samego będą oczekiwali od ubezpieczycieli.

Jak mówi prezes Avivy, z ubiegłorocznych danych wynika, że w Polsce wśród 10 największych ubezpieczycieli tylko połowa oferowała tego rodzaju rozwiązania. W Niemczech czy Francji były one w ofercie wszystkich największych towarzystw ubezpieczeniowych.

Internetowe konto może się stać bardzo pożytecznym kanałem do komunikacji z klientem, ale raczej nie zastąpi sprzedawcy. Wystarczy tylko spojrzeć na banki – klienci raczej nie kupują produktów przez internet w bankach, oni raczej dokonują pewnych transakcji czy samoobsługi – podkreśla Adam Uszpolewicz. – Tak samo będzie w branży ubezpieczeniowej, czyli raczej widziałbym internet jako narzędzie obsługowe i komunikacyjne niż sprzedażowe.

54 proc. pytanych przez KPMG uważa, że zintegrowane konto u ubezpieczyciela byłoby bardzo przydatne. Pozwalałoby na dostęp do posiadanych i oferowanych polis, wgląd w stan płatności i ulg, stan likwidacji szkód czy przedłużenie wygasającej polisy. Pozwoliłoby także na częstsze kontakty ubezpieczonych z ubezpieczycielami. Dziś są one wyraźnie rzadsze niż np. z bankami. Dwie trzecie Polaków kontaktuje się z ubezpieczycielem nie rzadziej niż raz w roku, a 23 proc. – raz na kwartał. Ci ostatni chętniej korzystają z cyfrowej formy kontaktu. W całej grupie ubezpieczonych niemal co trzeci najchętniej korzysta z infolinii, a 29 proc. woli osobiście pofatygować się do punktu sprzedaży.

Previous Globalne wydatki na reklamę sięgną w tym roku 538 mld dol
Next Polska jednym z liderów branży call contact center

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 1Comments

Kierowniku – poprowadź swoją firmę właściwą trasą!

Kierownik – to brzmi dumnie. Ale bycie kierownikiem wymaga ogromnych nakładów pracy i umiejętności. Nie łatwo jest łączyć w sobie funkcję polityka firmy, trenera zespołu, stratega, administratora oraz oczywiście organizatora

Wiadomości 0 Comments

Żyj w zgodzie z naturą. Jak chronić lasy?

Co minutę z powierzchni Ziemi znika połać lasu o powierzchni odpowiadającej 36 boiskom do piłki nożnej. Tymczasem las ma ogromny wpływ na klimat, obieg wody, stan środowiska naturalnego i –

Wiadomości 0 Comments

Polska powinna jak najszybciej wejść do strefy euro. W przeciwnym razie sama zepchnie się na margines

Polska mogłaby wejść do strefy euro, wprowadzając podobne rozwiązanie jak wcześniej Bułgaria, która zmagała się z hiperinflacją. Tzw. currency board, czyli sztywny kurs złotego do euro, zapobiegłby wahaniom, pozwolił na spokojny

Wiadomości 0 Comments

Ogrodzenia panelowe – nowoczesne rozwiązanie dla każdej posesji

Ogrodzenia panelowe zyskały w ostatnich latach ogromną popularność jako praktyczne, estetyczne i trwałe rozwiązanie dla posesji prywatnych, przestrzeni publicznych czy obiektów przemysłowych. W porównaniu do tradycyjnych ogrodzeń, takich jak płoty

Wiadomości 0 Comments

Elektryk – na czym dokładnie polega ta praca?

Można by się zastanawiać, czy jakość i rodzaj wykonywanej przez elektryka pracy różni się w zależności od jego miejsca pracy, regionu i otoczenia. Zapewne, rozkładając na czynniki pierwsze różnego rodzaju

Wiadomości 0 Comments

Wszystko o działalności regulowanej

W ostatnim czasie otwarcie własnej działalności jest bardzo proste. Wystarczy wypełnić kilka spraw formalnych i można zostać przedsiębiorcą. Trzeba jednak pamiętać, że nie zawsze procedura jest łatwa, a pism tylko

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź