Kwiaty – sposób na biznes

Kwiaty – sposób na biznes

Imieniny, urodziny, walentynki, dzień kobiet, dzień matki… – w ciągu roku dni, w których Polacy udają się do kwiaciarni po bukiet świeżych kwiatów jest całkiem sporo. Uważamy, że podarowanie kwiatów to sprawdzony sposób na okazanie szacunku, wdzięczności, czy skruchy. Jest to także oznaka dobrych manier. Do tego trzeba jeszcze doliczyć uroczystości rodzinne: zaręczyny czy pogrzeby. W naszej kulturze dawanie kwiatów jest głęboko zakorzenioną tradycją i nic nie wskazuje na to, by ich popularność miała zmaleć.

W takich okolicznościach otworzenie kwiaciarni może się okazać świetnym pomysłem na biznes! Praca kwiaciarza nie należy do najłatwiejszych, z pewnością nie jest to dobre zajęcie dla nocnych marków (zwykle właściciel rozpoczyna dzień nie później niż o 5 rano), a same kwiaty – jak każde organizmy żywe – potrzebują starannej pielęgnacji. Jeżeli wizja wstawania przed świtem nie jest dla nas problemem, to nic nie stoi na przeszkodzie, by założyć własną działalność w branży kwiatowej. Aby jednak nasza kwiaciarnia przynosiła jak największy dochód, trzeba wiedzieć, jakimi sposobami zminimalizować koszty założenia i prowadzenia tego biznesu. Poniżej przedstawiamy kilka z nich.

Dotacje unijne

Wielu początkujących przedsiębiorców albo nie zdaje sobie sprawy, że może uzyskać dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej, albo nie wie jak je otrzymać. Co prawda pozyskiwanie funduszy unijnych to dość skomplikowany proces, a jego powodzenie zależy nie tylko od samego pomysłu, ale także spełnienia szczegółowych wytycznych Unii. Dlatego, niestety, czasem zdarza się, że naprawdę obiecujące inicjatywy nie otrzymują tego wsparcia, bo niewłaściwie się o nie starają.

Na szczęście na polskim rynku pojawiły się firmy specjalizujące się w pozyskiwaniu funduszy unijnych. Kompletując kapitał „na start” warto rozważyć skorzystanie z usług takiej firmy, bo wówczas znacząco zwiększamy swoje szanse na otrzymanie środków, które mogą wynieść nawet kilkanaście tysięcy złotych! (więcej o dotacjach unijnych dowiesz się na stronie: www.a1europe.pl/).

Odpowiedni dostawca

Już na poziomie planowania powinniśmy zorientować się w ofertach różnych hurtowni i wybrać taką, która zapewnia pełny profesjonalizm i najlepszą jakość produktów. To właśnie konkurencyjna jakość naszych kwiatów przysporzy nam klientów. Sprawdzając potencjalnego dostawcę, zwróć szczególną uwagę na to, skąd pochodzą jego rośliny, jak wygląda ich transport i przechowywanie, a  także różnorodność roślin, jakie oferuje. Dobra hurtownia jest również nowoczesna i prowadzi sprzedaż przez internet, co jest nie tylko wygodniejsze, ale też pozwala właścicielowi kwiaciarni zaoszczędzić trochę cennego czasu (informacje zaczerpnięte ze strony: www.kwiatyzholandii.pl/).

E-kwiaciarnia

W dobie Internetu fizyczne kwiaciarnie powoli odchodzą do lamusa. Pojawienie się e-kwiaciarni ma wiele plusów zarówno dla kupujących jak i sprzedawców. Przede wszystkim oszczędzamy na wynajmie i utrzymaniu lokalu. Ponadto mamy szansę dotrzeć do większej rzeszy klientów. Aby jednak interes się kręcił, musimy zainwestować w dobrego grafika i progrmaistę, który stworzy sprawny i profesjonalnie wyglądający sklep internetowy. Konieczne będzie też zatrudnienie firmy marketingowej, która wypromuje naszą stronę w internecie. W tych kwestiach nie warto szukać oszczędności, bo dochody, jakie otrzymamy dzięki skutecznej reklamie, wielokrotnie przewyższą koszty działań marketingowych. Nie zapomnijmy o tym, by każdy kwiat był dobrze sfotografowany ­  odpowiednio wyeksponowany produkt zachęci potencjalnego klienta do zakupu.

biznesgazeta.pl2

Nie tylko kwiaty

Choć rodzajów roślin ciętych i doniczkowych są tysiące, to dobrym pomysłem będzie poszerzenie oferowanego przez nas asortymentu o produkty związane z kwiatami. Chodzi przede wszystkim o ziemię ogrodową, ale także o dekoracyjne wazony, opakowania na prezenty czy kartki okolicznościowe.

