Kwiaty – sposób na biznes

Kwiaty – sposób na biznes

Imieniny, urodziny, walentynki, dzień kobiet, dzień matki… – w ciągu roku dni, w których Polacy udają się do kwiaciarni po bukiet świeżych kwiatów jest całkiem sporo. Uważamy, że podarowanie kwiatów to sprawdzony sposób na okazanie szacunku, wdzięczności, czy skruchy. Jest to także oznaka dobrych manier. Do tego trzeba jeszcze doliczyć uroczystości rodzinne: zaręczyny czy pogrzeby. W naszej kulturze dawanie kwiatów jest głęboko zakorzenioną tradycją i nic nie wskazuje na to, by ich popularność miała zmaleć.

W takich okolicznościach otworzenie kwiaciarni może się okazać świetnym pomysłem na biznes! Praca kwiaciarza nie należy do najłatwiejszych, z pewnością nie jest to dobre zajęcie dla nocnych marków (zwykle właściciel rozpoczyna dzień nie później niż o 5 rano), a same kwiaty – jak każde organizmy żywe – potrzebują starannej pielęgnacji. Jeżeli wizja wstawania przed świtem nie jest dla nas problemem, to nic nie stoi na przeszkodzie, by założyć własną działalność w branży kwiatowej. Aby jednak nasza kwiaciarnia przynosiła jak największy dochód, trzeba wiedzieć, jakimi sposobami zminimalizować koszty założenia i prowadzenia tego biznesu. Poniżej przedstawiamy kilka z nich.

Dotacje unijne

Wielu początkujących przedsiębiorców albo nie zdaje sobie sprawy, że może uzyskać dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej, albo nie wie jak je otrzymać. Co prawda pozyskiwanie funduszy unijnych to dość skomplikowany proces, a jego powodzenie zależy nie tylko od samego pomysłu, ale także spełnienia szczegółowych wytycznych Unii. Dlatego, niestety, czasem zdarza się, że naprawdę obiecujące inicjatywy nie otrzymują tego wsparcia, bo niewłaściwie się o nie starają.

Na szczęście na polskim rynku pojawiły się firmy specjalizujące się w pozyskiwaniu funduszy unijnych. Kompletując kapitał „na start” warto rozważyć skorzystanie z usług takiej firmy, bo wówczas znacząco zwiększamy swoje szanse na otrzymanie środków, które mogą wynieść nawet kilkanaście tysięcy złotych! (więcej o dotacjach unijnych dowiesz się na stronie: www.a1europe.pl/).

Odpowiedni dostawca

Już na poziomie planowania powinniśmy zorientować się w ofertach różnych hurtowni i wybrać taką, która zapewnia pełny profesjonalizm i najlepszą jakość produktów. To właśnie konkurencyjna jakość naszych kwiatów przysporzy nam klientów. Sprawdzając potencjalnego dostawcę, zwróć szczególną uwagę na to, skąd pochodzą jego rośliny, jak wygląda ich transport i przechowywanie, a  także różnorodność roślin, jakie oferuje. Dobra hurtownia jest również nowoczesna i prowadzi sprzedaż przez internet, co jest nie tylko wygodniejsze, ale też pozwala właścicielowi kwiaciarni zaoszczędzić trochę cennego czasu (informacje zaczerpnięte ze strony: www.kwiatyzholandii.pl/).

E-kwiaciarnia

W dobie Internetu fizyczne kwiaciarnie powoli odchodzą do lamusa. Pojawienie się e-kwiaciarni ma wiele plusów zarówno dla kupujących jak i sprzedawców. Przede wszystkim oszczędzamy na wynajmie i utrzymaniu lokalu. Ponadto mamy szansę dotrzeć do większej rzeszy klientów. Aby jednak interes się kręcił, musimy zainwestować w dobrego grafika i progrmaistę, który stworzy sprawny i profesjonalnie wyglądający sklep internetowy. Konieczne będzie też zatrudnienie firmy marketingowej, która wypromuje naszą stronę w internecie. W tych kwestiach nie warto szukać oszczędności, bo dochody, jakie otrzymamy dzięki skutecznej reklamie, wielokrotnie przewyższą koszty działań marketingowych. Nie zapomnijmy o tym, by każdy kwiat był dobrze sfotografowany ­  odpowiednio wyeksponowany produkt zachęci potencjalnego klienta do zakupu.

biznesgazeta.pl2

Nie tylko kwiaty

Choć rodzajów roślin ciętych i doniczkowych są tysiące, to dobrym pomysłem będzie poszerzenie oferowanego przez nas asortymentu o produkty związane z kwiatami. Chodzi przede wszystkim o ziemię ogrodową, ale także o dekoracyjne wazony, opakowania na prezenty czy kartki okolicznościowe.

Księgowość

Kto choć raz miał do czynienia z fakturami, PIT-ami i innymi tego typu dokumentami, ten wie, że nawet w przypadku małej firmy samodzielne dbanie o finanse stanowi nie lada wyzwanie, zwłaszcza jeśli nie posiadamy w tej dziedzinie żadnego doświadczenia. Nie warto niepotrzebnie narażać się na problemy finansowe i powierzyć zarządzanie finansami firmy sprawdzonemu księgowemu. Nie tylko będziemy mieć pewność, że pod koniec miesiąca w księgach wszystko się zgadza, ale też będziemy mieli więcej czasu chociażby na planowanie rozwoju działalności.

Podsumowanie

Istnieje wiele sposobów, które – pomimo że wymagają nakładu pieniędzy – w dłuższej perspektywie pozwolą nam dużo zaoszczędzić, a nawet wypracować zyski. Przykładowo, jeżeli uzyskamy dotacje unijne, to część tych środków możemy przeznaczyć na internetową kampanię reklamową lub poszerzenie asortymentu. Jak udowodniliśmy, kwiaty to nie tylko wdzięczna dekoracja, ale także dobry pomysł na biznes – trzeba tylko wiedzieć, jak zapewnić sobie pomyślny start, który najczęściej decyduje o dalszym powodzeniu przedsięwzięcia.

Previous Handel w sieci napędza rynek kurierski
Next Obieg dokumentacji w firmach będzie szybszy i tańszy

Może to Ci się spodoba

Wynajem długoterminowy czy leasing? Poznaj wady i zalety obu rozwiązań

Zakup auta to duży wydatek. Jeśli nie chcesz wydawać oszczędności ani brać kredytu, możesz zdecydować się na wynajem długoterminowy lub leasing. Które rozwiązanie jest korzystniejsze? Aby firma mogła się rozwijać

Biznes przestawia się na obieg zamknięty. Nawet niewielkie zmiany w łańcuchu dostaw mogą przynieść firmom wielomilionowe oszczędności

Polskie firmy są dopiero na początku drogi do zrównoważonego rozwoju, ale przykładają do niego coraz większą wagę, co wymusza m.in. presja regulacyjna oraz rosnące oczekiwania ze strony klientów, inwestorów i partnerów biznesowych. – Aby

Zeszyty z nadrukiem firmowym, ale nie tylko. Gadżety reklamowe, na które warto postawić

Każda firma, niezależnie od branży, w której funkcjonuje, nie istniałby, gdyby nie odpowiednia promocja i reklama. Taką funkcją idealnie spełniają szeroko pojęte gadżety reklamowe. Pozwoli to na kształtowanie wizerunku firmy

Firma 1Comments

Sklepy internetowe – to wciąż eldorado dla młodych przedsiębiorców

Prowadzenie własnej firmy to dziś marzenie wielu młodych ludzi. Według badań, co czwarty absolwent wyższej uczelni myśli o założeniu jakiegoś biznesu. Szereg z nich już podczas nauki szuka pomysłu na

Wyhamowały inwestycje w gospodarstwach rolnych

Sprzedaż ciągników i przyczep rolniczych spada. I półrocze 2019 roku jest pod tym względem najsłabsze od lat. W sumie zarejestrowano nieco ponad 3,9 tys. nowych ciągników i blisko 2,4 tys. nowych przyczep.

Co trzecia młoda firma upada w ciągu pierwszego roku

W I półroczu 2017 roku ogłoszono informacje o niewypłacalności 418 przedsiębiorstw – wynika z analizy Euler Hermes. To 15-proc. wzrost względem I połowy 2016 roku. Upadają zwykle młode firmy: po pierwszym roku

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź