Wzrost rynku powoduje rosnący popyt na zasoby IT i cyberochronę
Pokolenie millenilasów napędza rynek e-commerce. Szacuje się, że jego wartość przekroczyła 36 mld zł. Dynamika wzrostu sprzedaży w zależności od segmentu może sięgnąć blisko 100 proc. Mocno zyskuje sprzedaż elektroniki, AGD, a także artykułów spożywczych i odzieży. Klienci stopniowo przechodzą na urządzenia mobilne. To powoduje wzrost zapotrzebowania ze strony e-sklepów na zasoby informatyczne, a także na ich ochronę.
– W naszej ocenie rynek e-commerce’owy będzie silnie rósł. To widać już na podstawie danych z 2016 roku, gdzie sprzedaż e-commerce’owa wzrosła o wiele więcej niż w 2015 roku. Ten rynek będzie się powiększał ze względu na pokolenie millenialsów, które na niego napływa. Są oni bardziej skłonni dokonywać zakupów w świecie internetowym i mobilnym – ocenia w rozmowie z agencją Newseria Biznes Robert Zaklika, wiceprezes ATM SA.
Polacy coraz częściej kupują w sieci. Rynek e-commerce w 2016 roku mógł sięgnąć 36 mld zł. W 2020 roku może to już być ponad 60 mld zł. Czołówkę stanowią trzy kategorie produktowe: odzież, obuwie i akcesoria, książki, płyty, filmy oraz produkty RTV i AGD. W grudniu co trzeci użytkownik sieci zajrzał do sklepu oferującego sprzęt AGD, RTV, elektronikę, fotografię i komputery (badanie Gemius).
– Na pewno przyspieszy sprzedaż odzieży, obuwia czy różnego rodzaju produktów aptecznych, które niebawem staną się jeszcze bardziej dostępne online – zapowiada wiceprezes ATM.
Rośnie też sprzedaż w segmencie artykułów spożywczych. Raport Kantar Worldpanel „Accelerating the growth of e-commerce” z 2015 roku wskazuje, że globalna sprzedaż online w sektorze FMCG osiągnie do 2025 roku wartość 130 mld dol. (przy 36 mld dol. w 2014 roku). W Polsce sprzedaż internetowa w branży FMCG jest znacznie mniejsza, choć systematycznie się rozwija.
– W 2017 roku rynek e-commerce będzie rósł proporcjonalnie do poprzednich okresów. Wzrost sprzedaży może więc wynieść w perspektywie roku 50–100 proc. w zależności od segmentu artykułów – wskazuje Zaklika.
Coraz więcej osób robi zakupy za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Wedle raportu Criteo „Mobile Commerce” na świecie już 39 proc. transakcji odbywa się w kanale mobilnym. W państwach MENA (Middle East and North Africa) – blisko połowa. W Polsce udział mobile w transakcjach e-commerce plasuje się na poziomie 17 proc., ale potencjał jest znacznie większy.
Z badania Gemius wynika, że 41 proc. kupujących online korzysta do zakupów ze smartfona (częściej kobiety), a 24 proc. – tabletu (częściej mężczyźni).
– Nowym trendem są zakupy mobilne, które występują coraz częściej. To powoduje, że potrzeby w zakresie centrów danych, które obsługują tego typu sprzedaż, są coraz większe. Widać to zwłaszcza wśród naszych stałych klientów, którzy notują rosnące zapotrzebowanie na zasoby informatyczne w zakresie obsługi mobilnej. W naszej ocenie cały rynek przechodzi z obsługi przez komputer do obsługi przez telefon, palmtop czy laptop – ocenia Zaklika.
Wzrost zakupów dokonywanych przez internet oznacza również coraz więcej cyberataków. Analiza firmy Menlo Security wskazuje, że 46 proc. największych globalnych witryn, wśród których klasyfikowane są m.in. allegro.pl, wp.pl czy onet.pl, jest niezabezpieczonych przed szkodliwą działalnością cyberprzestępców.
Może to Ci się spodoba
Jak budować dobrą atmosferę?
Dobra atmosfera wśród pracowników oraz w relacjach z przełożonym to podstawa udanej współpracy. Na właściwe stosunki trzeba długo pracować i nieustannie dbać o i właściwy poziom. Duży wpływ na odpowiednią
Aktywa funduszy inwestycyjnych wzrosły w 2014 roku o ponad 10%
Wartość aktywów zarządzanych przez polskie fundusze inwestycyjne wzrosła w grudniu o +1,4% osiągając na koniec miesiąca poziom 208,9 mld zł. Po świetnym roku 2013, w którym środki zarządzane przez krajowe
W PKO BP ponad milion kont należy do młodych
Młode pokolenie docenia szybkość obsługi i jakość bankowości elektronicznej. O wyborze banku często decydują reklamy w internecie. Dlatego aby pozyskać klientów z tej grupy, banki inwestują w obecność w mediach społecznościowych czy na portalach typu
Bezrobocie będzie dalej spadać. W wakacje może paść kolejny rekord
Według Głównego Urzędu Statystycznego maj był kolejnym miesiącem spadków bezrobocia. Poziom 7,4 proc. jest najniższy od ćwierćwiecza. Według prognoz w wakacje bezrobocie może spaść nawet do 7 proc., co będzie efektem
Podsumowanie 2016 roku wg Bibby Financial
Jakie usługi cieszyły się największym zainteresowaniem w ubiegłym roku? Jak Bibby Financial ocenia 2016? Na początku 2017 roku warto podsumować ubiegły rok i zastanowić się nad prognozą na obecny. W
Jakie możliwości dają reklamy na Facebooku?
Nie ulega wątpliwości, że kilka lat temu wkroczyliśmy w erę social media i choć początki adaptowania się mediów społecznościowych nie należały w Polsce to najłatwiejszych, to teraz z pewnością możemy
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post