Księgowość

Kto choć raz miał do czynienia z fakturami, PIT-ami i innymi tego typu dokumentami, ten wie, że nawet w przypadku małej firmy samodzielne dbanie o finanse stanowi nie lada wyzwanie, zwłaszcza jeśli nie posiadamy w tej dziedzinie żadnego doświadczenia. Nie warto niepotrzebnie narażać się na problemy finansowe i powierzyć zarządzanie finansami firmy sprawdzonemu księgowemu. Nie tylko będziemy mieć pewność, że pod koniec miesiąca w księgach wszystko się zgadza, ale też będziemy mieli więcej czasu chociażby na planowanie rozwoju działalności.

Podsumowanie

Istnieje wiele sposobów, które – pomimo że wymagają nakładu pieniędzy – w dłuższej perspektywie pozwolą nam dużo zaoszczędzić, a nawet wypracować zyski. Przykładowo, jeżeli uzyskamy dotacje unijne, to część tych środków możemy przeznaczyć na internetową kampanię reklamową lub poszerzenie asortymentu. Jak udowodniliśmy, kwiaty to nie tylko wdzięczna dekoracja, ale także dobry pomysł na biznes – trzeba tylko wiedzieć, jak zapewnić sobie pomyślny start, który najczęściej decyduje o dalszym powodzeniu przedsięwzięcia.

Previous Handel w sieci napędza rynek kurierski
Next Obieg dokumentacji w firmach będzie szybszy i tańszy

Może to Ci się spodoba

Dobry program kadrowo-płacowy

Właściciele małych firm czy biur rachunkowych coraz częściej korzystają z gotowych programów komputerowych do obsługi kadrowo-płacowej. Wybór odpowiedniej aplikacji jest dosyć trudny, bowiem na rynku jest ich wiele, a wszystkie

Program pit i załączniki do deklaracji podatkowych

Podatnicy rozliczający pity roczne często wypełniają oprócz podstawowego druku dodatkowo różne załączniki. Program pit umożliwia  wypełnienie wszystkich wymaganych załączników. Formularze załączników pomoże wybrać i wypełnić program pit. Najczęściej stosowane załączniki

Innowacyjne projekty mają szanse podbić globalne rynki

Zaradność i pomysłowość to cechy, które sprawiają, że polscy przedsiębiorcy mimo relatywnie niewielkiego kapitału i globalnej konkurencji oraz innych barier potrafią przekonać zagranicznych odbiorców do swoich produktów. Wyzwaniem dla biznesu jest zmiana wizerunku polskich

Błędy językowe najbardziej irytujące w komunikacji firm na Facebooku

Media społecznościowe, w tym przede wszystkim Facebook, stają się ważnym kanałem komunikacji marketingowej przedsiębiorstw. Nie zawsze jednak prowadzona jest ona w sposób umiejętny. Odbiorców najbardziej drażni nieporadność językowa publikowanych postów, nietrafione żarty

Branża oprogramowania komputerowego wnosi do gospodarki UE prawie bilion euro rocznie

910 mld euro to wkład branży oprogramowania komputerowego w gospodarkę Unii Europejskiej. To 7,4 proc. unijnego PKB. Firmy projektujące oprogramowanie tworzą bezpośrednio ponad 3 mln miejsc pracy, a w firmach pośrednio związanych

Do końca 2018 roku rynek przesyłek kurierskich w Polsce będzie wart 6,4 mld zł

Handel internetowy jest głównym motorem napędzającym branżę kurierską. Do rozwoju przyczyniają się także rosnący handel międzynarodowy i dobra sytuacja gospodarcza w Polsce. Eksperci prognozują, że do końca przyszłego roku rynek przesyłek kurierskich urośnie

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź