Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej – podstawowe obowiązki

Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej – podstawowe obowiązki

Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej została powołana, żeby rejestrować wszystkie nowopowstałe firmy oraz przedsiębiorstwa funkcjonujące na terenie Polski. Znajduje się we wszystkich urzędach gminy. Podstawą wpisania do CEIDG jest wypełnienie i przekazanie odpowiedniego wniosku. Jak sformułować taki wniosek? W jaki sposób oddać dokument?

Każdy przedsiębiorca zobowiązany jest, od razu po otwarciu swojego biznesu, do zgłoszenia się w CEIDG celem wpisu. Aby firma została dopisana do listy należy przekazać wypełniony wniosek. Istnieją trzy opcje dostarczenia druku: osobiście w oddziale, za pośrednictwem poczty lub elektronicznie (formularz w internecie).

Należy jednak wiedzieć, że bardzo istotne jest wyraźne złożenie podpisu. Jeśli druk dostarczany jest osobiście, wówczas nie ma podstaw do sprawdzenia wiarygodności. Natomiast w przypadku wysyłki konieczne będzie potwierdzenie wniosku przez notariusza. Jeśli chodzi o elektroniczny wniosek to podpis analizuje gmina, która dosyła inne formularze potwierdzające.

Oczywiście najwygodniej samodzielnie zanieść wniosek lub wypełnić go w sieci, bowiem można uniknąć opłat związanych ze skorzystaniem z usług notariusza. Jednak nie zawsze właściciele mają czas i możliwość na wizytę w urzędzie.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Jak spółka powinna zbierać dokumenty potwierdzające przychody?
Next Kto najlepiej sprawdzi się jako przedsiębiorca?

Może to Ci się spodoba

Mała firma 0 Comments

Kto może otrzymać refundację za zatrudnienie młodocianego?

Pracodawca, który zatrudnia młodocianych pracowników może starać się o dofinansowanie wypłacanych mu wynagrodzeń. Wielkość tej kwoty nie może być większa niż 60% kosztów, które mogą zostać objęte zapomogą. Według prawa

Wiadomości 0 Comments

Czym jest kontrakt menedżerski?

Kontrakt menedżerski to umowa tak zwanego rzetelnego działania, funkcjonująca na podobnych regułach co standardowa umowa zlecenie. W obszarze kontraktu menedżerskiego istotne jest to, że jego przestrzegania nie reguluje Kodeks Cywilny.

Surowe kary za zmianę menu w barze

Właściciel baru, który samowolnie rozszerzył profil swojej działalności grożą surowe sankcje ze strony Sanepidu. Ile może kosztować zlekceważenie decyzji o zatwierdzeniu zakładu? Właściciele barów często ulegają pokusie urozmaicenia posiłków serwowanych

Mała firma 0 Comments

Wydatki na wyjazd służbowy w koszty firmowe

Wyjazd pracownika w celach służbowych zwykło nazywać się delegacją. Efektem zorganizowania takiej podróży jest rozliczenie opłat transportowych i posiłków oraz zakwalifikowanie wszystkich wydatków jako kosztów uzyskania przychodu. Czy każda delegacja

Mała firma 1Comments

Jakie powinności ciążą na sekretarce?

Sekretariat jest bardzo ważnym działem dla wielu małych i średnich firm. Właśnie tam przenosi się większość formalności i podejmuje wspólników i kontrahentów. Jakie obowiązki ciążą na sekretarce? Czy jest niezbędna

Mała firma 0 Comments

Amortyzacja domku kempingowego

Jeżeli dla celów prowadzonej działalności gospodarczej osoba nabywa domek kempingowy nie jest on jednorazowo wliczany do kosztów uzyskania przychodów, lecz, jako środek trwały ulega amortyzacji. Ustalając indywidualne stawki przedsiębiorca może

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź