Jak zachęcić pracowników, by wybrali naszą firmę?
Najlepsi pracownicy na rynku nie szukają pracy, to ona znajduje ich. Jak jednak sprawić, żeby zdecydowali się związać z naszą firmą? Nie wystarczy już kusić wysokimi zarobkami i możliwościami rozwoju oraz awansu. Teraz liczą się także – jeśli nie przede wszystkim – bardzo dobre benefity pozapłacowe.
Dobra motywacja kluczem do sukcesu
Z badania „Drogowskaz Motywacyjny 2016”, które Millward Brown wykonało na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services, wynika, że 60% pracowników przyznaje, że jeżeli czują się zadowoleni z pracy, są bardziej wydajni, a ponad połowa jest bardziej skoncentrowana. Dodatkowo, pracownicy nie chcą wybierać między życiem prywatnym a zawodowym, a zaangażowanie w jedno nie powinno wykluczać drugiego. Wiedza o tym, jak wykorzystywać motywację i nagrody w celu poprawy efektywności pracy, to krótka droga do zwiększenia produktywności oraz polepszenia jakości usług i obsługi klientów.
Jak motywować?
Badanie „Drogowskaz Motywacyjny 2016” pokazuje, że już 53% polskich firm dba o zdrowie i dobrą kondycję zatrudnionych oraz o dofinansowanie do sportu, kultury i rekreacji. Najczęściej są to korporacje – aż 79% z nich oferuje świadczenia związane z poprawą samopoczucia pracowników, blisko 70% inwestuje w ich zdrowie, a 36% dużych firm w Polsce dofinansowuje posiłki swoim pracownikom. Najlepsze programy motywacyjne to takie, które dotyczą wszystkich pracowników i pozwalają im na swobodny wybór nagród bądź świadczeń.
Elastyczność rozwiązań
Wdrożenie benefitów pozapłacowych w firmie nie musi być wcale kosztowne ani tym bardziej skomplikowane logistycznie. Wystarczy powierzyć to zadanie Sodexo, które ma w swoim portfolio mnóstwo ciekawych rozwiązań, począwszy od najpopularniejszych kart i kuponów podarunkowych poprzez karty przedpłacone Lunch Pass pozwalające na korzystanie z ponad 1000 restauracji na terenie całego kraju po kartę Flexi Pass zapewniającą dostęp do atrakcyjnych zajęć sportowych, kulturalnych i rekreacyjnych. Do wyboru są także bardziej rozbudowane platformy Sodexo Select i Sodexo Effect. Dzięki temu każdy pracownik znajdzie coś dopasowanego do swoich indywidualnych potrzeb i oczekiwań.
Może to Ci się spodoba
Outsourcing pracowników nadużywany przez nieuczciwe firmy
Na polskim rynku pracy tzw. outsourcing pracowników nie jest regulowany szczegółowymi przepisami prawa. Dla wielu pracodawców jest to korzystne, umożliwiające elastyczność narzędzie, ale nieuczciwe firmy wykorzystują tę furtkę, obchodząc dzięki niej
Co drugie przedsiębiorstwo ma problem z zatorami płatniczymi
Średnio co drugie przedsiębiorstwo zgłasza problemy z terminowym uzyskiwaniem należności od swoich kontrahentów, a skala zatorów płatniczych sięga kwoty 26,6 mld zł – wynika z badania BIG InfoMonitor. W takich sytuacjach pomocny
Już milion osób współpracuje z branżą sprzedaży bezpośredniej
Firmy z branży sprzedaży bezpośredniej od kilku lat bardzo dobrze radzą sobie na polskim rynku. W 2017 roku odnotowały blisko 5-proc. wzrost obrotów – do 3,3 mld zł, a liczba współpracujących
Od lipca fiskus będzie kontrolować firmy przez Jednolity Plik Kontrolny
Po 1 lipca urzędy skarbowe będą przeprowadzać kontrole skarbowe elektronicznie, z wykorzystaniem Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK). Zmiany te wymagają od firm dostosowania swoich systemów informatycznych, które od tego momentu będą musiały
Rynek samochodów dostawczych notuje ponad 11-proc. wzrost
Rośnie sprzedaż samochodów dostawczych w Polsce. Do końca października 2018 roku zarejestrowano ponad 55 tys. aut, a rynek zanotował ponad 11 proc. wzrost. Opel chce wykorzystać rosnący popyt na samochody dostawcze.
Wyjazd integracyjny czy szkolenie?
Czy możliwe jest połączenie wyjazdu integracyjnego dla pracowników i szkolenia z zarządzania? Czy pracownicy mogą nauczyć się czegoś pożytecznego, jednocześnie bawiąc się i relaksując? Oczywiście. To właśnie wspólne przeżycia najlepiej
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post