Co zamieścić w aktach osobowych podwładnego?
Każdy pracownik zatrudniony na umowę o pracę posiada swoje akta osobowe. Prowadzone są przez przełożonego lub osobą do tego upoważnioną. W trakcie trwania stosunku pracy gromadzi się w nich wszystkie dokumenty dotyczące pracownika oraz dodatkowe informacje.
Akta osobowe podwładnego można podzielić na trzy części. W pierwszej znajdują się dokumenty przyjęte w związku z postępowaniem rekrutacyjnym, rozmową kwalifikacyjną i ogólnym okresem ubiegania się o stanowisko. W drugiej części dodaje się wszystkie druki i dokumentację dotyczącą okresu zatrudnienia. Chodzi głównie o umowę o pracę, nagany, pochwały, zwolnienia lekarskie, korespondencję, odbywane kursy lub szkolenia, delegacje i inne kwestie związane z zajmowaną posadą. W ostatniej (trzeciej) części zamieszcza się dokumenty dotyczące wypowiedzenia umowy o pracę lub innych metod przerwania stosunku pracy, świadectwo pracy oraz klauzulę zachowania tajemnicy zawodowej oraz lojalności wobec ostatniego pracodawcy.
Akta osobowe pozwalają na zgromadzenie najistotniejszych informacji o każdym pracowniku. Stosowane są głównie w dużych korporacjach i umożliwiają dostęp do historii zawodowej (awansów, zwolnień) poszczególnych podwładnych.
Nie ma obowiązku prowadzenia akt osobowych pracowników. Jednak wielu pracodawców korzysta z tego rozwiązania, aby móc szybko i sprawnie znaleźć potrzebne dokumenty.
Justyna Błahut
www.biznesgazeta.pl
Może to Ci się spodoba
Media społecznościowe ułatwiają poszukiwanie mieszkania
Od 1 stycznia do 20 kwietnia użytkownicy mediów społecznościowych ponad 11 tysięcy razy publicznie poruszyli temat nieruchomości. Najczęściej przy pomocy znajomych szukają nieruchomości na sprzedaż lub wynajem, z czego zdecydowaną większość
Kiedy warto wynająć rusztowania zamiast kupować?
Decyzja o tym, czy wynająć, czy kupić rusztowania, jest istotnym elementem planowania każdej inwestycji budowlanej. Chociaż zakup własnego sprzętu może wydawać się opłacalny przy długoterminowych projektach, w wielu przypadkach wynajem
Efektywny organizer na biurko
Ergonomia pracy to skomplikowane słowo, którym lubią posługiwać się osoby odpowiedzialne za przygotowanie warunków pracy czy po prostu urządzanie pomieszczeń. Jest to jak najbardziej odniesienie do konkretów, ponieważ ergonomia to
3 kroki do ekologicznego biura, czyli zero waste w praktyce
Z danych GUS wynika, że produkujemy coraz więcej śmieci. Statystyczny Polak wytwarza około 283 kg odpadów w skali roku. W porównaniu z innym krajami Europy jesteśmy w niechlubnej czołówce. W
Dlaczego warto zdecydować się na profesjonalny marketing nieruchomości?
Sprzedaż mieszkania, domu lub działki wcale nie należy do najłatwiejszych zadań, nawet jeśli znajdują się one w atrakcyjnej lokalizacji, a cena jest przystępna. W razie takich trudności warto skorzystać z
Wsparcie państwa ułatwiłoby firmom wchodzenie na dalekie rynki
Eksport usług budowlanych stanowi zaledwie nieco ponad 3 proc. wartości sprzedaży całego sektora. Polskie firmy mają potencjał, by zwiększać swój udział na zagranicznych rynkach. Pomocne byłoby wsparcie ze strony państwa.

1 Comment
jeży
04 lutego, 16:53