Amortyzacja środków wykorzystywanych sezonowo
Inwestycja w środki trwałe polega na stopniowym dokonywaniu odpisów amortyzacyjnych. W przypadku środków trwałych, których koszt nie przekroczył 3 500 zł wydatki na ich kupno mogą być doliczane w koszty uzyskania przychodów w miesiącu, w którym zostały oddane do użycia.
Jeżeli środek trwały jest przedmiotem używanym sezonowo amortyzacja przebiega w odmienny sposób niż w przypadku pozostałych środków.
Właściciel przedsiębiorstwa używający środki trwałe tylko określonym sezonie i cena ich nabycia wyniosła więcej niż 3 500 zł, musi rozliczać w kosztach poprzez dokonywanie regularnych odpisów amortyzacyjnych. Jednakże odpisy te mogą być dokonywane tylko w okresie zastosowania tych środków. Taki sposób amortyzacji nie jest zależny od zawieszania firmy w pozostałych miesiącach. Ważne znaczenie ma okres, przez jaki urządzenie było wykorzystywane. W takim przypadku obliczenia wartości odpisu miesięcznego dokonuje się poprzez podzielenie rocznej stawki odpisów przez liczbę miesięcy w danym sezonie lub przez ogół miesięcy w roku. Podatnik sam wybiera jeden z tych sposobów obliczenia miesięcznych odpisów amortyzacyjnych.
Umożliwienie dokonywania odpisów środków trwałych użytkowanych sezonowo nie oznacza tego, że roczna wartość odpisów będzie niższa niż w sytuacji dokonywania ich miesięcznie.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Pożyczka gotówkowa na rozwój firmy
Własny foodtruck z hiszpańskimi tapas. Mała kwiaciarnia w kamienicy. Prywatne przedszkole, zakład stolarski, warsztat dronów. Każdy pomysł na biznes ma szansę na sukces. Ale realizacja każdego biznesplanu wymaga nakładów finansowych.
Działalność koncesjonowana – wady i zalety
Obecnie, szczególnie w branży handlowo-usługowej, do prowadzenia działalności trzeba uzyskać koncesję. Zazwyczaj wystarczy złożyć wniosek do wybranej instytucji państwowej z prośbą o przyznanie zgody, na przykład na sprzedaż napojów wysokoprocentowych.
Jak biuro może oszczędzać?
Nieustający kryzys powoduje, że większość przedsiębiorstw potrzebuje oszczędności i próbuje racjonalnie gospodarować posiadanymi środkami. W rzeczywistości przedsiębiorca może wdrożyć podstawowe zmiany, które wpłyną na zmniejszenie wielu kosztów. Jak oszczędzać w
Czy można zawiesić swoją firmę?
Każdy przedsiębiorca, który posiada małą firmę może podjąć decyzję o zawieszeniu działalności. Musi jednak pamiętać o kilku podstawowych sprawach podczas podejmowania decyzji. Co musi wiedzieć właściciel zanim zawiesi funkcjonowanie firmy?
Zwroty połowy wartości kas fiskalnych
Używanie kas rejestrujących to konieczność każdego podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą. Istnieje jednak możliwość zdobycia ulgi podatkowej z tytułu nabycia owego urządzenia. Odliczyć od podatku można 50% całej ceny netto kupionej
Wolne tryby TSUE korzyścią dla podatnika
Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej działa dość opieszale. Od momentu wydania orzeczenia do dnia jego ogłoszenia mijają tygodnie, a nawet miesiące. Urzędnicy TSUE zdają sobie sprawę z tych ułomności i od

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post