Biznes na obcasach
Jak kobiety radzą sobie w zarządzaniu firmą? Doskonale, zwłaszcza w Polsce. Z raportu Women in business: the path to leadership wynika, że w naszym kraju co trzeci manager to kobieta. Pod tym względem stanowimy światową czołówkę. Co sprawia, że Polki tak świetnie radzą sobie w biznesie?
Rozważna i wytrwała
Jednym z największych kobiecych atutów w zarządzaniu przedsiębiorstwem jest sposób myślenia. Panie nastawione są na budowanie trwałych relacji, współpracę i satysfakcję każdej ze stron. W momentach konfliktowych częściej kierują się własną intuicją i moralnością niż sztywnymi regułami czy strategiami. Jednocześnie chętniej korzystają z pomocy innych oraz łatwiej znoszą ewentualne porażki i sytuacje stresowe. – Podejmowanie decyzji, często trudnych, jest stałym elementem życia nie tylko dyrektorów, ale także każdej kobiety – mówi Anna Muras, prezes zarządu firmy UpMenu. – W takich działaniach nie pozostajemy jednak sami, o czym wielu panów zapomina. Czasem nawet krótka rozmowa z drugą osobą pozwala zmienić punkt widzenia i wybrać odpowiednie rozwiązania. Gotowość do kompromisów, elastyczność, ale również umiejętność tworzenia trwałych relacji i realizacji własnych celów, to kobiecy przepis na sukces.
Specjalistki od trudnych zadań
Według Grant Thornton, kobiety zasiadające na najwyższych stanowiskach managerskich najczęściej odpowiadają za dział HR (27%) lub finansowy (18%). W Polsce natomiast odsetek ten jest znacznie wyższy i wynosi kolejno 47 i 24%. – Kobiety doskonale sprawdzają się na tych funkcjach dzięki racjonalności podejmowanych decyzji i odpowiedzialności – stwierdza Anna Kochańska, wiceprezes i dyrektor sprzedaży Expander Advisors. – Dalekowzroczność oraz skrupulatność pozwalają im zawsze „trzymać rękę na pulsie” i reagować z odpowiednim wyprzedzeniem. Polki przed podjęciem ważnych decyzji finansowych częściej radzą się zewnętrznych ekspertów, co pozwala im ograniczyć ryzyko i zwiększyć racjonalność działania. Dzięki dużej empatii oraz skłonnościom do budowania pozytywnej i przyjaznej atmosfery, kobiety doskonale radzą sobie w kontaktach zarówno z pracownikami, jak i klientami lub kontrahentami. Sprawdzają się więc świetnie w roli managerów zarządzających nie tylko zasobami ludzkimi, ale również efektywną sprzedażą – dodaje ekspertka.
Wyboista droga na szczyt
Osiągnięcie sukcesu nie zawsze jest jednak proste. Zarówno kobiety, jak i mężczyźni wskazują, że największym wyzwaniem na drodze do sukcesu są obowiązki macierzyńskie i inne zobowiązania rodzinne[1]. To właśnie kobieta częściej rezygnuje z pracy w celach wychowawczych. Wyjściem, które mogłoby zmienić taki stan rzeczy jest zmiana sposobu myślenia o opiece nad dziećmi oraz działania zmierzające do popularyzacji urlopów wychowawczych wśród mężczyzn.
Co ciekawe, co piąta kobieta pytana o przeszkody na drodze do kariery wskazała również brak ambicji zawodowych czy wiary we własne siły. – Kobiety często nie starają się o awans, nawet mimo posiadania odpowiednich kompetencji czy doświadczenia – mówi Anna Muras z UpMenu – Powodem może być ostrożność, która sprawia, że zanim podejmiemy się nowych zadań, najpierw chcemy być pewne swoich umiejętności. Tak ważne decyzje wolimy spokojnie przemyśleć, co sprawia, że nie walczymy o własny rozwój. Czasem jednak warto zaryzykować, może się bowiem okazać, że jesteśmy lepsze niż same sądziłyśmy.
Taka zapobiegawczość ma też korzystne strony. Wpływa bowiem na wzrost kompetencji przedstawicielek płci pięknej. Panie chętniej się dokształcają i rozwijają swoje umiejętności. Już teraz 64% osób z wyższym wykształceniem w Polsce to właśnie kobiety.
[1] Women in business: the path to leadership
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Firmy szukają sposobów na przyciągniecie i zatrzymanie pracowników
Rekordowo niskie bezrobocie sprawia, że firmy muszą się bardziej koncentrować na komunikacji z pracownikami i kandydatami do pracy. Employer branding, który umożliwia firmie pozycjonowane się jako atrakcyjny pracodawca, pomaga zahamować rotację pracowników
Czy do Urzędu Skarbowego można wysłać mail?
Nowelizacja prawa w kraju skierowała uwagę na problem komunikowania się w instytucjach państwowych osób niepełnosprawnych. Dotyczy to przede wszystkim Polaków niedosłyszących i niemych. Na pomoc ze strony państwowych urzędników mogą
Podbijanie słupków sprzedaży wymaga dziś od firm dużo większej aktywności w mediach
Podbijanie słupków sprzedaży wymaga dziś od firm dużo większej aktywności w mediach. Ich precyzyjna analiza biznesowa pomaga budować komunikację marketingową, przede wszystkim określić grupy docelowe przekazu oraz sprawdzić jego zasięg i reakcję odbiorców.
Kiedy warto wziąć kredyt obrotowy?
Młoda, dopiero stawiająca pierwsze kroki na rynku firma często potrzebuje dodatkowych środków na rozwój. Także przedsiębiorstwu z dłuższym stażem może być niezbędny zastrzyk gotówki na sfinansowanie bieżącej działalności czy wdrożenie
Pieczątki dla firm i klientów indywidualnych
Bezdyskusyjnym jest fakt, że każda firma i każdy klient indywidualny, powinien rozważyć zakup pieczątki, jeśli chciałby szybko i trwale potwierdzać faktury i inne dokumenty biznesowe. Pieczątki do biura i domu
Wypożyczalnia samochodów, czyli pomysł na dochodowy biznes
Wypożyczalnie samochodów systematycznie zyskują na popularności, co ma nierozerwalny związek ze wzrostem mobilności społeczeństwa. Jest to dość kosztowny pomysł na biznes, niemniej przy sprzyjających warunkach można liczyć na stosunkowo szybki

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post